تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804497825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روشندلان البرز چشم بینا برای حل مشکلات می خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روشندلان البرز چشم بینا برای حل مشکلات می خواهند کرج-ایرنا- گذراز مسیرهای هموار از کوچه و خیابان تا اداره ها ورهایی از پیچ و خم های زندگی بدون برخورد با مانع از آرزوهایی است که دل های غم گرفته نابینایان استان البرز به آن امید بسته اند.


به گزارش ایرنا، آنطور که روشندلان استان البرزمی گویند: گوش های آنان از وعده های تکراری مسوولان پراست اما درعمل خبری از برداشتن مانع از جلوی پای جامعه عصای سفید به دست این استان کمتر به گوش می رسد.
قضا و قدر الهی براین بود که برخی از نعمت دیدن محروم شوند لیکن این بدان معنا نیست که جامعه بینا حقوق این شهروندان محروم را نادیده بگیرد و راه زندگی را برایشان سخت کند.
امروز روشندلان به دنبال دستان مهربانی هستند که نیازهایشان را برآورده کنند و مسیر زندگی را برایشان هموار نمایند.
اکنون از نامناسب بودن وضعیت معابرشهری تا اشتغال ومحدودیت منابع مطالعه از دردها و واگویه های جامعه نابینای استان البرز است.
"معصومه موحد" از جمله نابینانی است که درطول 20 سال زندگی تلاش کرده مستقل عمل کند، او می گوید: روشندلان از کمترین امکانات از جمله سرویس ایاب و ذهاب از سوی ادارات بی بهره هستند .
وی که به تازگی با فراگیری هنر قلاب بافی تلاش می کند تا حدودی سرپای خود بایستد، ادامه داد: برای ترددهای شهری ناچار است به سرویس حمل و نقل عمومی (اتوبوس) روی بیاورد که تنها با کمک دیگران می تواند از اتوبوس استفاده کند.
او که حتی برای پیاده روی در معابرو خیابانهای شهرکرج نیز دچار مشکل است، افزود:
پیاده روهای شهر برای تردد روشندلان مناسب نیست، وجود چاله ها، پله ها و شیب نامناسب همواره برای این قشر دردسرساز بوده است.
این نابینا که درآرزوی رفتن به دانشگاه است ، گفت: من هم مانند همه دختران دوست دارم به دانشگاه بروم اما به علت نبود منابع مطالعاتی ویژه نابینایان از ادامه تحصیل بازمانده ام.
"مراد جعفرپور" نابینایی که 50 سال از عمر خود را در تاریکی سپری کرده نیز از وضعیت شهر و نبود امکانات لازم برای تردد نابینایان گلایه دارد.
این نابینا که ناامید از وعده ها به نظرمی رسید، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم تا پایان
عمر شاهد بسامان شدن زندگی جامعه نابینایان باشم .
او ادامه داد: اکنون درالبرز تعداد زیادی از نابینایان دانش آموخته مراکز آموزش عالی هستند
اما شغل مناسبی برای آنان نیست و بیکارمانده اند.
این نابینا که معتقد است قوانین حمایتی موجود در احقاق حقوق نابینایان موفق نبوده افزود: انتظارمی رود با معرفی توانمندی نابینایان بسترهای لازم برای حضور آنان همانند افراد عادی در جامعه فراهم شود.
مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه اگر بخشی از حقوق نابینایان تامین شود مشکلاتشان حل می شود، گفت: نابینایان هفت درصد جمعیت معلولان این استان را تشکیل می دهند.
"افروز بهرامی" افزود: تعداد نابینایان استان البرز یک هزارو571 نفر است که ازاین تعداد یک هزارو 411 نفر در کرج ،89 نفر درساوجبلاغ ، 69 نفر درنظرآباد و دو نفر در طالقان زیر پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه نابینایان قابلیت های ویژه ای دارند که می توانند همپای افراد عادی جامعه در جهت توسعه قدم بردارند، ادامه داد: اکنون 74 دانشجوی نابینا دراستان البرز مشغول به
تحصیل هستند که دو نفر ازآنان در مقطع دکترا تحصیل می کنند .
بهرامی با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان دارای اشکالات بسیاری است گفت: موادی از این قانون غیر قابل اجرایی شدن است و رسیدگی به این موضوع را خواستار شد .
مدیرکل بهزیستی استان البرز خدماتی افزود: اگرچه با پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و دانشجویی همچنین عصای سفید به دنبال ایجاد شرایط مناسب زندگی برای نابینایان هستیم اما کافی نیست و آنان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
*** تنها 12 درصد معابر البرز مناسب سازی شده است
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه نابینایان چالش های بسیاری برای ورود به جامعه دارند، گفت: طرحهای مناسب سازی معابردر این استان از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و تنها 12 درصد معابر مناسب سازی شده است .
بهرامی اضافه کرد: درموضوع اشتغال نابینایان به رغم داشتن تحصیلات عالیه در پست های تلفنچی مشغول به کار هستند که این امر نیز باید در صورت هماهنگی بیشتر با دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد.ک/4
2818/ 691


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن