تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری فرهنگی نقش برجسته ای در تعمیق هویت و دلبستگی ملی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر کل سازمان جهانی گردشگری: گردشگری فرهنگی نقش برجسته ای در تعمیق هویت و دلبستگی ملی دارد مشهد - ایرنا - دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: گردشگری فرهنگی نقشی برجسته در تعمیق هویت و دلبستگی ملی به ویژه در جوامع میزبان گردشگران دارد.


به گزارش ایرنا، "طالب رفائی" روز شنبه در پیامی به همایش بین المللی علمی، راهبردی "توسعه گردشگری ایران، چالش ها و چشم اندازها" در مشهد، افزود: همکاری سازمان جهانی گردشگری با ایران طولانی و برای دو طرف تقویت کننده بوده است.
وی گفت: این همکاری به واسطه دیدار "مسعود سلطانی فر" معاون رییس جمهوری ایران با رییس آیسسکو در مادرید در ژوئن 2014 تقویت شده است.
وی ادامه داد: بی تردید گردشگری مذهبی و زیارتی بخشی اساسی از گردشگری فرهنگی است و طبق مطالعات سازمان آیسسکو با عنوان "گردشگری مذهبی در آسیا و پاسیفیک" در 2011 ، ایران در این بخش جایگاه شایسته خویش را یافته است.
وی در این پیام می افزاید: گردشگری پدیده چند بعدی است که نه تنها فعالیت اقتصادی بلکه سیاحت فرهنگی و معنوی نیز محسوب می شود.
وی اظهار کرد: در عصر کنونی میان گردشگری و فرهنگ پیوندی ذاتی وجود دارد که از طریق آن گردشگری می تواند فرصتی وسیع برای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی میان ملت ها و مردمان گوناگون در تمام دنیا را فراهم کند.
رفائی گفت: بر مبنای گزارش سازمان جهانی گردشگری، پیش بینی می شود گردشگری فرهنگی یکی از پنج بازار بزرگ گردشگری در سطح جهان شود.
وی ادامه داد: پدیده زیارت به عنوان شکلی از گردشگری مذهبی یکی از قدیمی ترین و بنیادی ترین شکل های جابجایی جمعیت هاست که برای ما شناخته شده و دارای آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بنیادین بوده و خواهد بود.
رفائی افزود: برآرود می شود که انگیزه یک چهارم کل گردشگران جهان برای انجام سفر باورهای دینی است و این نسبت رو به افزایش است.
وی گفت: ایران به عنوان کشوری با تاریخ و تمدن کهن ظرفیت قابل توجهی برای جذب گردشگران فرهنگی و مذهبی از تمام جهان را داراست و با داشتن بیش از هشت هزار سایت مذهبی که یک هزار و 200 مورد آن توسط مراکز میراث ملی ثبت شده ، یکی از 10 کشور پیشرو در زمینه جاذبه های گردشگری تاریخی و مذهبی است.
همایش بین المللی علمی، راهبردی "توسعه گردشگری ایران، چالش ها و چشم اندازها" امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد که طی دو روز برگزاری آن 450 کارشناس و دست اندرکار داخلی و خارجی صنعت گردشگری به بحث و تبادل نظر پیرامون شش محور اساسی در زمینه توسعه گردشگری ایران، چالش ها و چشم اندازهای آن می پردازند.
2713 / 664/ 1625


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن