تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران 20 برابر استاندارد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان ملی استاندارد: سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران 20 برابر استاندارد است تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران 20 برابر حد استاندارد است که باید از سوی مسوولان مورد توجه جدی قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، نیره پیروزبخت روز شنبه در همایش استاندارد و محیط زیست اظهارکرد: دو مبحث استاندارد و محیط زیست فراتر از ملیت ها و کشورها رفته و دیگر به یک منطقه یا چند نوع کالا محدود نیست.
وی اظهارکرد:عملکرد نادرست بشر، نظام طبیعت را دستخوش تحولات زیادی کرده که موجب به خطر افتادن حیات گونه های زیستی و جانوری شده است که اگر به همین روال پیش رود آینده خوبی برای محیط زیست و بشر دیده نخواهد شد.
پیروزبخت ادامه داد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه بشر با آن روبه رو است و بررسی ها نشان می دهد دولت ها فرایند توسعه اقتصادی خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که صدمات شدیدی به محیط زیست وارد می شود.
وی تاکید کرد: قطعا در آینده ای نه چندان دور سازمان هایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که علاوه بر اجرای وظایف خود به مسائل محیط زیستی نیز توجه کنند.
وی گفت:سرعت فرسایش خاک نیز یکی دیگر از چالش های زیست محیطی است که نتیجه عملکرد نادرست بشر و طبیعت است.
پیروزبخت با اشاره به این که حفاظت از محیط زیست دارای سه مولفه است گفت: مقررات زیست محیطی، اصول اخلاق زیست محیطی در هر کشور و آموزش سه مولفه حاکم بر حفاظت از محیط زیست است که در مدت یک سال اخیر اقدامات خوبی در این سه حوزه صورت گرفته است.
وی به نقش استاندارد در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: امروزه استاندارد تعریف و معانی قدیمی خود را از دست داده و فراتر از اصول اجتماعی قرار گرفته است و فقط در مورد کالاها صدق نمی کند بلکه در سال های اخیر شاهد تدوین استاندارد در زمینه حقوق بشر نیز بوده ایم.
رییس موسسه ملی استاندارد گفت: سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) در سال 1991 گروه مشورتی متشکل از نمایندگان 20 کشور جهان، 11 سازمان بین المللی و 100 متخصص مدیریت زیست محیطی را با هدف ایجاد رویکرد زیست محیطی، پیشگیری از آلودگی و بهبود شرایط محیط زیست ایجاد کرد.
وی گفت: تا کنون 18 هزار و 500 استاندارد در سازمان ایزو تدوین شده است که 500 استاندارد آن در مورد محیط زیست است.
ادامه دارد...
علمی(3)**9014**9132**1440


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن