تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819595850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهربازی خواست اصلی کودکان سنندجی از شهرداری سنندج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهربازی خواست اصلی کودکان سنندجی از شهرداری سنندج سنندج - ایرنا - تعدادی از کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان شامگاه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری سنندج، خواستار مناسب سازی فضای شهری بر اساس نیازهای کودکان شدند.


به گزارش ایرنا، کودکان و نوجوانان سنندجی در این دیدار، نبود شهر بازی مناسب، نامناسب بودن معابر برخی از خیابان ها و کوچه های شهر و عدم محوطه سازی در اطراف مدارس را مهمترین خواسته خود از مدیریت شهری اعلام کردند.
آنها در این نشست با اشاره به نامناسب بودن فضای پارک کودک شهر سنندج، خواستار مناسب سازی این محوطه شدند و در سخنان خود بر نامگذاری یکی از معابر شهر بنام کودک تاکید کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این دیدار با اشاره به نامگذاری هفته ملی کودک گفت: علت نامگذاری این هفته، لزوم توجه مسوولان به مسائل قشر کودکان در راستای احقاق حق "شاد بودن" کودکان است.
سهیلا شیخی با تاکید بر اینکه بچه ها حقوقی در اجتماع دارند، گفت: هر کودک از زمانی که به دنیا می آید تا پایان دوران کودکی و نوجوانی، حق شادمانی دارد.
وی افزود: خواسته های کودکان می تواند به عنوان مطالبه بخشی از شهروندان که با نام شهروندان کوچک می شناسیم، مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، گفت: بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، تمامی کودکان حق دارند به بهترین شکل رشد کرده و تمامی ملزومات مورد نیاز برای زندگی را در دسترس داشته باشند.
رییس شورای اسلامی استان کردستان نیز احداث بوستان کودک و شهربازی ویژه کودکان و نیز توجه مسوولان در ساخت شهرهای ایمن را از ضرورت های این قشر عنوان کرد.
زهرا آوجیان افزود: برای بارور شدن استعدادهای این کودکان در زمینه های مختلف، نیازمند آموزش، برنامه ریزی و تربیت آنها هستیم تا به شهروندانی اثرگذار برای جامعه مبدل شوند.
وی توجه به آموزش و تربیت را موجب سربلندی جامعه دانست و گفت: باید به این قضیه اذعان کنیم که سهم کودکان در مدیریت شهری اندک است.
رییس شورای شهر سنندج نیز دراین دیدار بر ضرورت توجه به مسائل خاص قشر کودک در جامعه امروزی تاکید کرد و گفت: وظیفه ما این است که از کودکان جامعه به خوبی محافظت کنیم.
جلال شریعتی فراهم کردن شرایط شاد، مناسب و ایمن را از مهمترین وظیفه فعالان مدیریت شهری خواند و بر آن تاکید کرد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج نیز با اشار به گستردگی فعالیت های شهرداری اظهار کرد: شهرداری در مقابل کودکان و نوجوانان وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
اسعد فرهادی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری کانون پرورش فکری کردستان، قصد داریم کلاس های ارتقای فرهنگ شهروندی دایر کنیم، چون مخاطبین اصلی ما در آموزش اصول فرهنگ شهروندی، کودکان هستند.
وی از تهیه و تدوین کتاب حقوق شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان یکی دیگر از فعالیت های آموزشی خود با همکاری کانون خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک طرح شهرداران کوچولو نیز با همکاری کانون عملیاتی خواهد شد.
وی در پایان تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی و آموزشی شهر سنندج با حوزه فرهنگی شهرداری را در سال جاری بسیار عالی خواند و تحقق طرح های شهرداری و شورای شهر را مرهون همکاری آنان اعلام کرد.ک/3
7354/533


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن