تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802665971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست وزارت علوم بر بازگشت ساختمان دانشکده ادبیات به دانشگاه شیراز تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست وزارت علوم بر بازگشت ساختمان دانشکده ادبیات به دانشگاه شیراز تاکید کرد شیراز- ایرنا- رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز گفت: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست پنجشنبه شب با هیات رییسه و روسای دانشکده های دانشگاه شیراز بر تصحیح اشتباه مدیران دولت گذشته در واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات در مجاورت آرامگاه حافظ به دیگر دستگاه ها تاکید کرد.


شاهرخ محمد بیگی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:بیشترین سهم از نشست سه ساعته با دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشکده ها و استادان دانشگاه اختصاص داشت و از این رو، فرصت مغتنمی برای طرح مطالب و دیدگاه ها در حضور مقام عالی وزارت بود.
رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز اظهار کرد: دکتر ارشاد رییس دانشگاه شیراز در این نشست نامه اعضای هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه که با طرح درخواست لغو تصمیم مدیران گذشته درباره واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات همراه بود را به سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم کرد و آقای دکتر نجفی نیز نظر مثبت خود را در ارتباط با این موضوع اعلام کرد.
وی با بیان این که 14 عضو هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی این نامه را امضا کرده اند، ادامه داد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست تاکید کرد که ساختمان دانشکده ادبیات باید به دانشگاه شیراز برگردد و در این راستا، پیگیری های لازم صورت گیرد.
پیش از این استاندار فارس به عنوان مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس، تصمیم مدیران گذشته استان در زمینه واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز در مجاورت آرامگاه حافظ به استانداری فارس را غیرکارشناسی خوانده است.
سیدمحمد احمدی شانزدهم مهرماه امسال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توافق اصولی صورت گرفته در دوره های مدیریت قبلی استانداری فارس و دانشگاه شیراز مبنی بر واگذاری این ساختمان به استانداری مبتنی بر مطالعات کارشناسی نبوده است.
استاندار فارس گفت: در قبال واگذاری این ساختمان، دانشگاه شیراز مجوز کاربری تجاری سه ساختمان دیگر واقع در چهارراه ادبیات را به دست می آورد و حال آن که حداکثر ارتقاع ساختمان هایی که جایگزین خواهند شد با توجه به حریم آرامگاه حافظ، دو طبقه است و از این منظر نیز اقدام مدیران گذشته جای پرسش دارد.
احمدی افزود: تصمیم نادرست مدیران گذشته فرایندهای مختلف اداری از جمله در کمیسیون های دولت را سپری کرده است و اصلاح این تصمیم نیز نیازمند پیگیری های گسترده است که از این منظر، کاری دشوار به نظر می رسد.
52 سال پیش، چهار ساختمان با نام دانشکده ادبیات ، کنار آرامگاه حافظ سربرافراشتند که وجود این ساختمان ها سرآغاز هویت بخشیدن به یک چهارراه و منطقه با نام ادبیات بود و هست اما از مدتی پیش، برخی تصمیم گرفتند همجواری ادبیات با حافظ را برهم زنند.
در حالی که قرابت های فیزیکی و معنوی این دانشکده یکی از عناصر هویتی شهر شعر و ادب و پایتخت فرهنگی محسوب می شود، در دولت قبل در تصمیمی که ناگهانی توصیف شد حکم به تغییر تولیت ساختمان این دانشکده از دانشگاه به استانداری داده شد.
آن گونه که مدیران دوره جدید دانشگاه شیراز اعلام کرده اند، در ازای واگذاری این ساختمان، کاربری سه ساختمان دیگر واقع در پیرامون چهارراه ادبیات به تجاری تغییر می یابد تا در صورتی که دانشگاه شیراز قصد فروش ساختمان های واقع در سه ضلع دیگر این چهارراه را داشته باشد، آنها را با قیمت تجاری به فروش برساند تا درآمد بیشتری نصیب این مرکز آموزش عالی شود.
اما این تصمیم با واکنش های منفی در سطح جامعه دانشگاهی شیراز و فعالان فرهنگی استان فارس روبه رو شد و از سوی دیگر، مردم شیراز که بیش از نیم قرن به واسطه استقرار دانشکده ادبیات، چهارراه مجاور آن را ادبیات نامیده اند، از تصمیم خود صرف نظر نکرده اند، هرچند این روزها بر شمار تابلوهای ورودی دانشکده ادبیات افزوده می شود.
در ورودی این ساختمان، تابلوهای دفتر وزارت امور خارجه در شیراز و دفتر امور بانوان استانداری فارس مشاهده می شود و حال آن که بخش زبان و ادبیات فارسی و استادان بنام و برجسته این بخش، به مهاجرت اجباری تن نداده اند.
نقطه مقصد مشخصی برای انتقال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز تعیین نشده است و در پردیس ارم دانشگاه که کانون متمرکز شمار زیادی از دانشکده های این دانشگاه هاست، ساختمان مشخصی برای این دانشکده پیش بینی نشده است و این موضوع سبب شده است که دانشکده ادبیات در چهار ساختمان جدا از هم در دو سوی کلانشهر شیراز فعال باشد و این موضوع بر دشواری کار دانشجویان، استادان و نیز مدیریت این دانشکده افزوده است.
استادان زبان و ادب فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز در ماه های اخیر در نامه هایی به مسوولان و نیزدر گفت و گوهایی با رسانه ها، تصحیح اشتباه مسوولان سابق در ارتباط با این دانشگاه را خواستار شده اند. ک/3
2026 /675


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن