تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805263451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتنه 88 كودتا عليه تجربه انقلابي ملت بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فتنه 88 كودتا عليه تجربه انقلابي ملت بود
حق داشتن نظامي بر پايه عقلانيت اسلامي حق مسلم ماست و حتي از حق انرژي اتمي هم مسلم‌تر است و اين حق ما است كه بتوانيم زندگي جمعي خودمان را براساس تفكر اسلامي تنسيق كنيم.


حق داشتن نظامي بر پايه عقلانيت اسلامي حق مسلم ماست و حتي از حق انرژي اتمي هم مسلم‌تر است و اين حق ما است كه بتوانيم زندگي جمعي خودمان را براساس تفكر اسلامي تنسيق كنيم.

به گزارش ميزان، محمدجواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در همايش نقش آموزه‌هاي بنيادين در تحولات اجتماعي بزرگ‌ترين تجربه جمهوري اسلامي را ابتناي يك نظام مدني و سياسي بر مبناي عقلانيت اسلامي و بر اساس مكتب اهل بيت عليهم السلام دانست و اظهار كرد: بر همه ما و شما واجب است كه به تبيين اين مكتب، شيوه زندگي، شيوه حكومت و اينكه پايه‌هاي مشروعيت يك نظام مدني معقول و مكانيزم‌هاي كار آمدي‌اش چگونه بايد باشد، بپردازيم.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اذعان كرد: بصيرت كليد واژه‌اي بود كه در جريان فتنه سال 88 توسط ولي امر ما، رهبر معظم انقلاب پرده برداري شد و اهميت آن براي زندگي سياسي و اجتماعي همه مسلمانان آشكار شد ضمن اينكه اين بصيرت شئون مختلف زندگي انسان را در بر گرفته و يكي از آنها شأن سياسي است.

فتنه كودتاي تمام عيار بود
لاريجاني در تشريح حوادث فتنه 88 به فهم نادرست بسياري از افراد علاقه‌مند به انقلاب و درك ناصحيح آنها از عمق ماجرا كه يك كودتاي تمام عيار عليه تجربه انقلابي ملت بود، اشاره كرد.

وي بصيرت سياسي را مهم‌ترين ركن دانست و تصريح كرد: فهم وضعيت بسيار كليدي است به‌خصوص در زمان ما كه ماشين آلات و فناوري‌هاي تأثيرگذار بر اذهان بسيار متنوع شده است و به درستي مي‌توان گفت امروز فهم وضعيت هم ضروري‌تر و هم به مراتب سخت‌تر از گذشته شده است و اين مختص انسان ايراني نيست بلكه فهم وضعيت براي كل بشر بسيار مشكل شده است. وي دومين ركن بصيرت را فهم وظيفه در وضعيت دانست و افزود: پس از آنكه شخص وضعيتي را كه در آن قرار دارد شناخت بايد نسبت به وظيفه خود در آن وضعيت نيز فهم درستي داشته باشد و آنگاه زمان آن است كه نسبت به آن وظيفه قيام كند كه اين سومين ركن بصيرت سياسي است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در تشريح سومين ركن بصيرت سياسي گفت: قيام به انجام وظيفه نيز بايد به موقع و به اندازه باشد. گاهي طرف وظيفه را شناخته اما دير اقدام مي‌كند يا اينكه بيش از اندازه اقدام مي‌كند و اين هر دو بيرون رفتن از خط و شيوه اهل‌بيت عليهم السلام است. وي با بيان اينكه فهم وضعيت سياسي يك متدولوژي (روش) مي‌خواهد افزود: فهم وضعيت‌هاي اجتماعي نياز به نقطه مرجع دارد.

نقطه مرجع به تناسب برهه‌هاي زماني فرق مي‌كند، اما در برهمه كنوني نقطه مرجع ما انقلاب اسلامي است.

لاريجاني خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي يك واقعه تاريخي بود كه دو واقعيت اجتماعي را در جريان اجتماعي به همراه داشت، نخست بناي يك نظام سياسي و مدني بر مبناي عقلانيت اسلامي كه تجربه بسيار عظيمي است و متأسفانه مظلوم‌ترين و مغفول‌ترين تجربه در جمهوري اسلامي نيز است و ديگري نهضت بيداري اسلامي است كه مرز ندارد و اين دو با هم ربط بسيار وثيقي دارند. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در تبيين بزرگي و عظمت انقلاب اسلامي يادآورشد: سكولارها همواره اينگونه تبليغ مي‌كردند كه اسلام دين مندرسي است، احكام اسلام خشن و مربوط به جامعه جاهلي و خشن اعراب بوده و ديگر اينكه اسلام مربوط به حوزه خصوصي است. اما انقلاب اسلامي ايران ثابت كرد كه اولا اسلام ديني زنده و پويا است، ثانيا احكام آن جهانشمول بوده و هرگز محدود به يك منطقه و قوم و نژاد خاص نبوده و نيست و ثالثا اسلام فقط مربوط به حوزه خصوصي نبوده و كاملاً به حوزه عمومي تعلق دارد و اينها همه با مكتب اهل بيت عليهم السلام همخواني و هماهنگي دارد و بلكه منتج از مكتب اهل بيت (ع) است.

لاريجاني در خصوص جريان بيداري اسلامي گفت: جريان بيداري اسلامي از روز اول انقلاب پديدار شد و انقلاب اسلامي ايران خواسته و ناخواسته تبديل به الگويي براي همه كشورهاي منطقه شد كه به انحاي مختلف به ستوه آمده بودند و هرچقدر ما در اين راه موفق‌تر مي‌شويم، موتور بيداري اسلامي قوي‌تر مي‌شود.

انقلاب اسلامي كابوس غرب شده است
نماينده ادوار گذشته مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به يك كابوس عظيم براي غرب تبديل شده است، تأكيد كرد: غرب به شدت از الگو شدن ايران در منطقه بيمناك است. تجربه ما در ابتناء يك نظام سياسي مدني بر پايه عقلانيت اسلامي آنچنان موفق بوده است كه آنها نمي‌توانند آن را ناديده بگيرند، چراكه اگر ما مثل طالبان بوديم آنها هرگز با ما كاري نداشتند اما ما توانستيم يك كشورمدرن و پيشرفته در منطقه شويم كه اكنون در همه زمينه‌ها حرف نخست را مي‌زنيم.  لاريجاني آنگاه به تشريح برنامه‌هاي غرب براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران پرداخت و تصريح كرد: غرب در سه محور به مقابله با انقلاب اسلامي پرداخته است كه محور اول ازاله حق حكومت است.

 آنها رسما از اينكه ما چنين نظامي را بر پايه عقلانيت اسلامي برپا كرده ايم و در آن هم دموكراسي داريم، هم احكام اسلامي داريم و هم پيشرفت علمي داريم خشمگين هستند، حال آنكه حق داشتن نظامي بر پايه عقلانيت اسلامي حق مسلم ماست و حتي از حق انرژي اتمي هم مسلم‌تر است و اين حق ما است كه بتوانيم زندگي جمعي خودمان را براساس تفكر اسلامي تنسيق كنيم.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه محور دوم تقابل غرب با انقلاب اسلامي را در خصوص حق توسعه دانست و خاطرنشان كرد: جلوگيري از توسعه ايران براي غربي‌ها امر بسيار مهمي است. آنها به صراحت معتقدند كه ما نبايد از حد مشخصي بيشتر توسعه پيدا كنيم. آنها حتي اين روزها دانشجويان ما در كشورهاي غربي را به بهانه‌هاي واهي مربوط به مسئله هسته‌اي از تحصيل در علوم عاليه و پيشرفته منع مي‌كنند يا براي آنها محدوديت درست مي‌كنند، حال آنكه پيشرفت ما در علوم و فنون بسيار مهم است؛ چراكه در اقامه نظام مبتني بر عقلانيت اسلامي براي ما بسيار ضروري است.

    ايجاد نسخه‌هاي بدلي براي مهار انقلاب اسلامي
لاريجاني سومين محور در مهار جمهوري اسلامي را ايجاد انحراف در جهان اسلام و ارائه نسخه بدلي دانست و افزود: اين نسخه بدلي براي آنها خيلي مهم است و در چنين شرايطي جهان اسلام بايد وضعيتش را بهتر از هر زمان ديگري بشناسد؛ چراكه نيروهاي زيادي هم اكنون در جهان اسلام سرخورده‌اند و جانشان به لب آمده است و غرب نگران است كه اين نيروي عظيم به سمت انقلاب اسلامي ايران گرايش پيدا كنند؛ لذا براي منحرف كردن آنها از اين گرايش نسخه‌اي بدلي براي آنها پديد آورده است.  وي با اشاره به گروه تكفيري و تروريستي داعش به عنوان يكي از اين نسخه‌هاي بدلي غرب ساخته براي ايجاد انحراف در جهان اسلام ادامه داد: اين فرايندي كه شما مي‌بينيد امثال داعش در آن ظهور كرده و پرچمدار شده‌اند بخشي از يك استراتژي حساب شده است و فوايدي براي غرب دارد كه بديهي‌ترين آن اين است كه داعش گروه‌هاي فعال و توانمند در جهان اسلام را جذب مي‌كند و انرژي انها را به سمت ديگري هدايت مي‌كند و مثلاً به جاي اينكه اين انرژي در راه مبارزه با اسرائيل، حكومت‌هاي استبدادي و سلطه غرب صرف شود به سمت شيعه هدايت مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن