تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802710784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باورها و اعتقادات دینی از تسلیحات مهم‌تر هستند/ قدرت جمهوری اسلامی ایران یک قدرت ایدئولوژیک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل‌زاده در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران:
باورها و اعتقادات دینی از تسلیحات مهم‌تر هستند/ قدرت جمهوری اسلامی ایران یک قدرت ایدئولوژیک است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در وضعیت بسیار خوبی بوده که دفاع مقدس در آن نقش بسیار مؤثری داشته است.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ دفاع مقدس نشان‌دهنده پایمردی‌ها و ارزش‌گذاری پدیده‌های معنوی بوده و لزوم پاسداشت 8 سال دفاع مقدس بسیار مهم است.

به منظور بررسی نقش معنویت در دفاع مقدس مصاحبه تفصیلی را با حجت‌الاسلام والمسلین عسگر جلیل‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران: نقش معنویت در دفاع مقدس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دفاع مقدس دورانی بود که یک شروع دوباره برای جوانان آن زمان و افراد بعد از ما بوده و خواهد بود. حال و هوای معنوی قبل از دفاع مقدس هم مهم بوده ولی این دوران شوک عظیمی به پیکره دینی جامعه وارد کرد که در زمان طاغوت با مشکل مواجه شده بود و  بعد از انقلاب و خصوصاً دوران دفاع مقدس باعث یک حیات مجدد در زمینه دینی شد و با یک توان و روحیه مضاعف در امور معنوی و اعتقادی مردم نمود پیدا کرد. صدام با اقدامات شنیع خود باعث شد اتحاد بین مردم افزایش پیدا کند و ایران اسلامی یکپارچه اتحاد و همدلی شد.

جنگ باعث شد فضای گذشته‌ای که در زمان طاغوتیان ایجاد شده بود تغییر کند و حرکت عظیمی در جهت مسائل معنوی انجام شد. به برکت خون شهدا و وقایع زمان جنگ، حفظ و روح و اعتقادات دینی در مردم تقویت شد و همه این‌ها مدیون مجاهدت‌های 8 سال دفاع مقدس بود و این نشان می‌دهد اعتقادات و دین‌داری مردم فوق‌العاده است.

باشگاه خبرنگاران: نقش دفاع مقدس در ایجاد امنیت پایدار از گذشته تا کنون چیست؟

امروزه امنیت جمهوری اسلامی ایران در وضعیت بسیار خوبی بوده که دفاع مقدس در آن بسیار نقش داشته است. البته علل دیگری هم باعث بوجود آمدن این امنیت پایدار شده است که یکی از آن‌ها نقش مهم رهبر معظم انقلاب است که همه از ایشان پیروی می‌کنیم و برکت وجود رهبری یکی از ویژگی‌هایی است که همه کشورها و جوامع از آن بهره‌مند نیستند.

برخی کشورهای منطقه یکپارچگی لازم را برای ایجاد امنیت ندارند و دفاع مقدس این روحیه یکپارچگی‌ را تقویت کرده و در آحاد ملت بزرگ ایران به اوج رسانده که در عمل بسیار ارزشمند است. هرچه به ارزش‌های دفاع مقدس نزدیک‌تر شویم برقراری امنیت پایدار و افزایش آن سهل‌الوصول‌تر خواهد بود و به برکت خون شهدا امروزه از امنیت بالایی برخوردار هستیم.

باشگاه خبرنگاران: در خصوص شهدای نوجوان؛ نقش نوجوانان هم در دفاع مقدس از اهمیت خاصی برخوردار بود. شهید بالا‌زاده و بالازاده‌ها و شهید فهمیده و فهمیده‌ها نقش مهمی در جنگ داشتند و در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند. ارزیابی شما درباره نقش نوجوانان در دفاع مقدس چیست؟

جنگ 8 ساله اسطوره‌ها و شهدای بسیار والایی داشت و بسیجیان، توده‌های مختلف مردم، اقشار مختلف از هر رده‌ سنی، ایثارگری‌هایی انجام دادند که ما امروزه در امنیت و آرامش باشیم. جنگ باعث شد تا همه با شجاعت تمام در صحنه حضور داشته باشند و این به صورت یک موضوع فراگیر در دفاع مقدس مطرح شد و همه گروه‌های سنی و همه طبقات جامعه حضور داشتند و نقش مهمی در حماسه آفرینی 8 سال دفاع مقدس ایفا کردند.

باشگاه خبرنگاران: در باره نقش افراد در جنگ‌های آینده و در دوران دفاع مقدس و مقایسه این‌ها ارزیابی و نظر شما چیست؟

جنبه معنوی و اعتقادی در کنار میهن‌دوستی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران است. یعنی ابعاد معنوی و اعتقادی در کنار میهن‌دوستی یک اعتقاد و انرژی فوق‌العاده ایجاد می‌کند که حس یکدلی را تقویت می‌کند. ایمان به خدا و دینداری یک تأثیر بسیار مهم در میهن‌دوستی دارد که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند به اعتلای هر چه بیشتر فردی و اجتماعی کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران: صدام حسین فردی بود که جنگ تحمیلی را کلید زد چرا با وجود حمایت بلوک  غرب و شرق و کمک‌های انبوه نظامی صدام در مقابل ایران شکست خورد؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که باورها و اعتقادات دینی فردی مهم‌تر از وجود تسلیحات است و این در جنگ تحمیلی به خوبی نمایان شد. قدرت جمهوری اسلامی ایران یک قدرت ایدئولوژیک است و در جنگ تحمیلی باورهای ایدئولوژیک و اعتقادات دینی در مقابل تسلیحات پیروز شد.

آمریکا و قدرت‌های غربی با تسلیح عراق در جنگ تحمیلی سعی می‌کردند در کنار القاء باورهای فرهنگی خود پیروز شوند که البته در این زمینه شکست سختی خوردند. تجهیزات ارتش بعث عراق بسیار پیشرفته‌تر از رزمندگان ما بود اما روحیه و شجاعت رزمندگان باعث به هم‌خوردن آرامش دشمن شد.

باشگاه خبرنگاران: اگر بخواهید دو عملیات مهم در بین تمام عملیات‌های دفاع مقدس را نام ببرید به کدام عملیات‌ها اشاره می‌کنید و این عملیات‌ها از چه ابعادی برتر بودند؟

تمام عملیات‌های دفاع مقدس حائز اهمیت بوده و در بین آن‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد. زیرا رزمندگان در تمامی عملیات‌های خود ایثارگری را به حداکثر رساندند و هدف از انجام این عملیات‌ها حفاظت و حراست از میهنمان و تقویت یکپارچگی کشور بود. مردم ایران اسلامی همیشه در صحنه هستند و باید قدردان ملت بزرگ ایران باشیم. به یاد دارم در عملیات مرصاد توده‌های مختلف مردم با اعلام حمایت برای مبارزه با منافقین ملعون به صحنه آمدند و حرکت عظیمی را ایجاد کردند که نهایتاً با پیروزی ملت ایران در عملیات مرصاد همراه شد.

باشگاه خبرنگاران: در پایان اگر جمع‌بندی داشته باشیم، نقش دین و جوانان در دفاع مقدس و در حال حاضر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باید قدردان جوانان این مرز و بوم باشیم. زیرا جوانان، اعتقاد دینی پاکی دارند و ملت ایران معتقد به ارزش‌های دینی و معیارهای الهی هستند و می‌بینیم که امروزه جوانان معتقد این مرز و بوم چگونه تلاش می‌کنند که کشور سرافراز باشد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن