تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805209634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموعه درس گفتارهای شعر معناگرا برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مجموعه درس گفتارهای شعر معناگرا برگزار می شود تهران بزرگ-ایرنا-مجموعه درس گفتارهای «شعر معناگرا» با حضور فاضل نظری در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.


به گزارش روز شنبه ایرنا، این جلسات از نیمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد و فاضل نظری که بسیاری از منتقدان و اهالی شعر و ادبیات شعر او را از مصادیق شعر معناگرا می دانند در فصل اول از این سلسله درس گفتارها، درباره «غزل در نسبت با مضمون و معنا» سخن خواهد گفت.
متقاضیان شرکت در این درس گفتارها برای ثبت نام می توانند با شماره تلفن های 3-22888680 تماس بگیرند.
این جلسات به صورت رایگان برگزار می شود و به دلیل ظرفیت محدود این جلسات، هنرجویان از میان متقاضیان و براساس ارزیابی اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام انتخاب خواهند شد.
از فاضل نظری شاعر و استاد دانشگاه تاکنون کتاب های «گریه های امپراطور»، «اقلیت»، «آن ها» و «ضد» چاپ شده است که در میان مردم با استقبال زیادی روبه رو شده است. آخرین کتاب وی « ضد»، برنده جایزه کتاب سال قلم زرین شده است.وی هم اکنون رییس مرکز موسیقی حوزه هنری است.

*ادبیات داستانی اتریش
ادبیات اتریش ادبیات غنی در حوزه شعر و داستان است و نام نویسندگانی همچون اشتفان تسوایک، روبرت موزیل و پیتر هانتکه برای ایرانیان آشناست.
نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه 29 مهرماه ساعت 16:30 به تحلیل و بررسی ادبیات داستانی اتریش اختصاص دارد که با حضور الکساندر پر و علی اصغر حداد در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.
الکساندر پر، نویسنده معاصر اتریشی است که در شهر سالزبورگ اتریش متولد شد و تحصیلاتش را در زبان و ادبیات آلمانی، فلسفه و روزنامه نگاری گذراند. هم اکنون به عنوان نویسنده مستقل، در وین زندگی می کند. او عضو کانون نویسندگان اتریش است و بیش از صد روخوانی از کتاب های اش در کشورهای اروپایی داشته است.
از آثار الکساندر پر می توان به «سرزمین زیرپای آن ها»، «سفر به لوبلیانا»، «زیبایی و فناناپذیری»، «نفس دریای بالتیک» و «رحمت خدا بر من» اشاره کرد.
الکساندر پر در نشست شهر کتاب بخشی از آثارش را می خواند و درباره ادبیات معاصر اتریش بحث و گفت وگو می کند.

*نشست ادبی «دلشدگان» در فرهنگسرای ملل
فرهنگسرای ملل به مناسبت بزرگداشت روز فردوسی و با همکاری کانون کتابخوانان ملل نشست ادبی را با عنوان «دلشدگان» برگزار می کند.
این برنامه برای ارج نهادن به جایگاه شامخ عرفای به نام ایران فردوسی، حافظ و مولوی برگزار می شود که در آن ضمن خواندن اشعار از این بزرگان به آثار آنان نیز پرداخته می شود.
در سلسله نشست شب شعر ایران با حضور و سخنرانی ایرج شهبازی به ترتیب در روزهای 17، 28 و 29 مهرماه اشعار فردوسی، حافظ و مولانا بررسی خواهد شد.
فرهنگسرای ملل در بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، پارک قیطریه واقع شده است.

*برگزاری دومین شب شعر جوش شیرین
رییس فرهنگسرای تهران از برگزاری دومین شب شعر «جوش شیرین» در کانون طنز فاخر پارسی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حمید قربانپور با بیان اینکه یک ماه از تولد کانون طنز فاخر پارسی در غرب پایتخت گذشته، اظهار کرد: 27 شهریورماه نخستین شب شعر جوش شیرین به همت کانون طنز فاخر پارسی در فرهنگسرای تهران برگزار شد و هفته آخر مهرماه فرصت ارزنده ای است تا در دومین شب شعر جوش شیرین در کنار شعر خوانی شاعران، میزبان طنز پردازانی همچون فرامرز ریحان صفت، صابر قریمی، شروین سلیمانی و محمد داوودی باشیم.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 طنز خوانی اعضای کانون فاخر پارسی و اجرای موسیقی محلی را از جمله بخش های این مراسم ذکر کرد و افزود: با عنایت به شعار سازمان فرهنگی هنری با عنوان «تهران شهر مهربانی»، چنین برنامه هایی را با رویکرد ترویج عطوفت و مهربانی برگزار می کنیم، به ویژه زبان شیرین طنز موجب شکل گیری لبخند می شود و لبخند نیز نماد مهربانی است.
دومین شب شعر طنز جوش شیرین روز دوشنبه 28 مهرماه در سالن مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع ) شهرک گلستان به نشانی بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه آزادگان شمال، شهرک گلستان، بلوار گل ها، طوبی ششم، میزبان شهروندان است.

*نشست ادبی نیش و نوش
برنامه ادبی و اجتماعی «نیش و نوش» 27 و 28 مهر ماه ساعت 16 در خانه فرهنگ ابوسعید برگزار می شود.
این برنامه ادبی و اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت کانون ها و انجمن های طنز به ایجاد فضایی شاد، شاداب و پر نشاط برای شهروندان می پردازد.
«نیش و نوش» با حضور طنزپردازانی همچون همایون حسینیان، نادر طلایی و ... با اجرای گروه کر فرهیختگان برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به خانه فرهنگ ابوسعید واقع در میدان منیریه، خیابان ابوسعید، بن بست سوم مراجعه کنند.

*بازخوانی «زیباترین کتاب دنیا» در فرهنگسرای فردوس
یکصد و چهل و چهارمین برنامه «با هم بخوانیم» فرهنگسرای فردوس به مطالعه گروهی و خوانش داستان
«زیباترین کتاب دنیا» نوشته اریک امانوئل اشمیت اختصاص دارد.
سلسله برنامه های «با هم بخوانیم» روزهای یکشنبه هر هفته با حضور جعفر توزنده جانی کارشناس برنامه و جمعی از علاقه مندان به ادبیات داستانی در این فرهنگسرا برگزار می شود.
اریک امانوئل اشمیت نویسنده، نمایش نامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. نوشته های او به 43 زبان دنیا منتشر شده و نمایشنامه های او در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است.
وی از نویسندگانی است که تاثیر زیادی از عرفان شرق و به ویژه مولانا پذیرفته و این تاثیر را در رمان ها و نمایشنامه هایش به وضوح نمایان ساخته است؛ در داستان زیباترین کتاب دنیا به مطالبی عرفانی بر می خوریم که سال ها پیش مولانا همان مطالب را در مثنوی خود آورده است.
این نشست یکشنبه 27 مهرماه ساعت 16 در فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات برگزار می شود.

*نمایشگاه کتاب «قاصدک دانایی»
فرهنگسرای گلستان برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان نمایشگاه و فروشگاه کتاب با عنوان «قاصدک دانایی» را برگزار کرده است.
در این نمایشگاه که به همت کتابخانه گلستان و با مشارکت جمعی از ناشرین برگزار می شود، کتاب های متنوعی با موضوعات عمومی، ادبیات، روان شناسی، هنر ویژه کودکان ارایه شده است.
این نمایشگاه تا 30 مهرماه از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای گلستان واقع در؛ نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برپاست.
تهرام/7245//1348


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن