تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799068240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات بدون حمايت سيستم بانکي توسعه پيدا نمي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۲ب.ظ)
صادرات بدون حمايت سيستم بانکي توسعه پيدا نمي‌کند مديرعامل بانک دي در نشستي خبري با تشريح بسته اعتباري ويژه حمايت از صادرات غيرنفتي در بانک تاکيد کرد: صادرات بدون حمايت سيستم بانکي و پولي توسعه پيدا نمي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد شفيع‌زاده در اين نشست اظهار کرد: موضوع صادرات غيرنفتي يکي از مباحث مهم در حوزه اقتصاد محسوب مي‌شود و با تحليل آن به اين نتيجه مي‌رسيم که يکي از ويژگي‌هاي مهم کشور‌هاي قدرتمند اين است که کالاهاي خود را در ابعاد مختلف صادر کرده و از منافع آن بهره‌مند مي‌شوند.
وي با تأکيد بر اينکه توسعه صادرات غيرنفتي يک استراتژي مهم‌ براي دستيابي به رشد مستمر اقتصادي است، افزود: اين سياست علاوه بر خارج کردن اقتصاد کشور از حالت تک محصولي؛ منجر به بهبود تراز پرداخت‌هاي ارزي و افزايش قدرت و مزيت نسبي رقابتي کشور ما در بازارهاي جهاني مي‌شود.
مديرعامل بانک دي با اشاره به حمايت بانک از همايش ملي روز ملي صادرات و تدوين بسته ويژه حمايت از صادرکنندگان خاطر نشان کرد: تشويق و حمايت از صادرکنندگان برتر کشور علاوه بر اينکه باعث ارتقاء جايگاه صادرکنندگان مي‌شود، انگيزه لازم را به آنان در مسير خدمت به کشور مي‌دهد. البته رشد 18 درصدي صادرات غير نفتي در پنج ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز حاکي از وجود عزم ملي براي افزايش صادرات غيرنفتي و کاهش اتکا به صادرات نفت خام دارد.
شفيع‌زاده يکي از مهم‌ترين فاكتورهاي دخيل در امر توسعه صادرات را حمايت‌هاي مالي و بيمه‌اي ذکر کرد و گفت: تامين مالي صادرات و سيستم بيمه اعتبارات صادراتي، صادركنندگان كشورهاي در حال توسعه را در مورد توليد و صدور كالاهاي نهايي و واسطه‌اي تشويق كرده و باعث تنوع كالاهاي صادراتي و تبديل صدور مواد اوليه به صدور كالاهاي نيمه صنعتي و صنعتي مي‌شود.
وي تصريح کرد: در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي توسعه اقتصادي و امنيت پايدار و ايجاد نقش موثر در نظام بانکي مي‌توانيم در بخش‌هايي از جمله توسعه صادرات کشور ايفاي نقش کنيم و انتظار داريم هر کدام از بانک‌ها به سهم خود تلاش کنند و اميدواريم بتوانيم اين سازوکار را فراهم کنيم.
شفيع‌زاده با اشاره به صادرات، بالاخص صادرات غيرنفتي به عنوان يکي از مولفه‌هاي اصلي توسعه اقتصادي گفت: هر يک از سازمان‌ها بايد در اين زمينه مسئوليت‌پذير باشند تا مانند موفقيت‌ها در حوزه‌هاي ديگر حوزه‌هاي اقتصادي نيز در مجامع بين‌المللي حرفي براي گفتن داشته باشند.
وي با اشاره به مزاياي توسعه صادرات غيرنفتي مانند ارتقاي توليد، افزايش صادرات توليد و توليد مبتني بر تقاضاي غيرتورمي که در نهايت به چرخش بازرگاني بينجامد، گفت: بي‌شک يکي از ارکان اصلي صادرات غيرنفتي تامين خدمات مالي بوده و نياز به حمايت همه‌جانبه دارد.
مديرعامل بانک دي با بيان اين‌که بانک‌ها مي‌توانند مهم‌ترين تامين‌کنندگان منابع مالي صادرات غيرنفتي باشند، گفت: بر اين اساس بانک دي بسته اعتباري ويژه حمايت از صادرات غيرنفتي را در تعامل با صندوق ضمانت صادرات ايران و سازمان توسعه صادرات تدوين کرده است.
او گفت: با وجود اين‌که شکوفايي صادرات نيازمند منابع است و در تمام دنيا نفت در اين مورد بسيار تاثير‌گذار بوده، ما هم در ايران از نفت استفاده کرديم، اما استفاده درستي نبود و هر روزه به آن وابسته‌تر شديم.
مديرعامل بانک دي با بيان اين‌که صندوق ضمانت صادرات در بالاترين حد تعامل با بانک دي براي توسعه صادرات غيرنفتي وارد شده است، بيان کرد: براين اساس تفاهم‌نامه همکاري با اين سازمان امضا شده و ما بر اساس آن رقم قابل توجهي را به اين امر اختصاص داده‌ايم.
وي با بيان اينکه در بسته حمايتي از صادرکنندگان موارد ويژه‌اي ديده شده است، گفت: نبود نياز به اعتبارسنجي صادرکنندگان مورد تاييد و اعتبارسنجي شده از سوي صندوق ضمانت صادرات ايران و نيز اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش ريالي متناسب با درخواست مشتري با کيفيت و سرعت رقابتي از جمله خدمات پيش بيني شده در اين بسته است.
به گفته شفيع‌زاده پرداخت تسهيلات ريالي خريد تجهيزات و دفتر کار، ارائه انواع خدمات ليزينگ، کارگزاري و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و اختصاص درگاه ويژه صادرکنندگان در سايت بانک دي براي ثبت الکترونيکي درخواست‌هاي اعتباري و خدمات بانکي از ديگر خدمات بسته ويژه صادرات است.
وي با اشاره به پرداخت بالغ بر 40 هزار ميليارد ريال تسهيلات در بانک دي طي سال جاري افزود: 15 درصد اين تسهيلات در حوزه صادرات و بازرگاني پرداخت شده است و قصد و برنامه ما اين است که اين ميزان را در سال جاري و سال‌هاي بعد افزايش دهيم.
شفيع‌زاده در مورد نرخ سود تسهيلات پرداختي به بخش صادرات گفت: اين نرخ براساس بهاي تمام شده پول و توافقي است که انجام مي‌شود. در عين حال قيمت براي همه مشتريان بين22 تا 28 درصد است که گاهي بر اساس شرايط و تعامل سازنده به زير 20 درصد هم مي‌رسد.
در بخش ديگري از اين نشست علي مهبودي - معاون اعتبارات و بازاريابي بانک دي - با اشاره به اينکه بازرگاني و صادرات به عنوان بخش‌هاي اصلي در بودجه ديده شده‌اند، گفت: بانک دي به گونه‌اي عمل خواهد کرد که با همکاري صندوق ضمانت صادرات بتواند نقش تاثير‌گذاري در رشد صادرات غيرنفتي کشور داشته باشد.
معاون اعتبارات و بازاريابي بانک دي همچنين با اشاره به چگونگي ارائه تسهيلات صادراتي گفت: بانک 10 شعبه در تهران و يک شعبه در مراکز استان‌ها را به پرداخت تسهيلات به صادر‌کنندگان اختصاص داده است.
به گفته مهبودي صادر‌کنندگاني که از سوي صندوق توسعه صادرات به بانک دي معرفي مي‌شوند نياز به اعتبار‌سنجي نداشته و تسهيلات در کمتر از سه روز به آنها پرداخت خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن