تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815559842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد توافقي حدود يکصد هزار تن ذرت در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۳ب.ظ)
خريد توافقي حدود يکصد هزار تن ذرت در کرمانشاه رئيس سازمان جهادکشاورزي استان کرمانشاه خريد تضميني و توافقي بيش از يکصد تن ذرت در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اشرف منصوري در جمع مديران ستادي و شهرستاني اين سازمان، افزود: خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده تمام نهاده هاي مورد نياز کشت پاييزه تأمين شده و کشاورزان بر اساس آزمون خاک مي توانند هر مقداري که کود نياز دارند تحويل بگيرند.
منصوري تصريح کرد: بهترين زمان کشت در مزارع ديم قبل از بارش مؤثر (پله) است، لذا از کشاورزان مناطق سرد و معتدل درخواست داريم که قبل از وقوع باران مؤثر کشت هاي خود را انجام دهند.
وي از کشاورزان مناطق گرمسيري نيز خواست که در مناطقي که بارندگي رخ داده به منظور مبارزه با علف هاي هرز، عمليات خاکورزي و کشت را پس از سبز شدن علف هاي هرز انجام دهند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه با اعلام آخرين آمار کشت گندم و جو در استان افزود: تا تاريخ 23 مهرماه 7500 هکتار گندم آبي، 133 هزار هکتار گندم ديم، 1200 هکتار جو آبي و بيش از 53 هزار هکتار جو ديم کشت شده است.
وي با اشاره به خط اعتباري مکانيزاسيون اظهار داشت: مبلغ 34 ميليارد و 400 ميليون تومان در قالب خط مکانيزاسيون 2 به استان کرمانشاه اختصاص يافته که در اين راستا از کساني که تشکيل پرونده داده اند درخواست مي کنيم سريعا با مراجعه به بانک کشاورزي و تکميل وثائق و الزامات قانوني به جذب اين اعتبار کمک کنند.
وي افزود: اين خط اعتباري ضمن افزايش ضريب مکانيزاسيون، در کشت به موقع، صرفه جويي در انرژي و مصرف نهاده هاي کشاورزي، تسريع در کشت مکانيزاسيون و بازسازي ناوگان فرسوده ادوات کشاورزي مؤثر خواهد بود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه با اشاره به سهميه کودهاي شيميايي گفت: تاکنون 23 هزار تن کود اوره، 14 هزار تن کود فسفاته و 2500 تن کود پتاسه توسط کشاورزان خريداري شده است.
منصوري از کشاورزان درخواست کرد از خريد هرگونه کود غير از کودهاي شرکت خدمات حمايتي خودداري کنند.
وي با اشاره به اهميت رعايت مسائل فني در افزايش توليد خاطر نشان کرد: آماده سازي مناسب بستر بذر، حضور به موقع و موثر کشاورزان در مزارع، رعايت دقيق عمق کاشت (حدود 5 سانتي متر)، رعايت تاريخ کاشت، رعايت دقيق ميزان بذر مصرفي (140 تا 160 کيلوگرم در هکتار در مزارع ديم) از جمله عواملي هستند که کشاورزان بايد رعايت کنند.
وي با اعلام اجراي پايلوت ساماندهي ديم زارها گفت: در 5 شهرستان کلاس هايي با حضور مسوولين مراکز، کارشناسان و کشاورزان سايت و دهستان هاي همجوار تشکيل شده که در اين کلاس ها محققين و کارشناسان مديريت زراعت به عنوان مدرس آخرين يافته هاي فني همچنين تنظيم بذرکارها را براي شرکت کنندگان تشريح کرده اند.
منصوري در ادامه با بيان وضعيت کشت کلزا در استان گفت: تاکنون در سطح استان 3636 هکتار کشت شده است.
وي در پايان با اشاره به آخرين آمار برداشت ذرت گفت: سطح کشت شده ذرت استان در سالجاري 34هزار و 550 هکتار بوده است که تاکنون حدود يکصد هزار تن ذرت با قيمت خريد تضميني 8700 ريال براي هر کيلوگرم ذرت بر اساس رطوبت 14 درصد خريداري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن