تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799733412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه می‌توان سی هزار حیوان را از 200 میلیون شلیک نجات داد؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه می‌توان سی هزار حیوان را از 200 میلیون شلیک نجات داد؟
یک میلیون اسلحه شکاری رسمی [جوازدار] در این مملکت وجود دارد که سهم هرکدام، سالانه دویست گلوله است که می‌شود سالی دویست میلیون فشنگ؛ یعنی امکان سالانه دویست میلیون شلیک وجود دارد، در حالی که سی هزار حیوان [غیر از پرندگان] در حیات وحش کشورمان وجود دارد و ثبت شده است
کد خبر: ۴۴۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷ - 14 October 2014




همه چیز با آنکه ساده به نظر می‌رسد، ولی به غایت پیچیده نشان می‌دهد؛ محافظت از سی هزار عضو خانواده حیات وحش کشور در مقابل 200 میلیون فشنگی که سالانه در اختیار شکارچیان مجاز قرار می‌گیرد، چگونه ممکن است؟!

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند ماه از پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر ممنوعیت چند ساله شکار، پس از آنکه بلوای برخی شکارچیان و دوست دارانشان آنچنان این پیشنهاد را به محاق برد که معلوم نیست سرنوشت آن به کجا انجامید، گفت‌وشنود یکی از میهمانان برنامه «خندوانه» و رامبد جوان، مجری این برنامه ناگهان به طرح دوباره این پیشنهاد رسید و استدلال و راهکاری به آن پیوست کرد که به نظر قابل اجرا به نظر می‌رسد.

آیتم گفت‌وگو با حجت الاسلام شهاب مرادی به انتهای وقت خود می‌رسید که میهمان برنامه لابه‌لای بیان نظراتش درباره چرایی سخت شدن قلب بعضی‌هایمان، به بی توجهی به محیط زیست اشاره کرد و از بلایایی که خواسته یا ناخواسته بر سر امثال پرندگان یاد کرد تا مجری برنامه پی سخنانش را گرفته و اعداد و ارقامی ردیف کند که ترسناک به نظر می‌رسد.

«یک میلیون اسلحه شکاری رسمی [جوازدار] در این مملکت وجود دارد که سهم هرکدام، سالانه دویست گلوله است که می‌شود سالی دویست میلیون فشنگ؛ یعنی امکان سالانه دویست میلیون شلیک وجود دارد، در حالی که سی هزار حیوان [غیر از پرندگان] در حیات وحش کشورمان وجود دارد و ثبت شده است.»

همه اینها در حالی است که تعداد زیادی اسلحه و فشنگ غیر مجاز هم در کشورمان وجود دارد که در نتیجه لحاظشان در آمار فوق، احتمال بقای گونه‌های مختلف به شدت کاهش می‌یابد؛ اینجاست که به نظر توقف شکار تا چند سال و حتی برای همیشه، ضرورتی غیر قابل انکار برای حفاظت از حیات وحش کشور به نظر می‌رسد.

این را می‌شود از یک حساب و کتاب سر انگشتی فهمید که حتی اگر بسیاری از شکارچیان مجوز دار نخواهند تیری شلیک کنند، باز تمایل درصدی از ایشان برای شکار کافی است تا حیات وحش کشور از حیوانات و گونه های مختلف خالی شود و در آسمان هم پرنده‌ای باقی نماند اما باز میهمان برنامه استدلال می‌کند که به جای شکار کل و پختن خورشت با گوشت گنجشک می‌توان گوشت از قصابی تهیه کرد تا محیط زیست فنا نشود!

اما برای اجرایی کردن ممنوعیت شکار چه باید کرد؟ پاسخ این سوال هم ساده و خیلی سریع در گفت‌وگوی دو طرف یافت می‌شود؛ شماره‌ای در نظر بگیریم که مخالفان شکار برای اعلام نظرشان به آن پیامک بدهند و با تقبل هزینه پیامک ثابت کنند که از وکلای خود در خانه ملت می‌خواهند که این موضوع را پیگیری کرده و ممنوعیت شکار را به تصویب رسانده و قانون کنند.

از اینجای ماجرا به بعد دیگر دست نمایندگان مجلس را می‌بوسد که به گفته مرادی، وظیفه دارند خواسته های موکلان خود را پیگیری کرده و محقق کنند؛ خواسته موکلانی که نمی‌خواهند سهمشان از محیط زیست و حیات وحش، با سهمیه فشنگ شکارچیان نیست و ناپدید شده و در سایه بی توجهی مسئولانی که بی توجه به عواقب کار، مجوز واردات و تولید تفنگ شکاری داده و آنها را به ازای مبالغی اندک به شکارچیان واگذار کرده‌اند، به خاطره‌ای دور تبدیل شود!

بد نیست این بخش از برنامه خندان و مفرح خندوانه که جور نبود برنامه های محیط زیستی و سیاسی بودن برنامه های جدی رسانه ملی در این مقوله را به دوش کشید ببینیم و به چرایی بی توجهی نمایندگان مجلس به خواسته بخش بزرگی از وکلایشان بیاندیشیم:




دانلود







لینک


لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن