تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798277817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پافشاری محیط زیست بر سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پافشاری محیط زیست بر سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی ها


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه اسناد سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی به مجلس خبر داد وگفت: مدارک و اسناد ما درباره سرطان زا بودن سوخت تولیدی پتروشیمی‌ ها موجود است و این اسناد به کمیسیون انرژی و بهداشت ودرمان مجلس ارائه شده است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با (شانا)، با بیان این‌ که سوخت تولیدی پتروشیمی بدون شک آلوده و سرطانزاست، افزود : آن چیزی که تحت عنوان بنزین پتروشیمی تولید می‌شود، در صورتی که ترکیب آن از سیستم پیرولیز باشد دارای 40 تا 50 درصد بنزن و چنانچه از سیستم ریفورمیت با بهترین شرایط تولید شده باشد، نیز 2 تا 10 درصد بنزن در آن وجود دارد که البته باقیمانده آن هم آروماتیک است.
اسناد سرطان زا بودن بنزین پتروشیمی به مجلس ارائه شد

وی گفت: فرآیند بنزین پتروشیمی ما به گونه‌ای است که به غیر از BTX چیز دیگری تولید نمی‌ کند، این ماده هم می‌ تواند در فرآیند صنعتی استفاده شود.
متصدی تصریح کرد: وقتی بنزین تولید می‌کنیم این به چه معنایی است، بدون شک بنزن که ماده‌ای سرطانزاست را وارد سیستم سوخت رسانی کرده‌ایم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: چطور بنزن می‌ تواند سرطانزا باشد، اما وقتی با بنزین ترکیب می‌شود برخی سرطانزا بودن آنرا نمی‌پذیرند.
وی با بیان این‌ که آروماتیک به طور قطع ماده‌ای سمی به شمار می رود گفت: ما آروماتیکها را به عنوان عناصر سمی هوا می‌شناسیم، حال چگونه می‌توان آروماتیک و بنزن را که یکی سمی و دیگری سرطان زاست از پتروشیمی جدا و وارد چرخه سوخت کشور کنیم؟
متصدی عنوان کرد: مدارک و اسناد ما درباره آلوده و سرطانزا بودن سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها موجود است و البته این اسناد نیز به کمیسیون انرژی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و هر فرد دیگری نیز که خواهان مشاهده اصل مدارک اندازه گیری شاخص آلودگی هوا در سالهای 89 و 90 و بالا بودن غلظت بنزن در هوای شهرهای بزرگ است، سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند آن را ارائه کند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌ که در سال های 89 و 90 در تهران میزان غلظت بنزن در هوا در بعضی مواقع به 1000 برابر حد استاندارد رسید، تصریح کرد: در سال های 89 و 90 که بنزین پتروشیمی از پیرولیز بیرون می‌آمد میزان این ماده در هوا 1000 تا 900 برابر حد استاندارد بود که این ارقام در سال 92 به 200 تا 300 برابر رسید.
وی افزود: افزایش آلودگی هوا در سال های گذشته بیانگر آن است که ماده‌ای آلاینده به نام بنزن به سوخت کشور اضافه شده است، حالا قضاوت با افکار عمومی و مردم است که تشخیص دهند آیا بنزن سرطانزا و خطرناک است یا نیست؟
متصدی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست گزارش ها و تحقیق های مفصلی در باره بحث سرطانزا بودن بنزن به مجلس ارائه داده و این‌که برخی عنوان کرده‌اند اسنادی در این باره به مجلس ارائه نشده درست نیست، یک یا دو نفر درون یک سیستم ممکن است اطلاع دقیقی از موضوعی نداشته باشند، اما به هر حال هر زمانی که مجلس نیاز داشته باشد ما اسناد و مدارک مربوطه را در اختیار آنها قرار خواهیم داد هرچند می‌گویم که این مدارک پیش تر نیز ارسال شده است.


شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن