تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804878581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علامه طباطبایی یک محدث فرا مذهبی و با تلاش بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
علامه طباطبایی یک محدث فرا مذهبی و با تلاش بود
رئیس پژوهشکده و علوم و معارف حدیث گفت : علامه طباطبایی یک فرد فرا مذهبی بوده و همگی ایشان را با کتاب المیزان می و شناسند ولی تا کنون کلاس حدیث به طور رسمی در حوزه وجود ندارد .
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم طباطبایی در این  پیش همایش گفت: بررسی اندیشه های علامه، سنت بسیار خوبی است که این سنت باید برای شخصیت های بزرگ دیگر نیز انجام شود که برای طلاب بسیار مفید است.و همچنین مبانی خاص ایشان در حدیث هنوز ناشناخته است و شاگردان ایشان کم کم از دنیا می روند و اگر تلاشی انجام نشود مجموعه تلاش های ایشان از بین خواهد رفت .

وی بیان کرد : علامه به عنوان مهمترین نظریه پردازد تفسیری در قرن ما شهرت جهانی دارد و اهل سنت و مستشرقین نیز ایشان را به عنوان نماد تفسیر قرآن به قرآن می شناسند که این شکل از تفسیر، فرامذهبی است، یعنی در تمام مناطق غیر شیعی نیز می تواند بروز و ظهور داشته باشند.

رئیس پژوهشکده و علوم و معارف حدیث،  افزود: عظمت تفسیر المیزان باعث شده که برخی از ویژگی های علمی ایشان به خصوص در زمینه حدیث و سنت مغفول واقع شود؛ تفسیر البیان که یک تفسیر روایی است و قبل از تفسیر المیزان نوشته شده و تا سوره یوسف نیز ادامه داشته است این رویکرد را توسط علامه نشان می دهد ولی تاکنون هیچ کلاس حدیثی به طور رسمی وجود ندارد .
 
وی تصریح کرد :  بحارالانوار به همت ایشان و شاگردانشان منتشر شد که اصل که از فعالیت های ماندگار ایشان است؛ تفسیر عیاشی و نورالثقلین نیز به همین شکل به اهتمام ایشان انجام شد؛ لذا مرحوم علامه را باید به عنوان یک محدث پرکار نام برد.و ایشان به برکت المیزان در این حوزه شناخته شده است  در صورتی که کمتر به ویژگی های حدیثی ایشان توجه شده است.

حج‌الاسلام طباطبایی گفت: در مجامع علمی بین سنت و حدیث خلط صورت می گیرد و علامه هم این تفاوت را متذکر شدند، ولی برخی اوقات این دو را مترادف انگاشته اند و آیت الله العظمی جوادی آملی نیز چنین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: در آثار علامه و آیت الله العظمی جوادی بیان شده است، سنت حجیت خود را وامدار قرآن است؛ اما نکته این است، وقتی عصمت پیامبر(ص) تایید شد قول و فعل ایشان سنت است چون عصمت پیامبر پیش از نزول قرآن نیز وجود داشت و قول و فعل ایشان در آن زمان هم سنت به شمار می شود.
 
وی تاکید کرد : اوامر قرآنی به اطلاعت خدا و رسول را مباحث ارشادی می دانیم، ولی در مورد حدیث اینگونه نیست؛ حجیت به این معنی است که حدیث به عنوان یک گزارش و خبر ادعای روایتگری سنت را دارد؛ تنها کار حدیث این است که ما را به سنت می رساند؛ حجیت سنت تثبیت شده است و حجیت خبرواحد از این جهت است که چگونه به سنت دست پیدا کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین طباطباییدر پایان  خاطرنشان کرد: روایاتی با عنوان عرض حدیث با قرآن وجود دارد که باید آنها را موشکافی کرد؛ علامه در المیزان بیان می کنند که نمی توان تفسیر به رای کرد و باید یا به کتاب رجوع کنیم و یا سنت و خود ادله سنت که می گوید به سراغ قرآن بروید و یا اخبار را به قرآن عرضه کنید.



انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن