تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820888059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت اختراع مانع سوءاستفاده اشخاص ثالث می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ثبت اختراع مانع سوءاستفاده اشخاص ثالث می شود تهران- ایرنا-رییس اداره ثبت اختراعات ایران گفت:ثبت اختراع توسط شرکت های دانش بنیان از سوء استفاده احتمالی اشخاص ثالث جلوگیری می کند.


به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، " مهرداد الیاسی " روز یکشنبه در پنل تخصصی با موضوع "مالکیت فکری و ثبت اختراع " در سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو افزود:یکی از مباحثی که پژوهشگران ، محققان و شرکت های دانش بنیان باید به آن توجه کنند، حفاظت از نوآوری ها و دانش فنی خود است.
وی بیان کرد:یکی از راه های حفاظت از آن ، ثبت آن درقالب اختراع است؛ در حقیقت ثبت اختراع توسط یک شرکت دانش بنیان از بهره برداری شخص ثالث از دستاوردهای آن شرکت جلوگیری می کند.
الیاسی اظهار کرد:به علامت تجاری کالا و محصول خود اهمیت دهید، علامت تجاری یک نشان با قابلیت رویت است که کالا و محصول شما را از سیار کالاها متمایز می کند.
وی افزود: اختراعات 20 سال به صورت انحصار در اختیار مخترع ( مالک اختراع ) است و پس از آن به صورت عمومی منتشر می شود، علامت تجاری شما سال های سال می تواند در اختیار شما بماند و شما بتوانید با آن کسب درآمد کنید.
رییس اداره ثبت اختراعات ایران یادآور شد: اختراع برای ثبت، از نظر صرفه اقتصادی بررسی نمی شود، این موضوع در بحث تجاری سازی و خرید و فروش اختراع و... مورد بررسی قرار می گیرد و در ثبت اختراعات به چنین چیزی توجه نمی شود.
وی یادآور شد:طبق ماده 10 قانون آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، توصیف اختراع باید صریح و همراه با جزئیات کامل باشد .
وی ادامه داد:عنوان اختراع به گونه ای که در اظهارنامه ذکرشده ،ذکر زمینه فنی اختراع مربوط، مشکل فنی و بیان اهداف اختراع، شـرح وضعـیت دانـش پیشـین و سابـقه پیـشرفت هایی که در رابطه بـا اختراع ادعـایی وجـود دارد، به نحوی که برای درک و بـررسی جـدید بودن اختراع کفایت کند، ارایه راه حل برای مشکل فنی موجود، همراه با شرح دقیق و کافی و یکپارچه اختراع از نکاتی است که باید مورد توجه مالک اختراع قرار گیرد.
وی افزود: توضیح اشکال، نقشه ها، نمودارها در صورت وجود، به نحوی که یک متخصص در آن زمینه بتواند اختراع را درک و ارتباط اجزای آن را دریابد و نیز ارجاع به شماره هایی که برای بیان ویژگی های اختراع در نقشه آمده است الزامی است، بیان واضح و دقیق مزایای اختراع ادعایی نسبت به اختراعات پیشین، به نحوی که ویژگی جدید بودن اختراع و تاثیر فنی آن را روشن سازد،توضیح حداقل یک روش اجرایی برای به کارگیری اختراع، ذکر صریح کاربرد صنعتی اختراع در صورتی که ماهیت اختراع گویای این امر نباشد از دیگر نکات قابل توجه برای ثبت اختراع است.

*** ثبت علامت تجاری برای شرکت های دانش بنیان ضروری است
مدیر بخش ثبت بین المللی علایم تجاری اداره مالکیت صنعتی گفت: علامت و نام تجاری از جمله ابزارهایی است که به تولید کننده این کمک را می کند تا محصولات با فناوری خود را از رقبا تمیز دهند.
بحرینی افزود: علامت و نام تجاری موجب می شود که مصرف کنندگان و مشتریان همگی کیفیت و نوع محصولات آن شرکت را با آن برند خاص شناخته و باور کنند.
وی اظهارکرد: ثبت علامت تجاری در کشورهایی که به نحوی بازار هدف شرکت های دانش بنیان به حساب می آید ضروری به نظر می رسد ، شناسایی بازار هدف برای ثبت علامت تجاری و نیز ثبت به موقع و هدفمند آن توسط شرکت های دانش بنیان ، لازم و ضروری است .
وی در خصوص مزیت های ثبت بین المللی علائم تجاری ( سیستم مادرید ) افزود:به موجب مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سیستم مادرید)، علامت با توجه به قوانین داخلی هرکشور مورد بررسی قرارمی گیرد و سپس وارد طریق بین المللی خود می شود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می گیرد و سپس به صورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظر درسطح بین المللی انجام می شود.
وی یادآور شد:امتیاز این سیستم این است که متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو می تواند درصورت تمایل در85 کشورعضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی ازآنها بسته به انتخاب خود حمایت ازعلامت تجاری خود را درخواست و کسب نماید.
در سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو که 19 و 20 مهر ماه درمرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است 6 پنل تخصصی در خصوص نانو برگزار می شود .
علمی (3) *** 9340**1440


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن