تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805320866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران: تهران شهر استاندارد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چمران: تهران شهر استاندارد نیست
رییس شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه تهران براساس موازین شهری ساخته نشده، بر لزوم اقدامات ثانویه برای حل مشکلات در زمان مقابله با بحران تاکید کرد.
به گزارش نامه نیوز، مهدی چمران در حاشیه بازدید از نمایشگاه "جشنواره شهر آماده" با اشاره به اینکه تمام امکانات مقابله با حوادث و مدیریت بحران که تهیه می‌شود، امکاناتی ثانویه است، افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که شهر تهران چقدر آماده است، چون تهران یک شهر استاندارد نیست و براساس موازین شهرسازی آماده نشده و نیازمندی‌های زمان بحران در آن پیش‌بینی و شناسایی نشده است.


وی ادامه داد: شهر آماده ، شهری است که بتواند با تمام بلایا مقابله کند ولی این آمادگی در لحظه اتفاق نمی‌افتد، بلکه بایستی از قبل آماده شده باشد نه اینکه ما شرایطی را به وجود بیاوریم که در زمان بحران آماده شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی به دلیل غلبه هیجان و احساسات و وقوع مشکلات روحی و جسمی افراد توانایی تصمیم‌گیری درست و منطقی را ندارند، افزود: بنابراین در زمان بحران نمی‌توان شرایط را آماده کرد بلکه باید شهر را از قبل آماده کرد، اما در حال حاضر برای ایجاد شرایط مناسب برای مقابله با بحران، باید برنامه‌ریزی‌ها را اصلاح کنیم.

چمران افزود: با توجه به مشکلات شهر تهران که شامل عبور و مرور، باریک بودن معابر، ناپایدار بودن ساختمان‌ها، استقرار ساختمان‌های بلند روی گسل‌ها و حجم بالای بناهای فرسوده می‌باشد، در شرایط بحرانی وضعیت بسیار بسیار نامناسب و خطرناک خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای مقابله با آسیب‌های خطرناک وضعیت مطلوبی نداریم، گفت: اقدامات صورت گرفته برای مدیریت شرایط بحرانی قابل تقدیر است و پیشرفت ما در این زمینه با وجود این حجم از فعالیت‌ها طبیعی است اما همه چیز غیراستاندارد است در نتیجه فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، استانداردسازی، حذف موانع و مشکلاتی است که در ساختار شهرسازی ما دیده می‌شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر مدیریت بحران را به سازمانی جداگانه تبدیل کرد، افزود: سازمان مدیریت بحران با برگزاری مانورهای پی در پی و طرح مباحثی در حوزه خطرپذیری، فعالیت‌های خود را شروع کرد.

چمران با تاکید بر تجهیز سوله‌های بحران تاکید کرد: امیدواریم با تا پایان برنامه پنج ساله تعداد سوله‌ها به 150 عدد برسد. البته این میزان هم کم است. ما باید در هر محله حداقل یک سوله بحران داشته باشیم.

وی آمادگی همه جانبه سوله‌های بحران برای ارائه خدمات در زمان بروز حوادث را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: سوله‌های بحران باید واقعا سوله بحران باشد، یعنی در تامین آب، برق اضطراری، وسایل امدادرسانی و غذای خشک برای یک هفته همیشه آماده باشد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات هنگام وقوع بحران‌های سنگین هنوز آماده نیستیم بر لزوم رفع ریشه‌های خطر در مناطق ریسک‌پذیر تاکید کرد.

چمران با تاکید بر تقویت آموزش‌های شهروندی در قالب هسته‌های محلی و آپارتمانی اظهار کرد: در شرایط بحرانی، زمان لازم برای نجات شخص بحران‌زده نباید بیش از 2 ساعت طول بکشد بنابراین مردم بیشتر از هر نیروی دیگری می‌توانند در زمینه کمک‌رسانی فعالیت کنند.

رییس شورای شهر تهران در پایان از مردم خواست در بنای ساختمان‌ها تنها به سود مالی فکر نکنند چون ممکن است در زمان وقوع یک حادثه، عدم رعایت نکات ایمنی به بهای جانشان تمام شود.



منبع: ایسنا


۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن