تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799185541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش امید به زندگی در بیماران تالاسمی/مسن ترین بیمار با 60 سال سن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش امید به زندگی در بیماران تالاسمی/مسن ترین بیمار با 60 سال سن نوشهر - ایرنا - امید به زندگی در بیماران تالاسمی در کشور افزایش چشمگیری داشته و اکنون مسن ترین بیمار تالاسمی با 60 سال سن به زندگی خود ادامه می دهد.


به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی فرصت ها و چالش ها از روز چهارشنبه در رامسر آغاز به کار کرده است.
کارشناسان و متخصصان شرکت کننده در این همایش بر این نکته تاکید داشتند که با شرایط به وجود آمده امید به زندگی در این بیماران افزایش یافته اما هنوز هم آنان از ناهماهنگی قوانین موجود با شرایط امروز بیماران تالاسمی گله دارند.
همه مسوولان بر تمرکز اقدامات بر پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید دارند اما در این خصوص اقدامات جدی تری نیاز است که سالانه 600 بیمار جدید به جمعیت مبتلایان به این بیماری افزوده نشود.
بیماران مبتلا به تالاسمی امروز برای داشتن شغل مناسب با مشکلاتی مواجه هستند و در این عرصه نیازمند فرهنگ سازی هستیم زیرا هنوز هم عده ای تصور می کنند که مبتلایان به این بیماری به سنی نمی رسند که نیاز به ازدواج، شغل و حتی دریافت گواهینامه رانندگی داشته باشند که تصور باطل و غلط است.
برای دستیابی به این هدف و تامین زندگی سالم و عادی برای بیماران مبتلا به تالاسمی باید علاوه بر تامین امکانات و تجهیزات پیشگیری و درمانی، باید فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد تا از لحاظ روحی و روانی نیز دغدغه های این بخش از جامعه که از قضا بیشتر آنها از با استعدادترین جوانان کشور محسوب می شوند، رفع شود.
" میثم رمضانی " دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی و دبیر این همایش با تایید تغییر وضعیت بیماران مبتلا به تالاسمی و نگرش ها به آنان به طور نسبی، به خبرنگار ایرنا گفت: آنچه در سال های اخیر در تغییر نگرش به تالاسمی اتفاق افتاد، بی شک مرهون تلاش خودجوش جمعی از اساتید دانشگاه ها و پزشکان است که این دگرگونی و پیجویی را ابتدا از درون خود آغاز کرده، به سطح جامعه تسری داده اند.
وی افزود : قدری تامل و تعمق نشانگر این است که تشکل های تالاسمی در امر پیشگیری از بیماری و میزان مشارکت های اجتماعی منطقه خود، پویا، موفق و فعال تر در استان ها عمل کرده اند و تحقق این امر نیز تجلی شعار محوری "خواستن و توانستن" در میان افراد تالاسمی است که موجب شده تا بسیاری از مردم و مسوولان امروز صدای ابراز وجود این جماعت مهجور را به گوش بسپارند و تلنگری کوچک به تفکرات و اندیشه های متفاوت آنان وارد شود.
دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی گفت : کتمان این حقیقت دور از انصاف است که امروزه حضور فراوان و بی حد و حصر بسیاری از افراد تالاسمی در عرصه های مختلف علمی و فعالیت های اجتماعی را نادیده انگاشته، براحتی از کنار آن گذر کنیم.
" مجید آراسته " رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران نیز مشاوره های روانشناختی با هدف تقویت روحی و روانی و رفع نگرانی این بیماران ناشی از استرس و افسردگی آنان در کشور را بسیار ضروری دانست.
وی سن مسن ترین فرد بیمار تالاسمی در کشور را حدود 60 سال اعلام کرد و گفت : چنین وضعیتی نشانگرآن است که این نوع بیماری کاملا تحت کنترل بوده به نحوی که این بیماران همانند افراد عادی درجامعه زندگی می کنند.
به گفته آراسته، امروز اقداماتی که برای بهبود بیماری این قشراز جامعه درکشور صورت گرفته است در بخش های پیشگیری های اولیه و ثانویه بوده است.ک/4
1535/1654


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن