تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820242005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر مستقیم قیمت جهانی نفت بر قیمت سوخت در هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاثیر مستقیم قیمت جهانی نفت بر قیمت سوخت در هند دهلی نو - ایرنا - تغییر قیمت نفت در روزهای گذشته موجب نوسان شدید قیمت سوخت و بنزین در هندوستان در یک هفته اخیر شده است.


به گزارش ایرنا، با پایین آمدن قیمت جهانی نفت در بازار های جهانی، شرکت های نفتی در هند امروز قیمت بنزین را به پایین ترین حد در یک ماه گذشته رساندند.
شرکت های نفتی دولتی هند که در اوایل ماه جاری میلادی ( اکتبر ) قیمت بنزین را حدود یک روپیه کاهش داده بودند ، امروز نیز با ادامه روند کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین را در سراسر هند به میزان یک روپیه کاهش دادند.
با توجه به داده های منتشر شده توسط شرکت نفت هند که بزرگترین شرکت نفتی این کشور است، قیمت پایانی در نظر گرفته شده بنزین در دهلی نو پس از اتخاذ مالیات، با 1.21 روپیه کاهش به 66.65 روپیه در هر لیتر رسیده است.
در شهر بمبئی نیز قیمت بنزین از 75.73 به 74.46 روپیه کاهش یافته است.
شرکت نفت هند در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: با وجود رکود ارزش روپیه در مقابل دلار، به دلیل تداوم کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی، سبب پایین آمدن قیمت بنزین در بازار داخلی هند شده است، بنابراین قیمت بنزین در هند معادل یک روپیه کاهش خواهد یافت.
این در حالی است که قیمت بنزین به صورت خرده و در جایگاه های عرضه کننده بنزین در دهلی نو پایتخت هند شاهد کاهش 1.2 روپیه خواهد بود.
کارشناسان بر این عقیده اند که کاهش قیمت جهانی نفت سبب شده شرکت های نفتی هند سود مناسبی به دست آورند، این سود به خصوص در بخش سوخت گازوئیل چشم گیر تر بوده است.
اما با وجود کاهش قیمت بنزین در هند، شرکت های نفتی این کشور هنوز تصمیمی برای کاهش قیمت گازوئیل نگرفته اند.
قیمت گازوئیل که بیشترین سوخت مورد استفاده مشتریان و سوخت رایج در بخش حمل و نقل در هند است به طور مستقیم با قیمت کالا های اساسی در این کشور در ارتباط است و قیمت ان توسط دولت هند کنترل می شود ، اما قیمت بنزین بر اساس قیمت بازار و تصمیم شرکت های تولید کننده بنزین در نظر گرفته می شود.
پیش از این نارندا مودی، نخست وزیر هند، در روز آزادی هند وعده داده بود که با ادامه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت بنزین را در دهلی نو به میزان 2.18 روپیه و در سایر بخش های کشور بین 1.89 تا 2.36 روپیه کاهش خواهد داد.
کاهش قیمت نفت برای هند به عنوان کشوری که سه چهارم از نیاز به نفت خود را از طریق واردات تامین می کند، تاثیر قابل توجهی بر کسری بودجه جاری و بر یارانه بر دوش دولت خواهد گذاشت.
دولت هند برای شرکت های نفتی این کشور که به فروش گازوئیل، نفت سفید، و گاز مشغولند ، یارانه در نظر گرفته است.
کاهش یک دلار در قیمت جهانی نفت، هزینه واردات نفت را برای هند حدود 6000 کرور روپیه معادل یک میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
در زمان بسته شدن بودجه هند قیمت نفت خام برنت 112 تا 113 دلار در نظر گرفته می شد که 10 دلار گرانتر از قیمت کنونی ان است .
در صورت تثبیت قیمت جاری نفت برنت ( 103 دلاربه ازای هر بشکه نفت خام)، هزینه واردات نفت هند حدود 60000 کرور روپیه معادل ده میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
دولت هند در سال 2010 با اتخاذ تصمیمی، قیمت گزاری بنزین را در بازار های هند به عهده شرکت های وارد کننده نفت مانند "بی پی سی ال"، "اچ پی سی ال" و شرکت نفت هند گذاشت .
شرکت های تولید کننده نفت در هند پس از این تصمیم دولت ، در اولین روز و اواسط ( شانزدهم ) هر ماه قیمت بنزین را بر اساس قیمت بازار تغییر می دهند.
هند از جمله کشور هایی است که به دلیل رشد روز افزون اقتصادی و روند صنعتی شدن سریع، به شدت به انرژی و واردات نفت خام نیاز دارد.
آساق**267**268** 3404


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن