تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806224311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید شوشتری، تویی که نمی شناختم؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهید شوشتری، تویی که نمی شناختم؟ تهران - ایرنا - 26 مهر پنجمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «نورعلی شوشتری» جانشین نیروی زمینی سپاه و سردار «رجبعلی محمدزاده» فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حادثه تروریستی به دست عوامل فریب خورده استکبار است سرداران رشیدی که با حضور مقتدرانه خود در این خطه دشمنان را به خاک مذلت نشاندن.


روز 26 مهر 1388 بار دیگر تاریخ عاشورائیان تکرار شد و مالک اشتری دیگر از خیل سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یاران شهیدش پیوست تا ما را در حسرت نگاهی دیگر به نظاره نشاند و چه بابی است باب شهادت، که هر کس را لایق ورود به بزم شهیدان نیست الا راست قامتان تاریخ و جاماندگان قافله عشق.
سرباز دلیر و سترک سپاه اسلام که مدال سبز شهادت را به گردن آویخت، الگوی صبر و استقامت، شجاعت و شهامت و پدری دلسوز و مهربان بود که از بدو ورود به استان سیستان وبلوچستان با اقتدا به مولایش حضرت علی (ع) سرکشی و رسیدگی به محرومین و افراد کم برخوردار را سرلوحه کار خود قرار داد و لحظه ای ازمبارزه با دشمنان دین و قرآن و و حدت مسلمین از پای ننششت تا عاقبت در صبحگاه وحدت شیعه و سنی جان خود را بر میثاق وحدت نهاد و در جوار رحمت الهی آرام گرفت و آسمانی شد.
این مجاهد شب زنده دار و شیرعرصه های نبرد حق علیه باطل و سرباز پاکباز ولایت سردار بزرگ سپاه اسلام پس از سی سال مجاهدت مخلصانه در صحنه های پرخطر پاسداری و دفاع مسلحانه از انقلاب اسلامی عاقبت با سرافرازی به آرزوی دیرین خویش رسید و با نوشیدن شهد شهادت به یاران سالار شهیدان تاریخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیوست.
از آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این سردار بزرگ خطه خراسان چون سربداران دار بر دوش برای پاسداری از هویت ارزشی انقلاب اسلامی سر از پا نمی شناخت و اگر می خواستی در هر مقطعی از این سی سال دوران انقلاب اسلامی از او نشانی بگیری بایستی به خط مقدم مبارزه و پرخطرترین صحنه های مبارزه با دشمنان اسلام و ایران اسلامی می شتافتی.
این سرباز پاکباز و فدایی حضرت امام خمینی (ره) از نیشابور، سرزمین رهپویان راه ولایت قدم به آوردگاه مبارزه حق علیه باطل گذاشت، او در شرایطی به سلک مجاهدان راه حق پیوست که از شرایط خوبی برخوردار بود با معرفت و شناختی که این انسان موحد و الهی پیدا کرده بود چون صحابه سربلند حضرت سیدالشهدا(ع) از همه چیز گذشت و به راه حق پیوست و در این مسیر همه سختی ها را به جان خرید و خانواده بزرگوارش نیز در همه این دوران طولانی جهاد و مبارزه چون شیرزن حماسه عاشورا حضرت زینب (س ) صابر و استوار یاور سترک او بودند.
وی در خراسان مرد پرور شخصیت کم نظیر و پرآوازه ای داشت و در استقرار انقلاب اسلامی در این منطقه پهناور نامش درخشش ویژه ای دارد.
با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نهادهای مدنی آن این سردار سربدار خراسان بزرگ به همراه خیل بسیجیان به منطقه کردستان شتافت تا یاور انصار انقلاب اسلامی یعنی مردم مسلمان و دوست داشتنی این دیار باشد.
هوش سرشار و استعداد درخشان این انسان مهذب و پرهیزگار و شجاع و هیبت سرداری وی سبب شد تا رزمندگان اسلام به گرد شمع وجودش حلقه زنند و او را به فرماندهی خویش انتخاب کنند و در نبرد آزادسازی سنندج و سایر شهرهای کردستان از شجاعت، حکمت، تدبیر و توانمندی والای این سردارفرهیخته بهره ها ببرند.
در حقیقت او با درایت و کاردانی نقش بارزی در پیروزی های مردم مسلمان کردستان بر علیه عوامل استکبار جهانی در این منطقه داشت و در تاریخ خونبار مجاهدت های خاموش رزمندگان اسلام درغرب کشور نام این سردار سلحشور از درخشش ویژه ای برخوردار است.
با پیروزی های مکرر قوای اسلام در غرب کشور و نقش برآب شدن این ترفند امپریالیسم جهانی و ارتجاع منطقه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از درون و شکست خفت بار آنها، جنگ سهمگین هشت ساله آغاز گردید و این انسان بصیر و ایثارگر بی درنگ به سمت جبهه های نبرد علیه دشمن خارجی شتافت و در تنور جنگ که در هر مرحله سخت تر می شد سلسله مراتب فرماندهی را از فرمانده گروهان، گردان، محور، تیپ، لشکر تا فرماندهی قرارگاه های عملیاتی برعهده گرفت.
او فرمانده پیروز گردان های خط شکن بود و در جبهه هایی که هدایت عملیات بر عهده اش بود مشحون از اطمینان در پیروزی بر خصم بود.
کارنامه تیپ ظفرمند جوادالائمه و لشکرهای خط شکن امام رضا(ع) و نصر خراسان با نام این فرمانده پرآوازه و شجاع و مدبر عجین است و نقش ارزشمند ایشان در آزادی مناطق اشغالی خوزستان عزیز و حماسه آزادی بستان، فتح المبین و شکست ارتش بعث در عملیات بزرگ فتح خرمشهر و نبردهای سرنوشت سازی چون رمضان (شرق بصره )، خیبر (جزایر مجنون و شمال شرق بصره )، بدر (شرق دجله )، فتح فاو (والفجر8) و آزادسازی میمک در غرب کشور فراموش ناشدنی است.
در تاریخ انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس ایشان از ستاره های درخشانی هستند که در همه این صحنه ها حضوری کارساز و موثر داشته اند.
او نقش برجسته ای در فرماندهی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه برعهده داشت و در پیروزی هایی چون فتح مهران، پیشروی قوای اسلام در استان سلیمانیه عراق و عملیات حماسی کربلای 5 که منجر به شکستن دژ دفاعی بصره و پیشروی نیروی زمینی سپاه به سوی بصره و بعد از آن حضوری کارساز و تعیین کننده داشت.
پس از جنگ این سردار پاکباز اسلامی که ده ها بار تا مرز شهادت به پیش رفته بود در ادامه حرکت با برکتش رسالت سازماندهی نوین نیروی زمینی سپاه را برعهده گرفت و پس از آن برای تداوم جهاد خویش به منطقه شمال غرب کشور شتافت و با پذیرش فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) تداوم بخش راه نورانی مسیح کردستان سردار حکیم و مهذب شهید «محمد بروجردی» و سردار صادق و مدبر شهید حاج «احمد کاظمی»شد.
او سیر مراتب ترقی را به واسطه قابلیت های نیکوی فکری، مدیریتی، اخلاقی و مردم داری طی کرد و به همین دلیل سمت جانشینی فرمانده نیروی زمینی در دورانی طولانی به ایشان واگذار گردید.
اما روح بلند و عشق وافر این شهید بر تداوم راه گلگون شهیدان و وصل به آنان، او را بی تاب کرده بود. آری این مالک اشتر ولی امر زمان و سرو سرافراز عرصه های جهاد و شهادت اکنون به اوجی از اخلاص و معنویت و بریدگی از این دنیای فانی رسیده بود که باید اجر مجاهدت های دائمی خویش را با شهادت می گرفت، از این رو برای طی این سلوک معنوی و پیوستن به سینه سرخان مهاجر جبهه های خون و شرف برای پاسداری از حریم ملت ایران و مبارزه با استکبار جهانی به شرق کشور هجرت نمود و تداوم راه جهاد و شهادت را با حفظ مسئولیت های خطیر محوله در نیروی مقاومت زمینی سپاه با پذیرفتن فرماندهی
قرارگاه عملیاتی نبی اکرم (ص ) آگاهانه انتخاب نمود تا با ارمغان پیروزی های بیشتر برای ملت بزرک ایران و تقدیم خون مطهرش تداوم بخش راه روشن ولایت و رهبری امت باشد.
او در یکشنبه خونین «پیشین» در کنار یار دیرینش سردار سربلند و مهذب سرتیپ پاسدار «رجبعلی محمدزاده» که چون او ساخته صحنه های نخست انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و مرحله به مرحله جنک را از رزم حماسی در لبه جلویی منطقه نبرد تا مراتب فرماندهی دسته، گروهان، گردان و تیپ را با سربلندی و افتخار طی کرده بود و استوار چون کوه در خطه سیستان و بلوچستان فرماندهی سپاه این استان را برای صیانت از استقلال و شرف امت اسلام و مبارزه با سوداگران مرگ برعهده گرفته و خوش درخشیده بود.
با هم برای تداوم راه انقلاب مردمی ایران اسلامی به منطقه سرباز سیستان و بلوچستان عزیمت کرده، برای توسعه امنیت پایدار مردمی به میان ذخایر انقلاب اسلامی عشایر آن حوزه رفتند تا براساس راهبرد حضرت امام خمینی (ره ) که در همه عرصه ها مردم یعنی صاحبان اصلی انقلاب را حافظان کیان کشور و
نگهبان انقلاب می دانستند، عمل نموده و با حضوری مردمی رهگشای توسعه و عمران و ایجاد شرایط برای نیکبختی مردم عزیز سیستان و بلوچستان باشند.
اما عوامل استکبار جهانی و دشمنان استقلال و آزادی ملت ایران که در همه مراحل پیشرفت سی ساله امت اسلام با انواع ترفندها بدنبال ایجاد ممانعت برای پیشرفت در هر مرحله از آن بوده اند، این بار این سردار سربدار و خدمتگزار و یاران همراهش را که جمعی از مهاجرین و انصار انقلاب اسلامی بودند به شهادت رساند غافل از اینکه انقلاب اسلامی انقلاب پیروزی خون بر شمشیر است و همانگونه که پیروزی های تاریخ خونبار نهضت اسلامی نشان داده است خون سرلشکر شهید حاج نورعلی شوشتری و همرزمانش موجب بیداری بیشتر و نابودی سریعتر ضدانقلاب داخلی و خارجی خواهد شد.
آری سردار شوشتری با سربلندی و عزت به عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود استوار ماند و اجر مجاهدت های خویش را چون مولایش امام علی (ع) بدست شقی ترین افراد با دلی آرام و قلبی مطمئن گرفت.
شهیدان شوشتری و محمدزاده با حضور مقتدرانه در منطقه سیستان و بلوچستان، امنیت پایدار را در این منطقه برقرار کردند و دشمنان کوردل را به خاک مذلت نشاندند به طوری که آنان با انجام عملیات انتحاری در صدد انتقامند از این سرداران سبز پوش سپاه اسلام برآمدند.
شهادت جانشین نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد است تا دشمنان این آب و خاک بدانند که حضور هوشمندانه و مقتدرانه فرزندان این مرز و بوم برای امنیت و آرامش مردم شریف و نجیب ایران اسلامی است.
شهدای ایران اسلامی برای همیشه در طول تاریخ زنده هستند و نزد خدای خود روزی می خورند ما نیز با شهدای والا مقام عهد می بندیم که راه پر افتخار آنها را با قاطعیت ادامه دهیم و در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری لحظه ای غافل نشویم.
این انقلاب باید زنده بماند. این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزی هاست. بریزید خون ها را، زندگی ما دوام پیدا می کند، بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود. این جمله از امام راحل (ره ) است.
اجتمام(2)**7029 ** 1418
از: فرهاد شرف پور


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن