تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798682885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس لبنانی: حاکمان سعودی نگران آینده پادشاهی خود هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در ارزیابی سخنان ضد ایرانی سعود الفیصل کارشناس لبنانی: حاکمان سعودی نگران آینده پادشاهی خود هستند بیروت - ایرنا - "ناهض حتر" کارشناس لبنانی مسایل منطقه تاکید کرد: ادعای وزیر خارجه عربستان که ایران را اشغالگر خواند، بیانگر نگرانی عمیق حاکمان ریاض نسبت به آینده پادشاهی خود هستند که ارکان و ستون های آن زیر فشار تحولات منطقه ای و بین المللی در حال فروپاشی است.


به گزارش ایرنا، حتر در مقاله ای که در شماره روز چهارشنبه روزنامه لبنانی "الاخبار" منتشر شد، تاکید کرد: آل سعود مجبور است، چنین مواضعی بگیرد و خواستار جلوگیری از نفوذ روز افزون ایران در منطقه و جهان شود و از آمریکا درخواست کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی نگران امضای توافق بین تهران و واشنگتن است که به بسته شدن پرونده هسته ای و رفع تحریم های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ختم می شود.
حمله "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان سعودی و اتهام زنی به تهران در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای در وین صورت گرفت.
حتر تصریح کرد: آل سعود مدعی است که ایران از معترضان در سوریه، عراق ، لبنان ، یمن و بحرین حمایت می کند، اما آنها باید قبل از وارد کردن اتهام به این سووال پاسخ دهند که چرا اینها دشمنان آل سعود شده اند.
وی تاکید کرد: آیا آل سعود از سال 2011 تاکنون تمام تلاش خود را برای نابودی سوریه و سرنگونی نظام آن بکار نبسته است، آیا از حمله آمریکا به عراق و اشغال آن حمایت همه جانبه نکرده است، آیا یمن را به "باغچه پشت خانه" خود تبدیل نکرده است، آیا همه امکانات خود و همپیمانانش در لبنان را علیه مقاومت اسلامی و حزب الله بکار نگرفته و آیا به بحرین برای سرکوب و قلع و قمع ملت این کشور، نیرو اعزام نکرده است.
این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: آیا ریاض انتظار دارد دیگران که ازسیاست های آل سعود متضرر شده اند، دست بسته باشند، آری آنها هم حق دارند با تروریست های تکفیری که آل سعود آنها را گسیل داشته و حمایت همه جانبه مالی ، سیاسی ، رسانه ای و تسلیحاتی می کند، مبارزه کنند.
حتر اظهارداشت: به رغم همه این ها کسانی که از سیاست های آل سعود متضرر شده اند، هیچ واکنش مستقیمی به عربستان نشان نداده و به آن حمله نکرده اند، بلکه تنها جلوی تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود را در خاک کشورهایشان سد کرده و اعتراض سیاسی و رسانه ای کرده اند.
وی تاکید کرد: ریاض از سال 2006 از عملیات تروریستی - انتحاری و بریدن سر مردم بی گناه در عراق حمایت کرده و با اقدامات امنیتی ، هزینه ای هنگفت مالی و تحریک مذهبی برای تقسیم عراق و ادامه جنگ داخلی در این کشور کرده است. آیا سخت است برای عراقی ها که به تروریست های سعودی در داخل خاک عربستان پاسخ دهند، نه ، اما دست به این کار نزده اند.
این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه بارها اعلام کرده که سعودی ها از تروریست های تکفیری برای سرنگونی نظام این کشور و ادامه جنگ برای تجزیه و ویران کردن سوریه حمایت کرده و پول های هنگفتی را به آنها پرداخته اند. آیا پاسخ سوریه از حد اعلام مواضع سیاسی و دیپلماتیک فراتر رفته است.
حتر یادآور شد: آیا حزب الله لبنان همواره تلاش نکرده تا در مقابل دشمنی های روز افزون عربستان از زمان پیروزی مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی در سال 2006 تاکنون، آرامش برقرار باشد.
وی تصریح کرد: آیا سزاوار است که یمنی ها برای همیشه تحت نفوذ و سلطه آل سعود باشند، آیا حق انقلاب و تصمیم گیری برای کشورشان را ندارند تا مشکلات یمن را حل کنند.
آیا حق ندارند یمن را از شر مراکز قدرت و فساد و لانه های تروریست ها نجات دهند، آیا استفاده از این حق طبیعی دشمنی با آل سعود است.
این کارشناس لبنانی تاکید کرد: آیا ملت بحرین حق اعتراض های مسالمت آمیز را ندارند، آیا حق ندارند با اشغال کشورشان توسط سعودی ها فقط با شعار اعتراض کنند، آیا تاکنون بحرینی ها علیه اشغالگران سعودی از نیروهای انتحاری و انفجارها استفاده کرده اند.
حتر خطاب به وزیر خارجه عربستان سعودی خاطرنشان کرد: تهران ، ملت های یمن ، سوریه ، لبنان ، عراق و بحرین را دشمن آل سعود نکرده ، بلکه اینها نتیجه سیاست های متجاوزانه و دخالت های مبتنی بر "اندیشه وهابیت" ریاض در این کشورها و اصرار بر تسلیم شدن منطقه به "ائتلاف سعودی – آمریکایی و اسراییلی" است.
وی تصریح کرد: ریاض از سال 2011 درصدد است تا سوریه به سرزمینی سوخته تبدیل و تجزیه شود، آیا این تنها راه حمایت آل سعود از آنچه انقلاب می خواند ، بود و این در حالی است که دولت سوریه تنها تلاش می کند، استقلال و حاکمیت ملی خود را حفظ کند.
این کارشناس لبنانی با رد ادعای دخالت ایران در سوریه گفت: تهران تاکنون تلاش نکرده آنچه را مخالف اراده سوری ها است، به آنها تحمیل کند و حتی دو کشور در برخی مسایل اختلافاتی دارند و این طبیعی است، آیا سوریه به رغم سالها همپیمانی و روابط گسترده و راهبردی با ایران به یک کشور شیعی تبدیل شده و یا همچنان "سکولار" است، آیا ایران با کشورهایی که سوریه با آنها اختلافات شدید دارد مانند ترکیه دارای روابط خوبی نیست.
حتر با بیان اینکه همه این کشورها دارای استقلال و حاکمیت هستند و اجازه نمی دهند هر کشوری در مسایل آنها دخالت کند، تاکید کرد: نفوذ ایران در میان ملت ها و کشورهای منطقه و جهان دلیلی بر ادعای مداخله و اشغال نیست و اعراب نباید ضعف خود را با متهم کردن دیگران بپوشانند.
در واکنش به اظهارات ضدایرانی سعود الفیصل، رییس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس ایران هم گفت: اگر واژه اشغالگری زیبنده کشوری باشد، زیبنده عربستان است، چرا که مردم بی دفاع بحرین را تحت عنوان "نیروهای سپر جزیره " مورد هجمه قرار داده و قوانین بین المللی را نقض کرده است .
وی افزود: حتی آمریکا معتقد به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و همه معتقدند، بدون ایران امکان حل بحران های منطقه ای وجود ندارد.
معاون عربی آفریقای وزیر خارجه ایران هم در واکنش به سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: اظهارات سعود الفیصل اگر دقیق نقل شده باشد با فضای حاکم بر مذاکرات دیپلماتیک دو کشور در تعارض است.
"حسین امیر عبداللهیان" در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سخنان وزیر خارجه عربستان مبنی بر اشغالگر خواندن ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران بارزترین کشور منطقه در مبارزه با تروریسم است.
وی افزود: به عربستان توصیه می کنیم مراقب توطئه های دشمنان منطقه باشد و از فرصت نقش آفرینی مثبت غافل نشود.
معاون وزیر خارجه ایران تاکید کرد: تهران به دولت و مردم عراق ، سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم در چارچوب حقوق بین الملل کمک می کند.
امیر عبداللهیان درباره تحولات اخیر در یمن نیز گفت: آنچه در یمن رخ می دهد، موضوع داخلی این کشور است.
معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اگر ریاض به حضور نظامی خود در بحرین پایان می داد، تحقق راه حل سیاسی در این کشور، توقف سرکوب مردم و گفت و گوی ملی به وقوع می پیوست.
خاورم ** 1324**1651


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن