تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت گام های موثری در حمایت از بیماران تالاسمی برداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت گام های موثری در حمایت از بیماران تالاسمی برداشته است نوشهر- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران، گفت : دولت تدبیر و امید در ارائه خدمات حمایتی به بیماران تالاسمی به ویژه دربخش بهداشتی ودرمانی، گام های موثری برداشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "قاسم جان بابایی " روز چهارشنبه در نخستین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی فرصت و چالش ها در هتل رامسر، افزود: طرح تحول نظام سلامت در حقیقت از اقدامات بسیار ارزشمند و ماندگاراین دولت بوده که با اجرای آن بسته های حمایتی قابل توجهی برای این بیماران نیز درنظر گرفته شده است.
وی اظهارداشت : باوجود آنکه بیشتر این بسته های حمایتی برای بخش بستری بیمارستان ها در نظرگرفته شده اما تمام تلاش دولت این است که با ارائه چنین بسته هایی حمایتی به این دسته از بیماران در بخش سرپایی هم داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با برنامه ریزی و اقدمات صورت گرفته در بخش درمانی ازسوی متخصصان و پزشکان سن امید به زندگی در میان بیماران تلاسمی افزایش یافته است، گفت: در راستای این اقدامات هم اکنون نوع بیماری تالاسمی از حالت مهلک و کشنده به مزمن تبدیل شده است.
جان بابایی افزود: به عنوان نمونه پیوند مغز و استخوان که هم اکنون در دنیا رایج است، در این استان برای بیماران تالاسمی انجام می گیرد که درسایه چنین اقداماتی در حقیقت وضعیت بیماری این دسته از بیماران هرچند به صورت ریشه ای درمان نشده، اما رو به بهبود است.
وی مهم ترین مشکلات فراروی بیماران تالاسمی دراین استان را در حوزه تغییردارویی، فرم خوراکی و نیز خدمات تشخیصی برشمرد و ادامه داد: هرچند دولت در خدمات تشخیصی و حمایتی به شیوه بستری اقداماتی انجام داده، اما کافی نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران همچنین به تبدیل مرکز تحقیقات به پژوهشکده با هدف تشخیص ابعاد ناشناخته بیماران تالاسمی دراین استان درسال جاری اشاره کرد و گفت: این مرکز ابعاد ناشناخته این بیماری با سایر بیماری های ناشناخته که به نوعی درمان بیماری تالاسمی را تحت تاثیر قرار می دهد، به موقع شناسایی می کند.
جان بابایی پیشرفت روند این بیماری را ناشی از مسایل ژنتیکی دانست و ابراز امیدواری کرد که این همایش فرصت مناسبی است برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در جهت رفع مشکلات این دسته از بیماران در بعد درمانی و اجتماعی آنان باشد.
کنگره و همایش ملی تالاسمی با همت بنیاد امور بیماری های خاص، موسسه جوانان تالاسمی ، دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی و مازندران در هتل رامسر آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.ک/2
624/1535/506


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن