تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798964577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد شونده ترين سهام بورسي اعلام شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
نقد شونده ترين سهام بورسي اعلام شدند سهام شناور آزاد شرکت‌هاي پذيرفته‌شده در بورس اوراق بهادار در روز سي و يکم شهريور ماه 93 اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستاي ابلاغيه ضوابط نحوه محاسبه سهام شناور آزاد ناشران پذيرفته شده در بورس ها و بازار خارج بورس مصوب شوراي عالي بورس و اوراق بهادار مورخ 11 مرداد 89، درصد سهام شناور آزاد شرکت ها در تاريخ 31 شهريور 93 را اعلام کرد.
در اين جدول 15 شرکت داراي درصد سهام شناور آزاد بالاي 50 درصد، 14 شرکت داراي درصد سهام شناور بين 40 تا 50 درصد، 49 شرکت سهام شناور بين 30 تا 40 درصد و 60 شرکت سهام شناور بين 20 تا 30 درصد دارند.
اين در حالي است که سهام شناور 74 شرکت بين 10 تا 20 درصد قرار دارد.
بر اين اساس، قندشيرين خراسان با 66.07 درصد سهام شناور آزاد در آخرين روز شهريور ماه 93، به عنوان نقد شونده ترين سهام در ميان شرکت هاي بورسي انتخاب شد. سهام شناور با احتساب ضريب شناوري اين شرکت نيز 66 درصد است.
سرمايه گذاري صنعت بيمه که در دوره قبل رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، در اين دوره با 65.71 درصد سهام شناور و 66 درصد سهام شناور با احتساب ضريب شناوري در رتبه دوم قرار دارد.
رتبه سوم جدول نقدشونده ترين سهام شرکت هاي بورسي به سرمايه گذاري توسعه آذربايجان اختصاص دارد. سهام شناور اين شرکت در پايان شهريور ماه 65.69 درصد و سهام شناور با احتساب ضريب شناوري 66 درصد بود.
عمران و توسعه فارس هم با 61.81 درصد سهام شناور آزاد و 62درصد سهام شناور با احتساب ضريب شناوري در رده چهارم قرار دارد. قند ثابت خراسان با 60.36 درصد سهام شناور آزاد در رده پنجم و فراورده هاي نسوز آذر با 59.08 درصد سهام شناور در رتبه ششم قرار دارد.
رتبه هاي هفتم و هشتم جدول نقد شونده ها هم به ترتيب به شرکت هاي صنايع سرماآفرين و سرمايه گذاري نيرو ايران اختصاص دارد. درصد سهام شناور اين دو شرکت به ترتيب 58.52 و 55.18 درصد است.
بانک پاسارگاد هم در اين جدول در رديف نهم قرار گرفته است. اين شرکت با 54.38 درصد سهام شناور آزاد در بورس اوراق بهادار حضور دارد.
جايگاه دهم نيز با 53.68 درصد سهام شناور آزاد به ايرکا پارت صنعت اختصاص دارد.
در مقابل درصد سهام شناور با احتساب ضريب شناوري 9 شرکت صفر درصد است. سيمان ايلام، گلوکزان، آلومراد، فولاد کاويان، معدني دماوند، مجتمع فولاد خراسان، نساجي بروجرد، سيمان فارس و پتروشيمي اصفهان اين 9 شرکت را تشکيل مي دهند.
يادآور مي شود سهام شناور اعلام شده با احتساب ضريب شناوري (عبارت است از حاصل تقسيم تعداد روزهايي از دوره مالي ناشر که طي آن معاملات سهم در بازار عادي بيش از 0001/0 تعداد سهام ناشر است بر نصف روزهاي معاملاتي آن دوره و حداکثر معادل يک است) محاسبه شده است. شروع دوره مالي براي تمامي شرکت ها، به جزء عرضه شده طي دوره که متناسب با روز عرضه تا آخر دوره محاسبه شده است- از تاريخ اول تيرماه 92 تا 31 خرداد 93 در نظر گرفته شده است.
به علاوه، شرکت‌هايي که بخشي از سهام آنها در اختيار شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني است، در صورتي که مجموع درصد سهام شرکت‌هاي مذکور بالاي 5 درصد شده باشد به عنوان سهام مديريتي محاسبه شده است.
در عين حال، نحوه محاسبه سهام داران مديريتي و غيرمديريتي در سهام شناور به اين صورت بوده است که اگر هر سهام داري يکي از شرايط زير را داشته باشد؛ سهام دار مديريتي است. نخست اينکه اشخاص حقيقي که به واسطۀ سهامداري خود، اقوام نسبي از طبقه اول و دوم و يا اشخاص حقوقي تحت کنترل خود، مجموعاً مساوي يا بيشتر از 5 درصد سهام ناشر را داشته باشد. همچنين اشخاص حقوقي که به واسطه سهام داري خود، اشخاص حقوقي تحت کنترل يا اشخاص حقوقي با کنترل کننده مشترک مجموعاً مساوي يا بيشتر از 5 درصد سهام ناشر را داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن