تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806577493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای شهر تهران: چمران اهمیتی به اعتراض‌ها نمی‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عضو شورای شهر تهران: چمران اهمیتی به اعتراض‌ها نمی‌دهد
متاسفانه آقای قالیباف، در برخی از قرارداد‌ها از جمله قرارداد ۲۰ میلیاردی شهرداری تهران با قرارگاه خاتم النبیاء هیچ گونه ترتیبی را برای برگزاری مناقصه اتخاذ نکردند. همین امر اعتراض اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران را برانگیخت.
آفتاب: «قالیباف به دلیل قرار داد ۲۰ میلیاردی مورد سوال قرار می‌گیرد» این را دکتر غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران می‌گوید. برخی از اعضای شورا می‌گویند این روز‌ها چمران رئیس جدید شورا به درخواست‌های آن‌ها توجه کافی نمی‌کند. آن‌ها معتقدند قراردادهای چهارساله، فعالیت‌های کلان شهرداری تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فرصت فعالیت لازم را از اعضای شورای شهر می‌گیرد. متن گفتگوی ندای ایرانیان به غلامرضا انصاری را در ادامه می‌خوانید: 


تفاهم نامه ۲۰ میلیاردی شهرداری تهران با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مدتی است که خبرساز شده است. آیا قرار است که بالاخره از آقای قالیباف در این خصوص سوال کنید؟ 


متاسفانه آقای قالیباف، در برخی از قرارداد‌ها از جمله قرارداد ۲۰ میلیاردی شهرداری تهران با قرارگاه خاتم النبیاء هیچ گونه ترتیبی را برای برگزاری مناقصه اتخاذ نکردند. همین امر اعتراض اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران را برانگیخت. آقای چمران هم اهمیتی به اعتراض‌ها نمی‌دهند من فکر می‌کنم ایشان با قانون آشنا نیستند. آئین نامه داخلی شورا را مکلف کرده است که اگر تذکری از سوی یکی از اعضای شورا داده می‌شود، شهردار موظف باشد پاسخ اعضای شورا را بدهد. اگر هم فرد عضو یا اعضای معترض شورا از پاسخ‌های شهرداری قانع نشدند ظرف ۱۰ روز باید این اعتراض‌ها در دستور کار شورای شهر قرار بگیرد. آقای چمران متاسفانه این موارد را در دستور کار قرار نداد و بنابراین به اعتقاد من رئیس فعلی شورا که سابقه ده ساله ریاست هم دارد یا آئین نامه را نمی‌داند یا اینکه تخلف کرده است. 


قرار داد شهرداری تهران با قرار‌گاه خاتم الانبیاء چه مشکلی دارد که شما به آن معترض هستید؟ 


تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران به چند دلیل دارای مغایرت اساسی با برنامه دوم توسعه شهر تهران، بودجه سالانه شهرداری و آئین نامه فعالیت شهرداری مصوب سال‌های ۴۶ و ۵۵ دارد. به عقیده بسیاری از کار‌شناسان هم واگذاری طرح‌های عمرانی بدون انجام تشریفات به یک شرکت خاص تخلف از قانون محسوب می‌شود. شورا در ادوار گذشته این حساسیت را داشته است که دادن اختیار به شهرداران فقط یک سال باشد. وقتی یک تعهد چهارساله ایجاد می‌شود پاسخگوی این تعهدات چه کسی می‌تواند باشد؟ ممکن است یک شهردار ۴ سال پیاپی نتواند مسئولیت شهرداری را برعهده بگیرد. چندین مسئول شهرداری پای این قرارداد را امضا کرده‌اند. از نظر ما این تعهد نمی‌تواند مطابق قانون باشد چرا که طرف دیگر قرار داد می‌تواند هر زمان که تعهدات عمل نشد از شهرداری شکایت کند و ادعای خسارت کند در این صورت حق با قرار‌گاه خاتم الانبیاء خواهد بود. آقای چمران به حرف اعضای شورا توجه نمی‌کنند. قرار دادن یک رقم خاص در غالب تفاهم نامه درست نیست. همیشه شهرداری‌ها بودند که سقف تعهدات را تعیین کنند. 


چرا معتقدید این تعهدات آسیب زا هستند؟ 


وقتی رقم تعهدات بالا باشد خود به خود برسیاست‌های کلان شهرداری تهران اثر می‌گذارد. از سوی دیگر اصل ۴۴ قانون اساسی انحصار طرح‌ها در دست یک ارگان دولتی را نمی‌پذیرد. برای شکستن انحصار باید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس طرح‌های عمرانی باید در اختیار شرکت‌های خصوصی باشد. وقتی ما در طول چهار سال پروژه‌ای را در اختیار یک دستگاه قرار می‌دهیم یعنی خصوصی سازی و تقویت بنگاههای غیر دولتی را فراموش کرده‌ایم. نهاد‌ها و ارگان‌ها شاید مدیران خوبی باشند اما کشور باید دربحث‌های عمرانی تقویت شود. این وضعیت امکان رقابت از بخش خصوصی را می‌گیرد. جایگاه سپاه پاسداران رفیع است و حتی قرار‌گاه خاتم الانبیاء هم توانمندی خود را اثبات کرده است. اما ضرورتی ندارد با قرار دادی ۲۰ میلیاردی در طی چهار سال حجم بزرگی از فعالیت‌های عمرانی را در اختیار بگیرد. 


بنابراین شما معتقدید این قرار داد مجوز شورا را ندارد؟ 


کاری با این حجم باید مجوز شورا را داشته باشد. 


آیا این قرار داد عملیاتی شده است؟ 


ظاهرا بخشی از قرار فوق عملیاتی شده است. پرداخت ۵۰ درصد قرار داد به صورت فروش زمین به خاتم الانبیاءچه سودی برای شهرداری تهران دارد؟ ما نباید این زمین‌های شهرداری که سرمایه این نهاد است به جای دیگری واگذار کنیم. شورای شهر باید به شورای شهری که در آینده می‌آید پاسخ بدهد. آیا این شرایط فراهم است؟ به نظر من خیر. اگر ما شهر بفروشیم که نمی‌توانیم ادعای سازندگی داشته باشیم. اگر پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نشود از شهردار تهران سوال می‌کنیم. قطعا قالیباف به دلیل قرار داد ۲۰ میلیاردی مورد سوال قرار می‌گیرد.





تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن