تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804112017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید مبتنی بر استاندارد یکی از ابزارهای گذر از تحریم ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تولید مبتنی بر استاندارد یکی از ابزارهای گذر از تحریم ها است یاسوج - ایرنا- معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور گفت: تولید مبتنی بر استاندارد یکی از ابزارهای گذر از تحریم های ظالمانه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "وحید مرندی مقدم " روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از صاحبان واحدهای تولیدی نمونه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: تولید محصول طبق استاندارد و با کیفیت برای صادرات می تواند علاوه بر درآمدزایی ارزی برای کشور زمینه رقابت پذیری با سایر کشورها را فراهم و تحریم ها را نیز بی اثر کند.
وی گفت: دشمنان در بخش های مختلف کشتیرانی، مبادلات بانکی، قطعات هواپیمایی، بیمه و سایر حوزه ها کشور را تحریم کرده اند که مقابله با این تحریم ها نیازمند تولید محصولات استاندارد و باکیفیت است.
مرندی مقدم با اشاره به اینکه تولید محصول استاندارد تنها به منظور رفع نیازهای داخل کشور مشکلی را برطرف نمی کند گفت: سمت و سوی تولید محصولات در واحدهای تولیدی باید در راستای صادرات و حضور در بازارهای بین المللی باشد.
وی رعایت استاندارد را مهمترین راه رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: چنانچه واحدهای تولیدی براساس الزامات استاندارد به تولید محصولات اقدام کنند موفقیت های زیادی کسب خواهند کرد.
معاون سازمان ملی استاندارد گفت: 25 هزار و 600 استاندارد تدوین شده در کشور وجود دارد که از این تعداد سه هزار مورد استاندارد اجباری است.
مرندی مقدم افزود: بخشی از استانداردهای غیراجباری از سوی واحدهای تولیدی استفاده می شود و مابقی نیز بدون استفاده مانده است.
وی گفت: سطح استانداردها در کشور اکنون در بسیاری از زمینه ها همگام با استانداردهای روز جهان است.
مرندی مقدم به نقش و اهمیت تولید در شکوفایی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: این مهم ضمن ایجاد اشتغال موجب کاهش فساد و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
وی کمک به تولید کنندگان برای استفاده از استانداردها و تولید محصولات رقابت پذیر را از وظایف سازمان ملی استاندارد دانست و گفت: قوای مختلف ایران باید بستر لازم را برای تولید محصول استاندارد مبتی بر صادرات در کشور فراهم کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: رقابت سالم در عرصه تولید منوط به رعایت استاندارد است.
" مهدی متقیان " با اشاره به اینکه توسعه کشور و کهگیلویه و بویراحمد در گرو تولید محصولات استاندارد و با کیفیت است افزود: به دلیل برخی ضعف های فرهنگی توسعه و ترویج استاندارد در این استان با مشکلاتی روبرو است.
وی گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد باید به این استان بیش از سایر استان ها اعتبار اختصاص یابد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شناسایی قابلیت های نسبی در هر منطقه و تولید محصول استاندارد متناسب با این مزیت در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.
"علی حسن نوروزی " افزود: تجارت گسترش یافته در جهان امروز نیازمند یک عامل اصلی به نام اعتماد بین تولید کننده و خریدار است که این مهم با رعایت استاندارد ها بدست می آید.
وی گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار بر متنوع کردن منابع درآمدی و متکی نبودن به درآمد نفتی تاکید کرده است.
نوروزی گفت: برای متنوع کردن درآمدهای ارزی کشور تولیدکنندگان محصولات مختلف باید در تمام مراحل تولید نسبت رعایت استانداردها توجه کنند و در عرصه بازارهای بین المللی کشورهایی موفق تر هستند که استانداردها را بیش از پیش رعایت کرده باشند.
نوروزی توسعه آزمایشگاه ها و تامین تجهیزات را نیازهای حوزه استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: راه اندازی نمایندگی استاندارد در شهرستان های این استان نیز از دیگر نیازها است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استاندارد به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می شود.
"غلام محمد زارعی " افزود: فرهنگ استفاده از کالای استاندارد باید در تمام بخش ها شامل خانواده، دانشگاه، مدارس و سایر حوزه ها نهادینه شود تا تاثیر گذار باشد.
وی نوپا بودن بخش صنعت در کهگیلویه و بویراحمد را یادآورشد و گفت: تعامل مناسب بین اداره کل استاندارد و تولید کنندگان می تواند به شکوفایی اقتصاد در این استان کمک کند.
زارعی از بررسی لایحه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: با تصویب این لایحه شاهد رونق و شکوفایی واحدهای تولیدی در سطح کشور خواهیم بود.
در این آیین از صاحبان هشت واحد تولیدی نمونه و 10 مسوول کنترل کیفیت واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با اهدای تندیس و جوایزی تجلیل شد.
22 مهر هر سال به نام روز جهانی استاندارد ثبت شده است.
538/671/7533


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن