تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805460135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حق زندگی تنگدستان و مسئولیت جهانی/ افزایش نابرابری ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به مناسبت روز جهانی غذا حق زندگی تنگدستان و مسئولیت جهانی/ افزایش نابرابری ها تهران - ایرنا - گرسنه است دستانش می لرزد بدنش بی حس است و پاها رمق ندارد و حتی نمی تواند سرپا بیایستد.


او نیز مانند دیگران برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد، ولی با ناسازگاری روزگار تنها چیزی که عایدش شده، فقر و تنگدستی است.
رنگ به چهره ندارد، صورتش همچون گچ دیوار شده ولی با تمام این اوصاف دوست دارد زنده بماند، شاید هم از مرگی تدریجی خسته شده ولی باید زندگی کرد.
هر انسانی که بر روی کره خاکی زندگی می کند دارای سلیقه و ذائقه متفاوتی با همنوعان خود است، اما موقع غذا خوردن همه بر سر یک طعم با هم تفاهم دارند، آن هم چیزی نیست جز طعم سلامتی که وابسته به غذا موجود در سر سفره است.
سازمان ملل متحد در سال 1945 پیشنهاد داد 16 اکتبر مطابق با 24 مهر ماه هر سال به عنوان روز جهانی غذا به منظور توجه دادن جهانیان به مسئله مهم غذا نامگذاری شود.
ولی تصویب این روز به عنوان روز جهانی غذا در نوامبر 1972 در بیستمین کنفرانس کشورها که با شرکت اعضای فائو (سازمان خوارو بارو کشاورزی) تشکیل شده بود، توسط دکتر « پال رومانی» وزیر بهداشت مجارستان اعلام شد که ریاست این کنفرانس را به عهده داشت.
از آن پس هر سال 150 کشور جهان این روز را برای توجه دادن جهانیان به سایه سیاه فقر و گرسنگی که عده ای را از داشتن حداقل غذایی که ضامن سلامتی آنها است، محروم کرده، معطوف می کند.
این روز هر ساله توسط بسیاری از سازمان های مرتبط با امنیت غذایی از جمله برنامه جهانی غذا و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی جشن گرفته می شود.
«محسن جلالی پور» رییس اتاق بازرگانی ایران در همین ارتباط در همایش امنیت غدایی که روز چهارشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، آمار گرسنگان دنیا را 800 میلیون نفر اعلام کرد.
البته در این ارتباط نمی توان آمار دقیقی ارایه کرد و در همین راستا بر اساس اعلام دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت روز جهانی غذا در زمان حاضر زندگی بیش از یک میلیارد و 220 میلیون نفر از مردم جهان با درآمدی کمتر از یک دلار و 25 سنت در روز صورت می گیرد و دو میلیارد و 400 میلیون نفر هم با درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.
بان کی مون در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود موفقیت بزرگ در نجات 700 میلیون انسان از فقر مطلق در سال های 1990 تا 2010 هنوز از هر پنج نفر مردم کشورهای در حال توسعه، یک نفر یا به عبارت دیگر یک میلیارد و 220 میلیون نفر با درآمدی کمتر از یک دلار و 25 سنت و دو میلیارد و 400 میلیون نفر با درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز بحران اقتصادی در جهان نابرابری حتی بیشتر از قبل نمایان شده است.
نامبرده با بیان اینکه باید به حاشیه راندن افراد فقیر را پایان دهیم، ادامه داد: همه دولت های عضو ملل متحد و شرکا را فرا می خوانیم تا با اقدام راسخ فقر را نابود کنند و آینده ای برابر، مرفه، صلح آمیز و پایدار برای همه مردم به وجود آورند؛ هدف ما باید رفاه برای همه و نه تنها برای تعدادی اندک باشد.
سازمان ملل متحد بزرگ ترین نهاد انسانی از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از 80 دفتر در کشورهای دیگر، برای کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی اعضای خانواده خود نیستند تلاش می کند.
از زمان اعلام روز جهانی غذا تاکنون هر سال عنوانی برای این روز توسط فائو انتخاب می شود که شعار امسال نیز کشاورزی خانوادگی-تغذیه جهان، مراقبت از زمین است.
رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در خصوص روز جهانی غذا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چهار درصد از جمعیت ایران دچار فقرغذا هستند.
دکتر « رسول دیناروند» با بیان اینکه رفع نیازهای گرسنگان برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: دولت برای اقشار آسیب پذیر بسته های غذایی در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: در کشور ما بیش از 40 درصد افراد به علت دریافت انرژی بیش از حد دچار اضافه وزن شده اند به همین دلیل باید انرژی دریافتی مردم محدود شود و تغییر الگو در مصرف چربی ها از اشباع به غیراشباع و حذف ترانس از روغن های خوراکی، شکلات، شیرینی انجام شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این خصوص در همایش امنیت غذایی اظهار داشت: طبق سند ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید به صورت عادلانه سبد غذایی سالم و کافی در اختیار مردم قرار گیرد، در این سند پیشگیری بر درمان و اصلاح سبک زندگی تاکید شده است.
«سید حسن هاشمی» افزود: باید موضوعات غذا و هوا در کشور به صورت علمی و جدی پیگیری شود
وی تصریح کرد: برای امنیت غذایی افراد ظرف یک و نیم سال آینده بر روی تمام مواد غذایی علائم هشداردهنده نصب می شود و با اجرای این طرح هموطنان می دانند که کدام مواد غذایی مجاز و کدام غیرمجازاست.
وزیر بهداشت با بیان اینکه لیست فرآورده های آسیب رسان تهیه و تحویل سازمان های مربوطه شده است، تصریح کرد: توسعه و پایش محصول های غذایی با نظارت عمومی، پایش باقی مانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی، غنی سازی مواد غذایی، افزایش مصرف ریز مغذی ها و برچسب گذاری مواد غذایی از جمله برنامه هایی است که در وزارت بهداشت دنبال می شود.
گزارش از راضیه زمانی دهکردی
اجتمام**7364**1436


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن