تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826000710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام طباطبایی در گفت‌وگو با فارس: ذوالفقار نماد ولایت امیرالمومنین(ع) در کتاب مقدس مسیحیان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام طباطبایی در گفت‌وگو با فارس:
ذوالفقار نماد ولایت امیرالمومنین(ع) در کتاب مقدس مسیحیان است
کارشناس ادیان و مذاهب گفت: شمشیر ذوالفقار به معنای شمشیر دودم، نماد ولایت الهی است. حضرت علی (ع) این نماد را در اختیار داشتند و شمشیر از حضرت آدم نسل به نسل براساس روایات به پیامبران رسید تا در نهایت وارث نهایی آن امام زمان (عج) شد.

خبرگزاری فارس: ذوالفقار نماد ولایت امیرالمومنین(ع) در کتاب مقدس مسیحیان است



حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی کارشناس ادیان و مذاهب به مناسبت آغاز امامت و ولایت علی (ع) در گفت وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره اینکه آیا مسیحیان در کتاب مقدسشان نامی از علی (ع) برده اند و یا در پیشگویی‌هایشان درباره حضرت علی (ع) مبحثی بیان کرده‌اند، گفت: در این رابطه می‌توانیم چند نوع پاسخ دهیم نخست آنچه در عهد عتیق منبع مشترک یهودیان و مسیحیان درباره حضرت علی (ع) آمده است و دوم توجه عهد جدید و اناجیل که فقط مسیحیان آن را قبول دارند به این موضوع. وی با اشاره به اینکه درباره وجود نام مبارک امام علی (ع) در کتاب مقدس آیات متعددی وجود دارد، گفت: کتاب مقدس مسیحیان بیش از 30 هزار آیه دارد که از این تعداد 8 هزار آیه درباره پیشگویی و بشارت است این بشارت‌ها به شخصیت‌های مختلف از پیامبران الهی (ع)، حضرت مسیح (ع) و همچنین اهل بیت (ع) چون امام علی و حضرت زهرا (ص) و همینطور امام زمان (عج) است.  

حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: درباره بشارت‌ها به هر کدام از این شخصیت‌ها بخواهیم بحث کنیم گفت‌وگوی طویلی می‌شود ولی اینطور نیست که همه این هشت هزار آیه درباره اهل بیت (ع) باشد. از این تعداد حدود سیصد بشارت مختص پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان (ع) است و سایر آیه‌ها و بشارت‌ها به دیگر پیامبران الهی است. این کارشناس ادیان و مذاهب، یکی از مشهورترین بشارت‌های به امام علی (ع) در منابع اسلامی را بشارت به ایلیا می‌داند که در متون کهنی همچون برهان،‌ صحاح الفرس، مجمل التواریخ و ... نام عبرانی یا سریانی امام علی (ع) را همان ایلیا و الیاس در کتاب مقدس دانسته‌اند. در حالی که الیاس نبی (ع) شخصیتی متفاوت از اهل بیت (ع) است و انطباق نام مبارک ایشان بر امیر المومنین علیه‌السلام نیاز به اثبات دارد که البته اثبات آن نیز امکان پذیر است. اما بشارت‌های دیگر به امام علی (ع) از نوع وصف ویژگی‌هایی آن حضرت است، که به عنوان نمونه یکی از این‌ها را توضیح می‌دهیم وی با بیان اینکه کتاب مقدس دارای دو بخش عهد عتیق و عهد جدید است، توضیح داد: عهد عتیق شامل 39 کتاب است که به پنج کتاب اول آن تورات گفته می شود. ما مسلمانان و شیعیان درباره کتاب زبور حضرت داود خیلی صحبت کرده ایم، درحال حاضر این کتاب با اسم مزامیر در مجموعه عهد عتیق موجود است و شامل 150 مزمور به معنای سروده و مناجات است. در این سروده‌ها، حضرت داود با اشارات لطیف و ظریف، بشارت‌ها و نکات فراوانی درباره اهل بیت (ع) دارد. حجت‌الاسلام طباطبایی یادآور شد: در مزمور 149، آیه ششم حضرت داود درباره آخرالزمان بدین شرح توضیحاتی ارائه می‌دهد که ای اسرائیل (منظور قوم حضرت یعقوب) شادی کنید و بگویید خداوند از قوم خود رضایت دارد و مسکینان را نجات می‌دهد و سپس بیان می‌کند که مقدسان از جلال فخر بنمایند و بر بستر‌های خود ترنم کنند، تسبیحات بلند خدا در دهان ایشان باشد (پژوهشگران معتقدند منظور از این تسبیحات اذان‌های بلند بر فراز مناره‌ها است، چرا که نه صدای ناقوس کلیسا و نه شوفار کنیسه تسبیح خداوند نیستند)، در ادامه آیه ششم آمده که شمشیر دو دمه در دست ایشان است. منظور از شمشیر دودمه همان ذوالفقار حضرت امیر (ع) است. حال این شمشیر برای چه باید در دست امام زمان (عج) باشد؟ در ادامه خود آیات به ما جواب می‌دهند: تا از امت‌ها انتقام بکشد و تأدیب‌ها بر طوایف کند. می‌بینید که بر اساس عهد عتیق نیز منجی آخر الزمان منتقم آل محمد است. امام زمان به واسطه شمشیر ذوالفقار، همان ارثیه امیر المومنین (ع) در این اثر حضرت داود(عج) معرفی می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است امام زمان (عج) با شمشیر ذوالفقار ظهور کند و با دشمنان بجنگد؟ گفت: ‌خیر، او با ابزارهای جدید جنگ می‌کند اما نقش شمشیر ذوالفقار به معنای شمشیر دودم، نماد ولایت الهی است. من در ترجمه‌ها و تفسیرهای مسیحی و یهودی بسیار جستجو کردم تا دریابم آیا شخصی هست که در تاریخ مسیحیت و یهودیت شمشیر دو دم یا ذوالفقار داشته باشد و به آن مشهور باشد؟ پاسخ منفی بود و چنین کسی را نیافتم. لذا مفسرین کتاب مقدس به این آیه که می‌رسند متحیرانه آن را به تعابیر دوری تاویل می کنند مانند این که مثلا می‌گویند منظور اینجا از شمشیر ذوالفقار همان کتاب مقدس است که بر جان انسان می‌نشیند. وی با اشاره به روایتی درباره تفسیر شمشیر ذوالفقار گفت: این شمشیر نماد ولایت است ، حضرت علی (ع) این نماد را در اختیار داشتند و شمشیر از حضرت آدم نسل به نسل براساس حدیثی مشهور گرفته شده و به یک یک پیامبران بعدی رسیده است. حتی حضرت سلیمان هم آن را در دست داشته تا سایر پیامبران الهی و سپس پیغمبر اسلام (ص) و امیرالمؤمنین(ع) و سایر اهل بیت (ع)، تا اینکه در نهایت وارث آن امام زمان (عج) شده. بنابراین این شمشیر نماد ولایت و به ویژه ولایت امیر المومنین (ع) است. کتاب مقدس نیز در ادبیات پیشگویانه و اپوکالیپتیک خود، از نمادها برای بیان حوادث آینده استفاده می‌کند.  وی همچنین توضیح داد: در تفسیر این آیه شریفه ﴿وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ﴾ سوره حدید آیه 25، روایاتی داریم که می‌فرماید وقتی خداوند حضرت آدم را به این دنیا آورد، ذوالفقار را هم به همراه داشت و این دست به دست در اختیار پیامبران الهی بود تا اینکه امیرالمؤمنین آنرا به ارث برد، ائمه نیز از این ارثیه امام علی (ع) محافظت می‌کردند تا اینکه امام زمان (عج) در آخرالزمان با این نماد ظهور می‌کند. حجت‌الاسلام طباطبایی در پایان گفت: بسیاری از نکات و عبارات کتاب مقدس به ما کد و رمز برای کشف بسیاری از حقایق را می‌دهد. مسیحیان نمی‌توانند به این نوع برداشت معترض باشند. چرا که خودشان نیز به همین سبک بشارت‌های به حضرت مسیح (ع) را از کتاب مقدس و عهد عتیق استخراج می کنند. به عبارت دیگر نفی هرگونه رمزگشایی آیات کتاب مقدس، نفی ظهور عیسی مسیح،‌ پیامبران و در نهایت نیز ولایت اهل بیت و امیر المومنین (ع) خواهد بود.   انتهای پیام/ 

93/07/21 - 09:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن