واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره بازیهای یارانهای:
آینده درخشانی در انتظار بازیسازان رایانهای است/ ارسال لایحه مالکیت فکری و معنوی به مجلس
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره بازیهای رایانهای گفت: اگرچه صنعت گیم، در کشور ما صنعت جوان ونوپایی است اما آینده درخشانی در انتظار بازیسازان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته، 21 مهرماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، افزود: بازیهای رایانهای گرچه در کشور، پدیدهای نوپا و نوظهوری است، اما ظرفیتی بسیار غنی برای تولید آن وجود دارد. وی گفت: نیروهای جوان، با انگیزه و پرتلاش علی رغم تمامی مشکلات، کمبودها و نارسایی های موجود، با امکانات اندک خویش توانسته اند کارهای بزرگی را تولید و عرضه کنند. جنتی اظهار داشت: تاکید بر آثار تخصصی از جمله ویژگی های چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران نسبت به سال های گذشته بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال همچنین سعی شده تا توجه بیشتری نسبت به مضمون و محتواهای آثار بازی های رایانه ای ارسال شده به جشنواره وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: آثار راه یافته به جشنواره نشان دهنده استعداد بسیار بالای جوانان ایران زمین نسبت به تولید بازی های رایانه ای است؛ به گونه ای که برخی از این بازی ها توانایی صادرات به سایر کشورها را دارد. جنتی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای وظیفه حمایت کامل از تولیدکنندگان در این عرصه را دارد؛ تا با کاستن از مشکلات آنان راه را برای تولید آثار فاخرتر هموار سازد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و سرقت آثار هنرمندان از جمله راه هایی است که می تواند تولیدکنندگان بازی های رایانه های را امیدوارتر کند. وی گفت: لایحه مالکیت فکری و معنوی در دولت تصویب و اخیرا نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. جنتی خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه دولت توسط نمایندگان ملت سبب حفاظت از آثار هنرمندان خواهد شد و دیگر تولیدات آنان کپی برداری نخواهد شد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تلاش های موثری در حوزه فرهنگی انجام شده است که نمونه آن تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با هدف پیگیری ماموریت های جدید مقابله با جنگ نرم در این عرصه است. نبود قانون کپی رایت از جمله مشکلات صنعت بازیهای رایانه است مهرداد آشتیانی نیزدر مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران اظهار داشت: هزینههای سرسام آور تولید و نبود مارکت مناسب برای عرضه و فروش محصول طی سال های گذشته ضربات مهلکی به بدنه بازی سازی ایران وارد کرده بود. وی گفت: عادلانه نبودن فضای رقابتی میان محصولات میان محصولات بومی و خارجی و مشکلات عدم بازگشت سرمایه بازی سازان به سادگی قابل حل نیست. دبیر چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: هم اکنون افرادی در این عرصه هستند که به رغم تمامی این مشکلات و با عشق و دغدغه مشغول تولید بازی بوده و سعی می کنند چراغ این صنعت نوپا را روشن نگاه دارند. آشتیانی ادامه داد: عدم جداسازی بازی های مستقل و داوری با توجه به محصول نهایی، تمرکز بر روی بازی های به اتمام رسیده و حذف بخش های کمتر مرتبط، تقسیم بندی بازی ها در هشت گونه اصلی بازی های رایانه از جمله سیاست های این دوره از جشنواره بوده است.
۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۰:۵۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]