تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799455869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین جشنواره فیلم شهر بهشت ، شهر فرهنگ در اردبیل برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخستین جشنواره فیلم شهر بهشت ، شهر فرهنگ در اردبیل برگزار شد اردبیل – ایرنا – مراسم اختتامیه اولین جشنواره فیلم شهر بهشت ، شهر فرهنگ / جشنواره عکس پژوهی شهر آسمانی و جشنواره تئاتر خیابانی "تکم" ؛ شامگاه چهارشنبه در اردبیل برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهردار اردبیل ورییس جشنواره در این آیین گفت : دگرگونی های زندگی انسان و شکل گیری جوامع شهری نیازهای نوینی را فراروی بشر گذاشته و مدیران را با ضرورت تازه روبرو کرده است.
صدیف بدری ، افزود : کارکرد بی نظیر فرهنگ و گسترش آن در حوزه های زندگی اجتماعی که از نیازهای اساسی زندگی انسان است متولیان و مدیران شهری را به تلاش برای نهادینه کردن زندگی شهروندی وادار کرده است.
وی اظهار کرد : بطور یقین دستیابی به این ضرورت مهم با استفاده از ابزار تاثیرگذار هنر ؛ آسانتر و سریع تر ممکن می شود.
بدری ادامه داد : شهرداری اردبیل به عنوان یکی از موثرترین و فعالترین دست اندرکار امور شهری در چند سال اخیر حضوری جدی در عرصه ارتقای فرهنگ شهرنشینی ؛ اخلاق اجتماعی و حقوق شهروندی داشته است و دارد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری یادآوری کرد : شهرداری اردبیل به همراه شورای اسلامی شهر به همین منظور تلاش ها و اقدام های زیادی را در کنار انجام وظایف محوله مرتبط با آبادانی و ارایه خدمات گوناگون شهری به مردم شریف این شهر انجام داده است.
وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری خاطرنشان نمود : از وظایف شهرداری ها فقط ساخت و ساز و آبادانی چهره ظاهری شهرها نیست بلکه در کنار این اقدام ها باید به ارتقای فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز جدیت نمود که هیچ ابزاری بهتر از هنر در این زمینه موثر واقع نمی شود.
او از اهداف مهم برپایی جشنواره فیلم شهر بهشت شهر فرهنگ و جشنواره عکس پژوهی شهر آسمانی و نیز جشنواره تئاتر خیابانی تکم را به چالش کشیدن هنرمندان و استفاده از توانایی و ذوق هنری و خلاقیت آنان در زمینه اعتلای فرهنگ شهرنشینی در جامعه دانست.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و استقبال همه هنرمندان و شهروندان فرهنگ دوست و هنر پرور اردبیل و نیز مدیران و مسوولان ارگانهای مرتبط با مسایل شهری بتوانیم چنین جشنواره هایی را به شکل مستمر در سال های آینده برگزار نماییم.
دبیر این جشنواره در پایان با ارایه گزارشی از تعداد آثار رسیده به دبیرخانه گفت : از میان 108 اثر رسیده در بخش فیلم که توسط 180 نفر فیلم ساز و فعال در این زمینه تهیه شده بود تعداد 60 فیلم ازسوی هیات داوران برگزیده و نمایش داده شد.
وی افزود : در بخش عکس نیز یک هزار و 428 قطعه عکس از تعداد 107 هنرمند عکاس ارسال شده بود.
وی ادامه داد : در بخش تئاتر خیابانی نیز 10 گروه نمایشی در روزهای 20 و 21 مهر امسال در بوستان های شهر اردبیل نمایش های خودشان را اجرا نمودند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر این سه جشنواره نیز در این مراسم گفت : چندین دهه قبل به ارگان متولی امور و اداره کارهای شهری ؛ بلدیه می گفتند که امروزه آن را شهرداری می نامیم.
سیدناصر اسحاقی افزود : خداوند متعال در قرآن مجید و در سوره مبارکه البلد به شهر و ساکنان آن و همه نشانه ها مانند پاکی ها ؛ درستی ها ؛ راستی ها و انسانیتی که از آنها می توان به عنوان محصولات معنوی ارزشمندی که در شهرها تولید می شود نام برد قسم یاد فرموده است.
وی آبادانی و پیشرفت شهرها را بدون احیای نیکی ها و انسانیت انسان های ساکن در آن شهرها کاری بیهوده دانست و ادامه داد : بطور یقین یک شهر فقط هنگامی معنی واقعی خود را می یابد که دارای این خصوصیات مهم باشد.
دبیر جشنواره های فیلم شهر بهشت – شهر فرهنگ ؛ عکس شهر آسمانی و تئاتر خیابانی "تکم" برپایی این جشنواره را یک رویداد فرهنگی بسیار شیرین دانست و به مسوولان شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل پیشنهاد داد تا این جشنواره ها به شکل سالانه از سال 1394 ادامه یابن دکه این موضوع به اتفاق به تصویب رسید.
وی خاطرنشان کرد : هنرمندان وظیفه مهمی در تلطیف روابط اجتماعی و شهری ؛ فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی بر عهده دارند و به همین خاطر باید از کوچکترین فضاهای شهری برای ارایه آثار فاخر هنرمندان رشته های گوناگون به منظور اعتلای فرهنگ شهری استفاده نمود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این مراسم که در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار گردید از افراد و آثار برتر این جشنواره ها با اهدای لوح سپاس ؛ تندیس و جوایز نقدی تقدیر شد.
در بخش عکس های آماتور از سوسن صلاحی در موضوع مهربانی ، مهرداد سراج جباری درموضوع همیاری ، فاطمه عباس زاده در موضوع بهداشت ، مهدی کرمی در موضوع نشاط ، زیبا نوری در موضوع همسایه ، بهرام ابراهیم خلیلی در موضوع سلام به عنوان صاحبان آثار برتر تقدیر شد.
همچنین در بخش عکاسی حرفه ای از "رضا زارع" عکاس خبرگزاری ایرنا به خاطر انتخاب اثر او به عنوان بهترین عکس ارسالی در موضوع همیاری با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر شد و اثر "جاوید خدمتی" در موضوع همسایه نیز به عنوان بهترین عکس مطلق شناخته شد.
ویدا رحیمی در موضوع مهربانی ، فیاض بهپور در موضوع همسایه ، فردین اکرمیان درموضوع سلام ، احمد شادی در موضوع بهداشت و بدیع وقاری در موضوع نشاط نیز برگزیدگان برتر بخش عکاسی حرفه ای بودند.
در بخش فیلم جشنواره شهر بهشت شهر فرهنگ نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی به احمد پرستان به خاطر بازی در فیلم ترنج داده شد و با تقدیر از یلدا عدلی و پریسا صدایی آذر ؛ جایزه بهترین بازیگر زن به لیلا نوروزی به خاطر بازی در فیلم شهروند دوم داده شد.
همچنین به امیرحسین موسوی به خاطر ساخت فیلم قاب خالی ، امین موسوی و حسین درازی به خاطر کارگردانی فیلم تاکسی سفید و ناهید عصمتی به خاطر تدوین بهترین کارگردانی فیلم شهروند دوم لوح و جایزه داده شد.
در بخش فیلمنامه نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی بطور مشترک به سیدابراهیم میرجوادخانی به خاطر نگارش فیلم نامه خط ویژه و لیلی کرامی به خاطر نگارش فیلم نامه ایستگاه و محمد آریان به خاطر نگارش فیلنامه عکس یادگاری داده شد.
همچنین تندیس بهترین تدوین و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهزادمولود در فیلم شهریار ، تندیس بهترین صداگذاری به علی آتشبار در فیلم قاب خالی و محبوب شکرزاده به خاطر بهترین تصویربرداری در فیلم های قاب خالی و شهروند دوم اهدا گردید.
فیلم نقاشی ساخته حسین حبیبی نیز به عنوان بهترین فیلم مستند شناخته شد و از فیلم شهریار ساخته رضا جمالی به عنوان بهترین فیلم داستانی تقدیر شد.
حمید عزیزی به خاطر ساخت فیلم تابلو و غریب منوچهری به خاطر ساخت فیلم های منبع میلاد ایلخانی و فیلم شهریار لوح سپاس و جوایز نقدی دریافت کردند.
حامد قاسمی به خاطر حضور تاثیرگذار در فیلم نار و رنج لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کرد و جایزه ویژه این بخش نیز بطور مشترک به فیلم های سقوط ساخته سیدرضی محمودی فخرآبادی و فیلم شب عید ساخته شهرام سجودی زاده تعلق گرفت و فیاض بهرام نیز جایزه و لوح سپاس به خاطر پرداختن به جلوه های ویژه بصری در فیلم ایگید دریافت نمود.
همچنین از صاحبان آثار در بخش تئاتر خیابانی " تکم " نیز با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر شد.
592/530


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن