تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804548538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس کسب و کار الکترونیک: شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد اصفهان- ایرنا- یک کارشناس کسب و کار الکترونیک در اصفهان گفت: استفاده از قابلیت های شبکه های اجتماعی برای برنامه ریزی سفر و تامین وسیله نقلیه منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می شود.


محمد نادی پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت وخیم آلودگی هوا در کشور و ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ، می توان شبکه های اجتماعی با موضوع سفر طراحی و راه اندازی کرد تا معضلاتی مانند خودروهای تک سرنشین کاهش یابد.
وی با بیان اینکه لازم است برای استفاده مشترک از وسیله نقلیه شخصی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود اظهار کرد: با گسترش استفاده از شبکه اینترنت در سال های اخیر شبکه های اجتماعی بسیاری در دنیا برای این موضوع راه اندازی شده است.
وی توضیح داد: بعنوان مثال شخصی که از اصفهان قصد سفر به تهران دارد می تواند اشخاصی که از اصفهان یا حتی شهرهای بین راه مانند نطنز قصد رفتن به تهران و شهرهای بین راه مانند قم داشته باشند را همسفر خود کند.
این کارشناس با بیان اینکه این امور را می توان از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی و مدیریت کرد گفت: در این شبکه ها می توان سفرهای بین شهری و درون شهری را نیز پشتیبانی کرد.
وی اولویت نخست برای تردد را اتوبوس، تاکسی، هواپیما و قطار عنوان و تصریح کرد: برخی مواقع بدلیل ازدحام مسافر در ایام خاص ممکن است شخصی موفق به یافتن وسیله نقلیه عمومی نشود لذا می تواند از طریق چنین شبکه هایی و در کوتاهترین زمان یک وسیله نقلیه و همسفر پیدا کند.
وی تردد خودروهای تک سرنشین در کلان شهرها را یکی از عوامل اصلی ترافیک و آلودگی هوا خواند و افزود: یک سایت فعال آلمانی در زمینه همسفریاب اعلام کرد پس از 13 سال موفق به جابه جایی 24میلیون نفر، کاهش انتشار 630 هزار تن کربن در هوا و درآمدزایی 750 میلیون یورو توسط راننده ها شده است.
نادی پور ادامه داد: کاربران می توانند با عضویت در این شبکه ها و از طریق ایجاد صفحه شخصی و وارد کردن نشانی پست الکترونیکی، تلفن و کد ملی در آنها، سفر خود را ثبت یا همسفر پیدا کنند.
این کارشناس، مزایای استفاده از چنین شبکه هایی را کاهش تردد ماشین های تک سرنشین، مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی هوا و تقسیم شدن هزینه های سفر و سوخت اعلام کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اعتمادسازی و اعتبار سنجی در این شبکه ها گفت: در برخی کشورهای اروپایی و امریکایی این کار از طریق ثبت و پیگیری کد ملی یا شناسایی و نشانی پروتکل اینترنت (IP Address) صورت می گیرد.
وی امکان ایجاد کاربری های مختلف مانند نظرسنجی و تورهای گردشگری را از دیگر مزیت های چنین شبکه هایی دانست و افزود: راه اندازی چنین شبکه ای در ایران نیاز به ثبت در سامانه های دیجیتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی با نیروی انتظامی دارد.
این کارشناس ارائه برخی خدمات مانند بیمه حوادث را در این شبکه ها مفید خواند و اظهار کرد: فرصت ها و ظرفیت های بسیاری در کشور ایران با توجه به تعداد بالای کاربران اینترنت برای راه اندازی چنین شبکه هایی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک وجود دارد.
ت/7148/ 546


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن