تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806425952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ قرآنی با جدیت در بین نسل جوان ترویج یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین احمدی:
فرهنگ قرآنی با جدیت در بین نسل جوان ترویج یابد
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: دوری از قرآن بزرگترین آسیب در عصر حاضر محسوب می شود که باید مسئولان برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان اهتمام بیشتری داشته باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، اعضاء انجمن قرآن و نهج البلاغه صبح پنجشنبه با مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار مهدی احمدی با اشاره به این که در طول سالیان متمادی، قرآن، حافظ مسلمانان بوده، تصریح کرد: امروز قرآن مهجور نیست زیرا یکی از برکات مهم انقلاب، خون شهدا و امام راحل و وجود ولایت فقیه در جامعه ورود قرآن به متن زندگی مردم است که نمونه آن نیز در مساجد، کانون ها و مراکز قرآنی مشاهده می شود، اما باید اقدامی که شایسته مقام قرآن باشد صورت گیرد.

احمدی ادامه داد: در استان قزوین با وجود پیشینه غنی مذهبی و فرهنگی نیاز به ارائه طرحی نو و جاذب به منظور ترغیب جوانان برای بهره گیری از قرآن احساس می شود. قرآن از نظر علمی دارای محتوای کاملی است و جوانان می توانند بسیاری از مفاهیم علمی را از متن قرآن استخراج کنند.

وی همچنین اضافه کرد: قرآن برای بشر نازل شده و مطالب آن برای انسان قابل فهم است اما انسان باید برای آشنایی با متن قرآن وقت صرف کرده و با آن محشور شود. همه سعادت بشری مبتنی بر الگو گیری از قرآن است اما اینک به دلیل دور شدن از متن قرآن جامعه با سختی هایی مواجه شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر هم فکری و استفاده از خرد جمعی به منظور انجام فعالیت های قرآنی، تصریح کرد: در استان قزوین فعالان قوی قرآنی حضور دارند و می توان با استفاده از توانمندی های این افراد اقدامات قابل توجهی انجام داد.

وی ادامه داد: استفاده از نماینده ولایت فقیه در استان، علمای حوزه علمیه و روحانیت معزز و احصای فعالان قرآنی حوزه های علمیه می تواند راهکاری برای ترویج فرهنگ قرآن و ارائه علوم قرآنی باشد. در حال حاضر فاصله گرفتن از متن کلام الهی یکی از بزرگترین آسیب های وارد بر جوانان ما محسوب می شود.

احمدی با اشاره به لزوم پیوند جامعه با آموزه های قرآنی، افزود: یکی از راهکارهایی که می تواند به اعتلای جایگاه قرآن در جامعه کمک کند، شناسایی چهره های برجسته خادمان قرآنی، قاریان، حافظان و مراکز قرآنی موفق است. همچنین توجه عمیق به مراکز علمی قرآن آموزی به ویژه آموزش و پرورش به منظور حفظ حرمت کلام الهی حائز اهمیت است. وی یادآورشد: برگزاری جلسه با روسای آموزش پرورش، معاونان پرورشی و مدیران مدارس استان و  امضای تفاهم نامه برای ارائه طرح جامع و کاربردی در حوزه قرآن  از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله اقدامات موثر محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای جامعه مخاطب توضیح داد: درحال حاضر جامعه ما به قرآن و آموزه های آن نیاز دارد و بر همین اساس نیز باید پیام های قرآن به جامعه استانی ابلاغ شود  و  افراد متخصص باید در انجمن قرآن مستقر شوند و بر اساس نیاز طیف های مختلف برنامه ریزی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام اینکه از برگزاری نمایشگاه قرآن حمایت می شود، بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه رفیع قرآن باید در این حوزه برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد تا بتوانیم به بهترین شکل این نمایشگاه را برگزار کنیم که این اتفاق منوط به استفاده از فعالان و بزرگان عرصه قرآنی برای تفکر جمعی و ارائه طرح و برآورد هزینه خواهد بود.

وی با اشاره به این که در نمایشگاه پیش رو باید خلاقیت را به عرصه قرآن وارد کرد، گفت: بخشی از مخاطبان مارا جوانان تشکیل می دهند و باید با برنامه ریزی پیام های خوبی را به آن ها منتقل کرد. در این راستا استفاده از نظرات بزرگان، به کار گیری ایده های نو، دعوت از سایر استان ها و درنهایت انعکاس دستاوردهای نمایشگاه می تواند زمینه را برای به دست آوردن نتیجه مطلوب فراهم کند.

رییس انجمن قرآن و نهج البلاغه نیز با اشاره به این که انجمن قرآن و نهج البلاغه از سال 78 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده، اظهارداشت: تاکنون فعالیت های زیادی توسط این انجمن انجام شده که از این بین می توان به برگزاری 150 محفل شبی با قرآن با حضور قاریان مصری، برگزاری 10 نمایشگاه قرآن و تربیت مدرسان و مفسران قرآنی اشاره کرد.

محمد حسین سلیمانی با اشاره به برگزاری چندین همایش توسط انجمن قرآن و نهج البلاغه، اضافه کرد: اغلب اقداماتی که در این انجمن انجام می شود کلیدی بوده و در بخش اجرا موسسات قرانی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ارتباط قوی انجمن با ائمه جمعه شهرستان ها، بیان کرد: فعالان انجمن اندیشه ای به جز فعالیت های قرآنی ندارند و برای فعالیت فضای موجود را  با حضور مدیرکل جدید امیدبخش و نشاط آور ارزیابی می کنیم.


۱۳۹۳/۷/۲۴ - ۰۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن