تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه فرهنگی مشهد در شان پایتخت معنوی ایران نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو شورای شهر: سرانه فرهنگی مشهد در شان پایتخت معنوی ایران نیست مشهد - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سرانه فرهنگی شهروندان مشهدی در شان پایتخت معنوی ایران نیست.


حجت الاسلام "حسنعلی اخلاقی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به منظور ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد افزود: سرانه فرهنگی هر شهروند مشهدی 250 هزار ریال است که این بودجه با توجه به شرایط این کلانشهر به عنوان پایتخت معنوی ایران قابل قبول نیست.
وی در ادامه همچنین گفت: طلاق، اعتیاد و موسیقی زیرزمینی از آسیبهای جدی در شهر مشهد هستند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به تدوین سیاستهای حوزه فرهنگی شهرداری مشهد در یک سال اخیر افزود: توجه به فرهنگ میزبانی، حقوق شهروندی، خانواده، سبک زندگی دینی و محوریت مساجد از مهمترین اولویتهای این سیاستگذاری است.
وی همچنین از تشکیل "ستاد مشهد 2017" خبر و ادامه داد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد به تصویب رسیده و به زودی برای اخذ مصوبه رسمی به صحن علنی شورا ارائه می شود.
همه ساله از سوی موسسه علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان کنفرانس اسلامی سه شهر کشورهای اسلامی در مناطق آسیایی، عربی و آفریقایی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده می شوند. بر همین اساس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی انتخاب شده است.
به همین خاطر شورای اسلامی شهر مشهد با تشکیل "ستاد مشهد 2017" متشکل از معاونتها و سازمانهای مرتبط با شهرداری و سایر سازمانها و دستگاههای دولتی و عمومی زمینه آمادگی مشهد را در حوزه های مختلف و ایجاد زیرساختهای لازم به همین منظور پیگیری می کند.
اخلاقی در ادامه پیرامون نمادهای سطح شهر نیز گفت: امروز بحث نمادها یا المان به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه نمادهای مذهبی از اهمیت خاصی برخوردا است افزود: آبان ماه آتی با حضور کارشناسان و نخبگان کل کشور نشستی تخصصی با هدف آسیب شناسی اجتماعی المانها و ارزیابی در خصوص کیفیت آنها در مشهد برگزار می شود.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت:
باید نسبت به افزایش نمادهای فرهنگی نیز در کنار المانهای مذهبی در سطح شهر توجه ویژه شود.
7505/660


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن