تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812985198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال دستگاه مینی ام آر آی به فضا برای بررسی سلامت فضانوردان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ارسال دستگاه مینی ام آر آی به فضا برای بررسی سلامت فضانوردان تهران - ایرنا - محققان کانادایی در حال توسعه یک دستگاه MRI کوچک هستند که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود تا فضانوردان قادر به بررسی مداوم تراکم عضلات و استخوان های خود باشند.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ناسا، تحلیل عضلات و استخوان های فضانوردان به دلیل اثر میکروگرانشی فضا باعث شده است تا محققان اقدام به ساخت یک دستگاه تصویربرداری MIR کوچک کنند. قرار است این دستگاه تا سال 2016 تکمیل و به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.
طبق برنامه ریزی محققان قرار است وزن این دستگاه حدود 50 کیلوگرم باشد و عرض آن نیز 50 سانتی متر تخمین زده شده است.
برای بررسی تراکم استخوان ها و عضلات فقط کافیست که کاربر دستبند مخصوص را روی مچ دست خود قرار دهد تا MRI کار خود را آغاز کند.
کاهش تراکم استخوان و عضلات در فضانوردان به اثبات رسیده است ولی هنوز اطلاعاتی در مورد چگونگی این فرآیند در دسترس نیست.
استخوان ها به ازای هر ماه سفر فضایی، یک تا دو درصد از جرم خود را از دست می دهند. ماهیچه ها نیز یکی از ارگان های آسیب پذیر در شرایط گرانشی پایین هستند.
بنابراین هیچ فضانوردی اجازه ندارد بیشتر از شش ماه در سفر فضایی باشد.
در مطالعات قبلی چند موش به مدت 91 روز به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شدند. موش ها پس از بازگشت به زمین دچار کم خونی شده بودند و قدرت باروری آنان از بین رفته بود.
در حال حاضر به کمک تمرینات هدفدار و رژیم غذایی مناسب، تاثیرات مضر سفرهای فضایی تا حدی کاهش یافته است و محققان معتقدند که تکنولوژی تصویربرداری MRI اطلاعات ارزشمندی را در زمینه سلامت فضانوردان در فضا دراختیار قرار می دهد و می توان این اثرات را به حداقل کاهش داد.
علمی (6) ** 9259**1440


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن