تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798555609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 20 هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور مورد نیاز است/ توزیع 600 میلیارد تومان قیر رایگان در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین میرشفیعی در گفتگو با مهر:
ساخت 20 هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور مورد نیاز است/ توزیع 600 میلیارد تومان قیر رایگان در کشور
قزوین - خبرگزاری مهر: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور باید احداث شود که با احتساب هر کیلومتر 300 میلیون تومان، اجرایی شدن آن به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین میرشفیعی معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی روز جمعه در سفر یک روزه به استان ضمن بازدید از جاده های روستایی شهرستانهای بوئین زهرا و آوج پروژه روکش آسفالت روستای آز انبار به حسن آباد در آوج را به طول 18 کیلومتر افتتاح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این سفر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران و توزیع قیر رایگان خبرهای خوشی داد.

توزیع 600 میلیارد تومان قیر در استانها

میرشفیعی به مهر گفت: به منظور تسریع در اجرای پروژه های راه روستایی و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران با مصوبه مجلس محترم این تسهیلات داده می شود که می تواند به روند کارها کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال برای اولین بار 600 میلیارد تومان قیر به صورت رایگان برای راههای روستایی اختصاص داده شده اما چون اعتبارات اجرایی دیر اعمال شد نتوانستیم آن را اجرا کنیم اما تا پایان سال استفاده از قیر رایگان را عملیاتی می کنیم.

این مسئول یادآورشد: در مناطق گرمسیر که فصل کاری آنها باقیست می توانیم این قیر را توزیع کنیم و امیدواریم سال آینده این قیر به صورت مصوبه استمرار یابد تا کارها شتاب بیشتری گیرد و پیمانکاران با فراغ بیشتری کارها را انجام دهند.

میر شفیعی اظهارداشت: بر اساس ضوابط قانونی در تبصره سه قانون بودجه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پیش بینی لازم انجام شده و ما نیز علیرغم کمبود اعتبارات تلاش می کنیم بتدریج این بدهی پرداخت شود که امسال یک مرحله پرداخت شده و امیدواریم مابقی نیز پرداخت شود.

ساخت 20 هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور
 
میر شفیعی در ادامه از ساخت راههای روستایی جدید در کشور هم خبرداد و تصریح کرد: در سراسر کشور تاکنون 200 هزار کیلومتر راه روستایی بازگشایی شده و در اختیار مردم قرار گرفته که 153 هزار کیلومتر آن در روستاهای بالای 20 خانوار قرار دارد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: از مجموع راههای روستایی کشور 103 هزار کیلومتر آن آسفالت شده و 27 هزار کیلومتر شوسه است.

این مسئول گفت: بر اساس ارزیابی و نیازسنجی های انجام شده باید 20 هزار کیلومتر راه جدید روستایی در کشور ساخته شود تا روستاهای بالای 20 خانوار از جاده مناسب آسفالته برخوردار شوند.

وی افزود: در مطالعاتی که انجام داده ایم ضرورت کامل شدن شبکه راههای روستایی مشخص شده اما باید دانست ایجاد ارتباط فقط با احداث راه روستایی و شبکه دسترسی در راستای محرومیت زدایی ممکن نمی شود و سایر خدمات نیز باید به مردم داده شود.

میرشفیعی یادآورشد: در افق 1404 میزان نیاز کشور به راههای روستای بالغ بر 173 هزار کیلومتر است که باید با برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبار اجرایی شدن آن را محقق کنیم.

وی گفت: با حمایت جدی رئیس جمهور، ریاست مجلس و نمایندگان محترم که قول داده اند در دو سال آینده اعتبارات مورد نیاز بخش راه روستایی تامین شود امیدواریم بتوانیم از این شاخص پائین در حوزه راه روستایی ارتقاء پیدا کنیم و خدمات بهتری به روستائیان ارائه شود.

بازسازی 54 هزار کیلومتر راه روستایی ضروری است

میرشفیعی اظهارداشت: راههای روستایی موجود هم که آسفالته است با گذشت زمان نیازمند مرمت و تعمیر و روکش است که در حال حاضر 54 هزار کیلومتر از جاده های روستایی کشور بیش از 10 سال عمر دارند که باید بازسازی و نقاط پر خطر آنها رفع شود.

این مسئول بیان کرد: ساخت هر کیلومتر راه روستایی با توجه به فاصله تامین مصالح و کوهستانی بودن مسیر 200 میلیون تومان در هر کیلومتر و در مناطقی که پل سازی و زیرسازی هم لازم باشد هر کیلومتر 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

میرشفیعی یادآورشد: ساخت 20 هزار کیلومتر راه روستایی جدید بالغ بر شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بسیار سنگین است و تامی آن نیازمند حمایت های جید مسئولان کشوری است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال برای احداث و نگهداری شبکه های راه روستایی اعتبار ملی نداریم و همه هزینه ها استانی شده و درکمیته برنامه ریزی استانها تصویب می شود اما اعتبار کمکی در تبصره 22 قانون بودجه پیش بینی شده که اخیرا 50 درصد آن ابلاغ شده که اگر تخصیص اعتبارات هم بیاید می توانیم بخشی از کارها را اجرایی کنیم.

جاده سازی در استان قزوین از نمونه های موفق است

میرشفیعی با تقدیر از کارهای جاده سازی در استان قزوین و ابراز رضایت از عملکرد راه و شهرسازی استان اظهارداشت: در استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه 10 سال پیش کار شده که این موفقیت با همکاری مسئولان و فرمانداران و همت پیمانکاران صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: در سال جاری 100 کیلومتر راه روستایی تنها در دو شهرستان بوئین زهرا و آوج انجام شده که نمونه بسیار خوبی است که می تواند در کشور الگو باشد و امیدواریم در ادامه سال با این توانمندی و ایجاد ظرفیت های جدید و استفاده از مشارکت های مردمی مانند دهیاران، خیرین و روستائیان بتوانیم در اجرای طرح های احداث و روکش آسفالت حرکت پر شتابی داشته باشیم.

700 کیلومتر راه توسط مردم ساخته می شود

وی افزود: امسال از سوی مردم و بخش خصوصی استان برای ساخت 700 کیلیومتر راه ر وستایی اعلام آمادگی شده که 150 کیلومتر در یک سال گذشته انجام شده و ما هم استقبال می کنیم تا کارها با شتاب بیشتری انجام شود.


۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۴:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن