تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد برجسته روانشناسی: مشاوره های پیش از ازدواج 50 درصد طلاق ها را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد برجسته روانشناسی: مشاوره های پیش از ازدواج 50 درصد طلاق ها را کاهش می دهد ایلام - ایرنا - یک استاد برجسته حوزه روانشناسی بالینی کشور بهداشت روانی زوج ها را در افزایش کیفیت زندگی و غنی سازی روابط زناشویی مهم و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: مشاوره های پیش و حین ازدواج 50 درصد شمار طلاق ها را کاهش می دهد.


"محمد ترکمان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره های پیش از ازدواج و حین ازدواج نقش مهمی در تحکیم رابطه زوج ها و سلامت زندگی آنها تاثیری مهم خواهد داشت.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان روانشناسی و مشاوره ایران تاثیر مشاوره های قبل از ازدواج به اندازه ای بوده که 50 درصد نرخ طلاق ها را کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: چنانچه زوج ها پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه کرده و به این نتیجه رسیده که صلاحیت ازدواج را دارند بدون شک از بروز ازدواج های ناسالم جلوگیری خواهد شد.
این استاد دانشگاه همچنین مشاوره های حین ازدواج را برای زوج ها لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر زوج ها دو سال نخست زندگی به علت شناخت کمی از وظایف و کارکردهای زندگی آگاهی داشته با ناسازگاری مواجه می شوند.
ترکمان کسب مشاوره های حین ازدواج را از سوی این زوج ها برای هم افزایی مثبت در زندگی و غنی سازی زندگی آنها مهم و تاثیرگذار دانست.
این استاد حوزه روانشناسی اظهار کرد: چنانچه ملاک های پایدار زندگی زناشویی از طریق آموزش، کارگاه های آموزشی، کتاب، نرم افزار و غیره به زوج ها ارائه شود بدون شک آنها مهارت های ارتباطی، آموزش مهارت حل مساله، شیوه های صمیمیت، افزایش تعاملات مثبت جنسی و غیره را فرا خواهند گرفت.
وی به پدیده طلاق در کشور ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند سازش طلاق بین زوج ها در ایران نزدیک به 50 درصد پایین تر از میانگین جهانی است.
ترکمان یادآور شد: میانگین نرخ سازش طلاق بین زوج ها در جهان بین 14 تا 16 درصد بوده ولی این نرخ در کشور ایران بین پنج تا هفت درصد است.
وی عمده علت پایین بودن این نرخ را عدم فرهنگ سازی مناسب در زمینه انجام مشاوره و ضعف مهارت های ارتباطی بین زوج ها عنوان کرد.
ترکمان در خصوص نرخ طلاق در کشور نیز تاکید کرد: بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته به ازای هر پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده که بیشترین رده سنی مردان بین 25 تا 29 سال و زنان بین 20 تا 24 سال بوده است.
ترکمان با بیان اینکه بیشترین نرخ طلاق ها در دو سال اول زندگی زوج ها رخ داده گفت: ایران در زمینه نرخ طلاق در سطح متوسط به بالا قرار دارد که بیشترین نوع آن "طلاق تفاهمی" است.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیق علمی انجام گرفته در سال 90 عمده علت طلاق در این کشور به ترتیب اختلاف سنی زوج ها، تفاوت تحصیلی، دخالت های خانوادگی، مصرف مواد مخدر، مشکلات اقتصادی، اختلال روانی و اختلاف شخصیتی بین زوج ها بوده است. ک/3
7171/540


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن