تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798912524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدشونده‌ترین سهام بورسی اعلام شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نقدشونده‌ترین سهام بورسی اعلام شدند
قندشیرین خراسان با 66.07 درصد سهام شناور آزاد در آخرین روز شهریور ماه 93، به عنوان نقدشونده‌ترین سهام در میان شرکت‌های بورسی انتخاب شد.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، قندشیرین خراسان با 66.07 درصد سهام شناور آزاد در آخرین روز شهریور ماه 93، به عنوان نقدشونده‌ترین سهام در میان شرکت‌های بورسی انتخاب شد.اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستای ابلاغیه ضوابط نحوه محاسبه سهام شناور آزاد ناشران پذیرفته شده در بورس ها و بازار خارج بورس مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار مورخ 11 مرداد 89، درصد سهام شناور آزاد شرکت ها در تاریخ 31 شهریور 93 را اعلام کرد.
 
در این جدول 15 شرکت دارای درصد سهام شناور آزاد بالای 50 درصد، 14 شرکت دارای درصد سهام شناور بین 40 تا 50 درصد، 49 شرکت سهام شناور بین 30 تا 40 درصد و 60 شرکت سهام شناور بین 20 تا 30 درصد دارند.
 
این در حالی است که سهام شناور 74 شرکت بین 10 تا 20 درصد قرار دارد.
 
بر این اساس، قندشیرین خراسان با 66.07 درصد سهام شناور آزاد در آخرین روز شهریور ماه 93، به عنوان نقد شونده ترین سهام در میان شرکت های بورسی انتخاب شد. سهام شناور با احتساب ضریب شناوری این شرکت نیز 66 درصد است.
 
سرمایه گذاری صنعت بیمه که در دوره قبل رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، در این دوره با 65.71 درصد سهام شناور و 66 درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رتبه دوم قرار دارد.
 
رتبه سوم جدول نقدشونده ترین سهام شرکت های بورسی به سرمایه گذاری توسعه آذربایجان اختصاص دارد. سهام شناور این شرکت در پایان شهریور ماه 65.69 درصد و سهام شناور با احتساب ضریب شناوری 66 درصد بود.
 
عمران و توسعه فارس هم با 61.81 درصد سهام شناور آزاد و 62درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری در رده چهارم قرار دارد. قند ثابت خراسان با  60.36 درصد سهام شناور آزاد در رده پنجم و فراورده های نسوز آذر با 59.08 درصد سهام شناور در رتبه ششم قرار دارد.
 
رتبه های هفتم و هشتم جدول نقد شونده ها هم به ترتیب به شرکت های صنایع سرماآفرین و سرمایه گذاری نیرو ایران اختصاص دارد. درصد سهام شناور این دو شرکت به ترتیب 58.52 و 55.18 درصد است.
 
بانک پاسارگاد هم در این جدول در ردیف نهم قرار گرفته است. این شرکت با 54.38 درصد سهام شناور آزاد در بورس اوراق بهادار حضور دارد.
 
جایگاه دهم نیز با 53.68 درصد سهام شناور آزاد به ایرکا پارت صنعت اختصاص دارد.
 
در مقابل درصد سهام شناور با احتساب ضریب شناوری 9 شرکت صفر درصد است. سیمان ایلام، گلوکزان، آلومراد، فولاد کاویان، معدنی دماوند، مجتمع فولاد خراسان، نساجی بروجرد، سیمان فارس و پتروشیمی اصفهان این 9 شرکت را تشکیل می دهند.
 
یادآور می شود سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری (عبارت است از حاصل تقسیم تعداد روزهایی از دوره مالی ناشر که طی آن معاملات سهم در بازار عادی بیش از 0001/0 تعداد سهام ناشر است بر نصف روزهای معاملاتی آن دوره و حداکثر معادل یک است) محاسبه شده است. شروع دوره مالی برای تمامی شرکت ها، به جزء عرضه شده طی دوره که متناسب با روز عرضه تا آخر دوره محاسبه شده است- از تاریخ اول تیرماه 92 تا 31 خرداد 93 در نظر گرفته شده است.
 
به علاوه، شرکت‌هایی که بخشی از سهام آنها در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است، در صورتی که مجموع درصد سهام شرکت‌های مذکور بالای 5 درصد شده باشد به عنوان سهام مدیریتی محاسبه شده است.
 
در عین حال، نحوه محاسبه سهام داران مدیریتی و غیرمدیریتی در سهام شناور به این صورت بوده است که اگر هر سهام داری یکی از شرایط زیر را داشته باشد؛ سهام دار مدیریتی است. نخست اینکه اشخاص حقیقی که به واسطۀ سهامداری خود، اقوام نسبی از طبقه اول و دوم و یا اشخاص حقوقی تحت کنترل خود، مجموعاً مساوی یا بیشتر از 5 درصد سهام ناشر را داشته باشد. همچنین اشخاص حقوقی که به واسطه سهام داری خود، اشخاص حقوقی تحت کنترل یا اشخاص حقوقی با کنترل کننده مشترک مجموعاً مساوی یا بیشتر از 5 درصد سهام ناشر را داشته باشند./باشگاه/110 پیگیری کنید: کل‌کل بچه‌ پولدارهای تهرانی با خودروهای میلیاردی!
تصادف مرسدس‌بنز 550.000.000 تومانی
اولین اظهارات وزیر کار درباره دستمزد 94
کدام گوشی‌ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – به‌روز‌ رسانی می‌شود؟
خودرویی که حسابی "گران" شد
تجمع خریداران دیارخودرو در مقابل مجلس
فروش چندمرحله ای جک J5 اتوماتیک
"به زودی در ایران" شاسی بلند خوشتیپ میتسوبیشی
خودرو Sunswift سریع‌ترین خودرو الکتریکی با توانایی طی مسافت بالای ۵۰۰ کیلومتر
مسکن چقدر گران می شود+جدول









   




۲۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن