تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820812823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی در سطح 970 هزار هکتار مزارع کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انجام مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی در سطح 970 هزار هکتار مزارع کشور سمنان - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور از اجرای مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی در سطح بیش از 970 هزار هکتار از مزارع کشور خبر داد.


"محمدعلی باغستانی" روز پنجشنبه در حاشیه اولین جشنواره انار در ایوان کی شهرستان گرمسار به خبرنگاران گفت: از این مقدار مبارزه در بیش از 320 هزار هکتار به صورت بیولوژیک و 650 هزار هکتار غیرشیمیایی بوده است که در سال زراعی گذشته اجرا شده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد از سموم مورد نیاز کشور در داخل فروموله می شود افزود: فقط 10 درصد سموم مصرفی آماده وارد کشور می شود.
وی بیشترین سطح سمپاشی در کشور را مربوط به مزارع گندم دانست و گفت: سال گذشته دو میلیون هکتار از مزارع گندم با سن غلات، چهار میلیون هکتار با علف های هرز و 40 هزار هکتار با بیماریها مبارزه شده است.
باغستانی گفت: برای کنترل و مبارزه غیرشیمیایی در کشور 130 انسکتاریوم فعال است که در این مراکز عوامل بیولوژیک نظیر انواع کرم، زنبور تریوگراما و ... تولید و عرضه می شود.
وی سلامت محصول تولیدی را یکی از مولفه های مهم در امنیت غذایی دانست و گفت: محصولی سالم است که آفت کش های آن از حد مجاز کمتر باشد.
وی خاطرنشان کرد: محصول انار تولیدی در استان سمنان از مرحله ارگانیک نیز گذشته و بسیار سالم است و محصول آن بدون استفاده از سموم برای مبارزه با افات آن تولید می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه 140 میلیون دلار ارز برای خرید تکنیکال سموم کشاورزی از کشور خارج می شود.
اولین جشنواره انار ایوان کی روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی و کشوری برگزار شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سطح باغات انار این استان را چهار هزار هکتار بیان کرد و گفت: بیش از یک چهارم این سطوح در منطقه ایوان کی قرار دارد.
"سیدمجید موسوی" افزود: میانگین تولید انار در این استان 22 تن است و امسال 25 تن از انار تولیدی ایوان کی به خارج صادر شده است.
نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز استقلال اقتصادی کشور را مربوط به تولید دانست و گفت: محصولات کشاورزی یکی از تولیدات مهم در این عرصه است.ک/3
599


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن