تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایتالیا میزبان دهمین اجلاس بین المللی آسیا و اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایتالیا میزبان دهمین اجلاس بین المللی آسیا و اروپا رم - ایرنا - دهمین اجلاس بین المللی آسیا و اروپا با حضور 53 نفر از سران و روسای دولت ها و کشورهای دو قاره از روز پنجشنبه در شهر میلان در شمال ایتالیا به همراه تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دهمین اجلاس بین المللی آسیا و اروپا موسوم به ASEM از بعد از ظهر روز پنجشنبه در مرکز کنگره "میکو" در شهر میلان به مدت دو روز برگزار می شود.
این اجلاس بین المللی از سال 1996 میلادی برای تقویت همکاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی میان دو قاره آغاز شد و هر دو سال در یکی از کشورهای عضو در اروپا و آسیا برگزار می شود.
این دوره از اجلاس آسیا و اروپا امسال پس از چین در سال 2008، بلژیک در سال 2010 و لائوس در سال 2012 میلادی ، برای نخستین بار در ایتالیا و به میزبانی "متئو رنتزی" نخست وزیر این کشور برگزار می شود و "هرمن ون رومپوی" رییس اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارد .
علاوه بر سران 29 کشور اروپایی و 22 کشور آسیایی که در این اجلاس دو روزه شرکت دارند، رهبران این اجلاس همچنین از کرواسی و قزاقستان به عنوان پنجاه و دومین و پنجاه و سومین عضو این اجلاس استقبال می کنند.
نخستین جلسه عمومی با موضوع "ترویج همکاری های مالی و اقتصادی از طریق ارتباطات بیشتر اروپا و اسیا " برگزار می شود و سران و رهبران کشورها بر روی همکاری های مالی و اقتصادی متمرکز شده و در باره تجارت چند جانبه و رشد و اشتغال به بحث و گفت و گو می پردازند.
بخش دوم در باره "همکاری آسیا و اروپا با هدف پرداختن به مسائل جهانی در یک جهان به هم پیوسته" نام دارد و در ان به مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی ، اهداف توسعه هزاره، حقوق بشر و امنیت انرژی پرداخته می شود.
دفتر نخست وزیر ایتالیا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که متئو رنتزی با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه در خصوص موضوع اوکراین دیدار می کند .
گفتنی است که بیش از دو هزار مامور پلیس مسوولیت امنیت این اجلاس دو روزه را بر عهده دارند و حتی جت های نظامی در حالت آماده باش در صورت اوضاع اضطراری قرار دارند و خیابان های اطراف محل برگزاری این اجلاس کاملا بسته و یک منطقه قرمز تعریف شده است و این شهر ایتالیایی چهره های امنیتی و زرهی به خود گرفته است.
اروپام*1*461** 1583


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن