تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805332042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این تهدید را به فرصت تبدیل کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: این تهدید را به فرصت تبدیل کنید تهران- ایرنا- نصیحت امام خمینی که همواره به مسئولین سفارش می کردند از تفرقه بپرهیزند و با توسل به اتحاد و همدلی کارها را به پیش ببرند، یک توصیه معمولی نبود. این نصیحت که در طول 10 سال رهبری امام، همواره بر زبان ایشان جاری بود، یک برنامه راهبردی بود که امروز بعد از گذشت 26 سال از رحلت ایشان، اهمیت آن بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است.


روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز -سه شنبه- خود با عنوان «این تهدید را به فرصت تبدیل کنید» نوشته است: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در تشریح چگونگی وضعیت رویاروئی مستکبران با ملت های تحت ستم، بارها این نکته را مورد تأکید قرار دادند که این، جنگ میان حق و باطل است که هرگز پایان نخواهد پذیرفت.
امروز، در صحنه جهان اسلام به ویژه خاورمیانه، بالا گرفتن جنگ میان حق و باطل را عیناً مشاهده می کنیم. این صحنه کاملاً نشان می دهد جبهه کفر با تمام توان و تمام قد در برابر جبهه اسلام قرار گرفته و برای سوزاندن ریشه اسلام از هیچ ترفندی فروگذار نیست. در این صف آرائی، آنچه حساس تر و اثرگذارتر است، استفاده ابزاری دشمن از مرتجع ترین و جاهل ترین قشر مسلمانان به عنوان نمایندگان اسلام واقعی و رویارو قرار دادن آن با اسلام ناب و انقلابی است. اگر جبهه کفر با همان چهره واقعی خود و درحالی که نقابی بر چهره ندارد به صحنه بیاید و در مقابل اسلام و مسلمانان صف آرائی کند، تکلیف مسلمانان روشن است. کسی در ضرورت ایستادگی در مقابل کفر ذره ای تردید نخواهد کرد و در صحنه شفاف کارزار نیز همه می دانند چه می کنند و با چه هدفی می جنگند. اما امروز صحنه رویاروئی چنان مه آلود و تیره و تار است که بسیاری افراد در تشخیص حق و باطل دچار اشتباه می شوند و به جای اینکه به روی دشمن شمشیر بکشند، آن را بر فرق دوست فرود می آورند.
«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، در کتابی که اخیراً با نام "گزینه های دشوار" منتشر کرده، اعترافات جالبی در زمینه غافلگیر شدن آمریکا در برابر بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی در جهان عرب دارد و سپس با صراحت اعلام می کند که برای رهائی از مشکلات و دشواری های پدید آمده از ناحیه بیداری اسلامی به ایجاد گروه تروریستی داعش متوسل شدیم. وی می نویسد: "با بعضی دوستان توافق کردیم که به محض اعلام تأسیس داعش، این گروه به رسمیت شناخته شود. توافق شده بود دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) در تاریخ 5/7/2013 (12/4/1392) اعلام شود و ما منتظر اعلام تأسیس بودیم تا ما و اروپا هرچه سریع تر آنها را به رسمیت بشناسیم. مصر قلب جهان عرب و اسلام است و ما تلاش داشتیم از طریق اخوان المسلمین و داعش این کشور را تحت کنترل در آورده و تقسیم کنیم و پس از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس برویم."
یک ماه و نیم قبل نیز یک فعال سیاسی سلفی مصری گفته بود: به همراه "ابوبکر بغدادی" که اکنون خود را خلیفه مسلمین می داند و سرکردگی داعش را برعهده دارد، مدتی در زندان گوانتانامو در اختیار آمریکا بوده و بغدادی به صورت کاملاً غیرعادی و مشکوکی از زندان آزاد شده و با کمک های مالی و تجهیزاتی آمریکا در عراق فعال شد و مدتی به صورت یک عامل نفوذی در میان گروه های تکفیری برای آمریکا جاسوسی می کرد و سرانجام سر از گروه داعش در آورد و اکنون خود را خلیفه مسلمین می داند!
اینها اسناد روشنی هستند که نشان می دهند آمریکا و سایر قدرت های غربی با استفاده ابزاری از متحجرترین و جاهل ترین افراد مسلمان، اقدام به شعله ور ساختن جنگ میان کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان کرده اند تا از رهگذر این آتش افروزی به اهداف استعماری خود برسند. غربی ها با این ترفند، دولت های اسلامی را ضعیف می کنند، مسلمانان را به دست خودشان به قتل می رسانند، بیت المال مسلمین را برای خرید سلاح از غرب و ریختن خون مسلمانان هزینه می کنند، زمینه را برای تغییر جغرافیای کشورهای اسلامی فراهم می نمایند، راه را برای چپاول و غارت ثروت های کشورهای اسلامی توسط استعمارگران هموار می کنند، منطقه را برای رژیم صهیونیستی امن می سازند، فرصت مبارزه را از ملت های انقلابی می گیرند و در نهایت مانع رشد و بالندگی اسلام ناب می شوند.
این همه سود برای کشورهای غربی و اینهمه زیان برای ملت های مسلمان که به عبارت روشن تر، تقویت جبهه کفر و تضعیف جبهه اسلام است، فقط با غفلت دولت ها و ملت های مسلمان و مشغول بودن مسلمانان به منازعات داخلی بر سر قدرت و جنبه دنیائی ممکن و میسر می شود. ساده تر و صریح تر اینکه ما مسلمانان با اختلافات داخلی خود به رونق جبهه باطل کمک می کنیم و زمینه را برای تضعیف جبهه حق فراهم می سازیم. این، درست نقطه مقابل توصیه امام خمینی است، توصیه ای که همواره مورد تأکید بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود و امروز دوراندیشی آن یگانه دوران برای همه به اثبات رسیده است.
اکنون جناح های سیاسی داخل کشور، بر سر یک دوراهی سرنوشت ساز قرار دارند که باید با درایت و هوشیاری یکی از آنها را انتخاب کنند. یک راه، همین است که می روند و به اندک بهانه ای به جان طرف مقابل می افتند و عرصه را به همدیگر تنگ می کنند و مردم را نیز از خودشان و کارائی و درایت و تدبیر خودشان مأیوس می کنند. راه دیگر، تلاش برای پیدا کردن راه های تفاهم و همدلی و کاهش فاصله ا ست، راهی که با عقل و منطق و تدبیر سازگار و منطبق است و علاوه بر آنکه مصالح کشور و ملت را در بردارد، منافع خود جناح ها را نیز تأمین خواهد کرد.
امت اسلامی و از جمله ملت ایران به عنوان بخشی از این امت، اکنون در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی خود قرار دارد. جبهه کفر با کمک و همراهی مهره های منطقه ای خود که در بسیاری از کشورهای اسلامی زمام حکومت را دردست دارند و با استفاده ابزاری از جاهل ترین و قشری ترین عناصر مسلمان درحال تقویت خود و تهدید کردن اسلام است. تسلط تروریست های تکفیری بر بخش هائی از عراق و سوریه و لیبی و نفوذ آنها در بسیاری کشورهای دیگر، راه را برای سلطه هرچه بیشتر استعمارگران بر کشورهای اسلامی هموار می کند و لطمه های شدیدی به چهره اسلام وارد خواهد ساخت. ما مسلمانان، حتی اگر برای اسلام هم دل نسوزانیم و فقط به فکر دنیای خودمان باشیم نیز نباید در برابر این خطر بزرگ بی تفاوت بمانیم و نباید اجازه بدهیم اختلافات داخلی در کشورها زمینه را برای عملی تر شدن این تهدید فراهم سازد.
جمهوری اسلامی ایران می تواند با تحکیم وحدت و انسجام داخلی، الگوی خوبی برای سایر کشورها و ملت ها باشد. عقلای قوم در ایران باید این مهم را جدی بگیرند و با تلاش و پیگیری، راه را برای تحقق وحدت امت اسلامی که از آرزوهای همیشگی مصلحان جهان اسلام است هموار سازند و تهدید کنونی را به فرصت تبدیل کنند، این وحدت می تواند شیشه عمر تکفیری ها را بشکند، نقشه های شیطانی اربابان آنها را نقش بر آب کند و ملت های مسلمان را در مسیر بیداری چنان استوار نماید که بتوانند استقلال و سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین نمایند.
اول**1368**


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن