تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای عالی حوزه های علمیه: سیره حکومتی امامان معصوم(ع) تبیین شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو شورای عالی حوزه های علمیه: سیره حکومتی امامان معصوم(ع) تبیین شود قم - ایرنا - عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر جمع آوری و تبیین سیره حکومتی امامان معصوم(ع) تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، آیت الله "رضا استادی" روز پنجشنبه در پیش نشست همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن اظهار داشت: سیره 270 ساله حکومت امامان باید بر اساس اسناد تاریخی و روایی جمع آوری و مواردی که مورد یقین و استنتاج است به عنوان الگو برای جامعه معرفی شود.
وی افزود: به مباحث نباید به صورت پراکنده بپردازیم و مباحثی باید بیان شود که در حکومت امامان(ع) مورد عمل قرار گرفت ضمن اینکه منابع تاریخی و روایی محدودی از حکومت امام موجود است.
وی با اشاره به حکومت پنج ساله امام اول شیعیان امام علی(ع) گفت: باید روز شمار حکومت امام را از طریق منابع دست اول به دست بیاوریم و به بررسی خصوصیات حکومتی ایشان بپردازیم تا از این طریق به شبهات و ابهامات پاسخ دهیم.
استادی افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) که خط مقدم نهج البلاغه است حکومتش سراسر عدالت و زهد بود لذا حکومت امام علی(ع) را در عمل نشان دهیم و مورد بررسی قرار دهیم.
در این پیش نشست از دو اثر نسخه کهن نهج البلاغه به خط یاقوت مستعصمی و نامه امیرالمومنین(ع) به قاضی اهواز رونمایی شد.
پیش نشست همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن، امروز با حضور فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه مفید قم برگزار شد.ک/2
/8138/ 553


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن