تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798614560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاه اطلاع‌رسانی«ندای ایرانیان» آغاز به کار کرد/صادق خرازی:نگرش ما اصلاح طلبی توام با تعامل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پایگاه اطلاع‌رسانی«ندای ایرانیان» آغاز به کار کرد/صادق خرازی:نگرش ما اصلاح طلبی توام با تعامل است سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو موسس « ندای ایرانیان» از آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی ندای ایرانیان همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،صادق خرازی از اعضای موسس ندای ایرانیان با بیان اینکه روش و نگرش ما به مبانی اصلاح‌طلبانه سیاست در ایران توأم با تعامل، آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری است، گفت: آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» را در خجسته روز عید سعید غدیر خم به فال نیک می‌گیرم چرا که یکی از اهداف غدیر، همانا تکمیل نبوت پیامبر عظیم‌الشان (ص) با امامت قرآن ناطق، علی بن ابی طالب (ع) بود. ندای ایرانیان تشکلی اصلاح طلب است که با محوریت صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرد.با رسانه ای شدن فعالیت این تشکل، برخی چهره های اصلاح طلب واکنش منفی به این تشکل نشان دادند. حلقه مرکزی این تشکل را جوانان عضو حزب منحله مشارکت تشکل دادند.  خرازی در خصوص راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی ندای ایرانیان توضیحاتی منتشر کرده است که به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم
اکنون که تلاش‌های جمعی نیروهای همفکر برای تاسیس حزب «ندای ایرانیان» در آستانه دریافت مجوز و در انتظار آغاز فعالیت رسمی است، ایجاد پایگاهی برای انتشار اخبار و تحلیل‌های آن، نیازی ضروری می‌نماید.
در مدت کوتاهی که از اعلام عمومی تشکیل حزب «ندای ایرانیان» می‌گذرد، رسانه‌های بسیاری با انبوهی از مطالب، نقد و تحلیل و گفت‌وگو‌، درباره آن، چه موافق و چه مخالف نوشتند و همچنان گمانه‌زنی‌ها، پیش‌داوری‌ها و پیش‌بینی‌های فراوانی له و علیه آن منتشر می‌شود. اعضای مؤسس حزب «ندای ایرانیان» کوشیده‌اند از طریق رسانه‌ها نظرات خود را بیان کنند اما جای خالی رسانه‌ای که منعکس‌کننده افکار و آرای آنان باشد، احساس می‌شد.
حزب که جزو ارکان جامعه مدنی است، رسانه حزبی هم ارگان آن بشمار می‌رود و وجودش علاوه بر آنکه مجرای بلاواسطه انتقال آرای حزب است، اولین راه مفاهمه بهتر بین حزب و مخاطب هم محسوب می‌شود. اگرچه رسانه حزبی در ایران را گاه به اتهام عدم استقلال از حرفه‌ای‌گری به دور می‌بینند، اما بوده‌اند بسیار رسانه‌های حزبی که منشا شفافیت، عامل تعالی فکری و مجرای تربیت نیروهایی بوده‌اند که با زبان قلم، اندیشه‌ای را در سطح اجتماع گسترده‌اند.
اکنون که «ندای ایرانیان» گام در این راه نهاده، یکی از ارکان این حزب در آستانه تاسیس، ایجاد شده است؛ می‌توان آن را به فال نیک گرفت و از این پس امید شناخت بهتری از آن داشت تا فارغ از قضاوت‌ها و سوءبرداشت‌ها، از مسیری گفت که جز با ارتباط تنگاتنگ دوسویه با نخبگان و عموم مردم، امکان طی طریق نخواهد داشت. هر رسانه، فضایی فراهم می‌کند برای مفاهمه؛ امکانی است برای نقل پیام و نقد دیدگاه؛ فقط تریبون پیام‌رسانی نیست، بلکه مجرایی است برای کسب دیدگاه‌های موافق و مخالف. دوره تک‌گویی‌های خودمحورانه سر آمده است؛ عصر ما زمانه گفت‌وگو است؛ هنگامه‌ای است که جز فن بیان باید هنر شنیدن هم داشت و چه هنری فرا‌تر از اینکه نقد‌ها و خطاب‌های مخالف را با تأمل شنید و با تدبر پاسخ داد.
چنانکه در اولین بیانیه راهبردی هیات مؤسسان حزب «ندای ایرانیان» گفتیم روش و نگرش ما به مبانی اصلاح‌طلبانه سیاست در ایران توأم با تعامل، آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری است؛ مگر تعامل غیر از گفت‌و‌گو با مخالفان خویش میسر است؟ و مگر نه اینکه برخی مخالفت برخاسته از سوءتعبیر‌ها و سوءبرداشت‌ها و نیت‌خوانی‌هایی است که هیچ قرابتی با افکار و راهکارهای ما ندارد. پس اگر صادقانه بگوییم و صمیمانه بشنویم، امکان گفت‌و‌گو فراهم می‌شود و از این طریق می‌توان با حفظ تفاوت سلایق و تنوع علایق، بر اصول مشترکی که همانا اعتلای دین و ارتقای میهن و اتکا به مبانی اصلاح‌طلبی و احترام به کلیه کنشگرانی که حول قانون اساسی که میثاق مشترک حاکمیت و ملت است، گردهم آمد.
می‌توان و باید از پایگاه خبری و هر رسانه حزبی دیگری جهت شنیدن نقدهای دیگران و اصلاح خویش هم بهره گرفت. گرچه پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» قرار است صدای حزب باشد اما لحن و گویش آن در چارچوب اصلاح‌طلبی خواهد بود. چنانکه طی سال‌ها فعالیت رسانه‌ای خود را ملتزم دانسته‌ام، اکنون و اینجا نیز آرزو دارم مقید باشیم به حفظ حرمت افراد، پاسداشت آبروی آنان و حذر از داوری‌های ناپسند و اجتناب از تخطئه دیگران، ولو نظرشان را نپسندیم. ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم.
سپهر سیاست در ایران بیش و پیش از همه چیز نیازمند مداراست، مدارا و مدارا. امیدواریم این مدارا را از خویش شروع کنیم و در قلم و بیان خویش، با دوستان مروت کنیم و با مخالفان مدارا.
آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» را در خجسته روز عید سعید غدیر خم به فال نیک می‌گیرم چرا که یکی از اهداف غدیر، همانا تکمیل نبوت پیامبر عظیم‌الشان (ص) با امامت قرآن ناطق، علی بن ابی طالب (ع) بود. خداوند باری تعالی با امر به جانشینی پیامبر، برای امت اسلام، امام و پیشوایی تعیین کرد تا وحدت آن‌ها حفظ شده و دچار گمراهی نشوند. پیام بزرگ غدیر همین راهنمایی و وحدت امت اسلام است. معتقدان به حقانیت غدیر و ولایت علی (ع) بر طبل تفرقه نمی‌کوبند، ساز طغیان سر نمی‌دهند و بر مدار تعامل و اعتدال گام می‌نهند. آرزومندم «ندای ایرانیان» بتواند ندای همه ایرانیان با هر دین و مذهب و قومیت و زبانی باشد و از خداوند متعال شایستگی پیمودن راه وحدت و همبستگی، اصلاح‌طلبی و مداراجویی را خواهانم. /212 29

کلید واژه ها: صادق خرازی - اصلاح طلبان -




دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:26:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن