تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819158593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 20درصدی اعتبار بن خرید هیئات مذهبی در دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی خبر داد
افزایش 20درصدی اعتبار بن خرید هیئات مذهبی در دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افزایش 20درصدی اعتبار بن خرید هیئات مذهبی، تکایا و مساجد شهر تهران در دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب که پیش از ظهر امروز با حضور شهردار تهران در بوستان ولایت برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از هیات مذهبی و افراد مسئول در برپایی این نمایشگاه افزود: امسال محرم از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است چرا که وضعیت کشور و تشیع به گونه‌ای است که همه افرادی که به نوعی دشمنی و خشونت نسبت به اسلام ناب محمدی دارند در صدد ضربه به امنیت و استقلال کشورند.  
 
وی با بیان این که همه دشمنان باید بدانند که پایه‌های کشور برمبنای اسلام و محرم و صفر برپا بوده و تا زمانی که اسلام به خون اباعبدالله الحسین(ع) بیمه شده کسی قادر به تعرض به آن نخواهد بود اظهار داشت: هر چه مبلغین بیشتر بتوانند در این حوزه حضور یابند بستر بیشتری برای روشنگری در این راستا فراهم خواهد شد.  
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با عنوان این که غلبه عرضه محصولات فرهنگی در مقایسه با اقلام غذایی یکی از تفاوت‌های مهم نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته است تصریح کرد: هر چند درصدد تهیه مهم‌ترین اقلام طبیعی و مصرفی هیات مذهبی در نمایشگاه امسال بوده‌ایم اما عرضه محصولات غذایی و مصرفی با 30 درصد تخفیف یکی از دیگر از موارد قابل ذکر در این زمینه است.
 
امرودی ادامه داد: حضور بیش از 700 هیئت مذهبی و 10 هزار شهروند در روز پیش از بازگشایی رسمی نمایشگاه بیانگر شناخت مردم از این نمایشگاه است.
 
 
وی در ادامه از معرفی جلوه های مراسم و پیاده روی  اربعین حسینی از محل پذیرش هیئات مذهبی تا محل تجمع آنان در نمایشگاه عطر سیب به عنوان یکی از اقدامات نوین شهرداری تهران نام برد و افزود: ارائه برنامه روزانه فرهنگی، تعزیه خوانی، مرثیه خوانی و عزاداری سنتی نیز همچون یازده دوره گذشته برپایی نمایشگاه اجرا خواهد شد ضمن این که توزیع روزانه 10هزار نشریه از برنامه اجرایی دیگر در این ده روز است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به عرضه بیش از 12هزار کالای مصرفی از میان 40هزار قلم کالای ارائه شده با کیفیت مرغوب و تخفیف 30 درصدی در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور بیش از 50صنف با اولویت تولید کنندگان مانع از تأثیر تورم و گرانی بازار در جهت خرید اقلام مصرفی هیئات و شهروندان در ایام ماه محرم خواهد شد که البته تمهیدات ویژه جهت استقرار سردخانه و انبار کالا مانع از مواجه با  کمبود کالا در طول برگزاری نمایشگاه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در پایان با عنوان عرضه 600کتاب تألیف شده و ممیزی شده در این نمایشگاه تصریح کرد: سال گذشته شاهد حضور 21هزار هیئات مذهبی در این نمایشگاه بودیم که بنابر پیش بینی‌های صورت پذیرفته این  تعداد امسال به 25هزار هیئت افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با عنوان افزایش 2برابری فضای نمایشگاه از 6هزار به 12هزار مترمربع خاطر نشان کرد: ارتقای محتوای فرهنگی محصولات ارائه شده و افزایش 20درصدی اعتبار بن خرید هیئات مذهبی از مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که یکی از دلایل خلق انسان‌ها جهت امتحان آن ها در دفاع از خدا و آیین اسلام بوده است افزود: فلسفه قیام عاشورا در جهت امر به معروف و نهی از منکر و ممانعت از  انحراف دین یکی از مصادیق بارز این امتحان الهی است به طوری که امام حسین (ع) جهت تحقق بخشیدن به امر بزرگ از جان، فرزند، خانواده و اصحاب خویش گذشتند و به عنوان برترین  انسان‌ در این آزمون آزموده شد.

وی با اشاره به این که امروز افرادی نیز که با تکفیری‌ها مقابله می‌کنند به نوعی در جهت تداوم این رویکرد عظیم هستند اظهار داشت: نگاه هیئات مذهبی نیز باید هویت بخشی بوده نه احساسی و با بصیرت، معرفت و ایمان افزایی به هدایت در جهت تبلیغ دین بپردازند.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان  این که همان گونه که تعیین به هدف در رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی موج می‌زند ان شاءالله هیئات مذهبی نیز با هویت بخشی برای نسل آینده و درک این رسالت عمیق و با یقین رسیدن به اهداف متعالی در این راستا حرکت نمایند.

خاموشی در پایان با عنوان مسیری که شهر تهران انتخاب کرده می‌تواند الگوی سایر شهرها نیز شود تصریح کرد: البته در مقایسه با کمک‌های مردم این اقدام بسیار ناچیز بوده چرا که آن چه مردم برای عاشورای حسینی هزینه می‌کنند بسیار بیشتر از آن چیزی است که دستگاه ها می‌پردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر تکایا، مساجد و هیئات مذهبی شهر تهران، هیئات منازل و خانگی نیز در این نمایشگاه نیز پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن