تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805208504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از افزایش وزن


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پیشگیری از افزایش وزن
چاي شيرين، پنير، کره، مربا، شير، عسل، تخم مرغ، آب ميوه و خامه. اين‌ها خوراکي ‌هاي رايج صبحانه‌ ما هستند و اغلب ما در صبحانه ‌مان يک يا چند قلم از اين‌ها را مصرف مي‌ کنيم.



به این مطلب امتیاز دهید

حضرت علی (ع) فرموده اند : کسی که نا خوشی خود را از پزشکان پنهان کند به بدن خود خیانت کرده است.     به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، خيلي ‌ها خامه را بيشتر از ساير خوراکي‌ هاي صبحانه دوست دارند و بعضي ‌‌ها هم در ساير وعده‌هاي غذايي ‌شان از آن استفاده مي‌ کنند و براي درست کردن انواع دسر و کيک از آن کمک مي‌ گيرند.   خامه جزء لبنيات است يا جزء چربي‌هاست؟
خامه از نظر فرآيند توليدش جزء فرآورده‌هاي لبني است و مانند ساير اعضاي خانواده‌‌اش سفيد رنگ است اما به دليل ميزان چربي بالا و از نظر گروه ‌بندي برحسب ريزمغذي ‌ها و موادي که تا حدودي انرژي را از مواد چرب تامين مي‌ کنند، در گروه چربي ‌ها دسته‌ بندي مي ‌شود. در مورد كره و سرشير هم همين ‌طور است.   خامه واقعا مغذي است؟
مواد غذايي موجود در خامه، همانند شير است. در خامه با افزايش درجه جدا سازي، مقدار ويتامين‌ هاي محلول در آب كاهش يافته ولي ويتامين ‌هاي محلول در چربي افزايش پيدا مي ‌كند. مثلاً غلظت ويتامين A در خامه با 10 درصد چربي، 2 تا 3 برابر بيشتر از شير كامل است و در خامه با 40 درصد چربي 8 تا 12 برابر بيشتر است. از دست دادن ويتامين C و اسيد فوليك نيز در خامه قابل توجه است. در طول استريليزاسيون نيز از دست دادن قابل توجه ويتامين ب12 اتفاق مي ‌افتد.   خامه چه طور تهيه مي ‌شود؟
براي تهيه خامه پيش از عمل هموژنيزاسيون، لايه چربي روي شير خام را که به سرشير معروف است، برمي ‌دارند. اين چربي، خامه نام مي ‌گيرد.   در صنعت، براي سرعت بخشيدن به تجمع چربي شير روي سطح آن، از دستگاه سانتريفيوژ استفاده مي‌ کنند.   خامه با توجه به محتواي چربي‌اش، انواع مختلفي دارد:
خامه کم چرب که 12 درصد چربي دارد. خامه زده شده و سفت شده که 30 درصد از آن را چربي تشکيل مي‌ دهد. خامه سنگين که 36 درصد چربي دارد. خامه‌هاي پر‌چرب که در اغلب فروشگاه‌ها به فروش مي ‌رسند نيز 40 درصد چربي دارند و در تهيه انواع غذا و دسرها از اين نوع استفاده مي‌ شود.   خامه را چه‌ طور نگهداري کنيم؟
خامه حتما بايد در يخچال در دماي 4 درجه و به مدت 6 روز نگهداري شود. نگهداري بيشتر آن به سبب لاکتوباسيل‌هاي فراواني که دارد سبب ترش شدن آن مي‌ شود. در هر گرم شير 15 ميليون ميکروب وجود دارد که بعد از اين مدت ميکروب‌ ها فعال شده و سبب بيماري ‌زايي مي‌‌شوند.   خامه‌ هاي فله‌ اي يا باز هم بهداشتي ‌‌اند؟
اگر در شرايط بهداشتي پخته و سرد شوند، بله! اما اگر از شير سرد و نجوشيده تهيه شده باشند حتما عامل بيماري خواهند بود. زماني که مي‌ خواهيد خامه بخريد، يک اصل کلي را بايد هميشه به خاطر بسپاريد و آن اين که خامه حتما تحت شرايط بهداشتي و نظارت دقيق تهيه شده و شماره پروانه وزارت بهداشت، تاريخ توليد و انقضا داشته باشد. بهتر است خامه‌ هايي خريداري شود که بسته‌ بندي و پاستوريزه شده باشند.   شما خوردنش را توصيه مي‌ کنيد؟
همان‌طور که گفتم، خامه چون داراي کالري زيادي است، مصرفش براي کساني که تمايل به کنترل وزن خود دارند، توصيه نمي ‌شود. بهتر است يا محدود شود، يا اينکه به طور کلي مصرف نشود. افرادي که داراي چربي خون بالا هستند، به طور کلي توصيه مي‌ شود که اين ماده را از رژيم غذايي خود حذف و همانند ساير گروه چربي ‌ها آن را مصرف کنند. افراد معمولي و سالم که داراي وزن طبيعي هم هستند، براي پيشگيري از افزايش وزن بهتر است از گروه چربي ‌ها و خامه کمتر و يا با کنترل بيشتري استفاده کنند.   مصرف خامه براي کودکان که در برنامه غذايي خود نياز به انرژي بيشتري دارند، مخصوصاً کودکان زير سه سال، خوب است. براي کودکان بزرگ ‌تر و پيش دبستاني هم خوردن خامه مفيد است اما چه بهتر که بخش اعظم صبحانه را تشکيل ندهد.   مصرف انواع خامه با طعم‌ هاي مختلف مثلا خامه خرما، خامه عسل و خامه شکلات چه ‌طور؟
اينها معمولا طعم دهنده‌هايي هستند که به خامه اضافه مي‌ شوند. از آنجايي که خود خامه داراي درصدي چربي و داراي کالري بالا است، اضافه کردن اين مواد نه تنها سبب افزايش ميزان کالري مي ‌شود بلکه چون داراي قند هم هستند، وجود اين قند در کنار چربي ‌ها مقدار انرژي خامه را دو چندان کرده بالطبع مضرات آن هم براي افراد چاق يا داراي اضافه وزن چند برابر مي ‌شود.   بنابراين اگر قرار است از اين نوع خامه ‌ها مصرف شود، براي افراد معمولي و سالم بهتر است ميزان آن کمتر از خامه خالص باشد.   خامه نسبت به ساير لبنيات مزيتي هم دارد؟
خامه مزيّتي بر‌ ساير لبنيات ندارد. بنابراين در افرادي که مي ‌خواهند همچنان سلامت خود را حفظ کنند قطعاً بهتر است مصرف نشود. چون در ازاي همان مواد مغذي، انرژي زيادي را دريافت خواهند کرد.   خبر نو / 2020




۲۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن