تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غدیر استمرار شریعت نبوی در ادامه تاریخ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: غدیر استمرار شریعت نبوی در ادامه تاریخ است بروجرد- ایرنا- امام جمعه بروجرد گفت: غدیر استمرار شریعت نبوی در ادامه تاریخ است واعتقاد به غدیر اعتقاد به اکمال دین و اتمام نعمت است.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین " حسن ترابی" یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتقاد به غدیر، اعتقاد به بالندگی همه فضیلت های انسانی و تجسم خلیفه الهی انسان است.
وی اظهار داشت: غدیر تنها نام یک برکه کوچک نیست بلکه محل تلاقی دو کاروان بزرگ رسالت با منسب رسالت است و این دو جریان در غدیر به هم پیوند خوردند و نبوت و امامت را نیز به هم پیوند دادند.
وی اضافه کرد: در حقیقت زندگی انسان بر روی زمین با بعثت اولین پیامبر آغاز و با امامت آخرین منجی و امام معصوم به پایان خواهد رسید و غدیر حلقه پیوند آخرین پیامبر و اولین امام است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه غدیر یک واقعه ساده و جشن شادمانه نیست بلکه یک رویداد بزرگی است که ولایت آل الله را تا قیامت پایه ریزی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: متاسفانه دنیا پرستان و صاحبان زر و زور و تزویر در آن زمان مانع شدند تا جامعه اسلامی از برکات امامت بهره مند شوند و ولایت را از مدار اصلی منحرف و امیر المومنین را 25 سال خانه نشین کردند.
وی با اشاره به اینکه در طول هزارو 400 سال دشمنان غدیر که دشمنان انسانیت هستند نگذاشتند برکات غدیر در جامعه ظاهر شود گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب ما پرتوی از شعاع غدیر شد.
وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از نظام علوی و در امتداد غدیر است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه دنیای سلطه امروز همان موانعی که بر سر راه امیر المومنین(ع) در آن زمان گذاشتند، بر سر ملت ایران گذاشتند و توطئه های رنگارنگ آنان مانند تحمیل جنگ و تحریمها و فشارهای سیاسی و اقتصادی شدت گرفت.
به گفته وی دشمنان اسلام و قرآن با مانع تراشی های خود اجاز نمی دهند ثمرات غدیر در ممالک اسلامی نمایان شود و به عنوان الگوی موفقی در اختیار کشور های دیگر قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی برخاسته از غدیر است مسوولان و مدیران نظام مسوولیت بسیار سنگین برعهده دارند.
امام جمعه بروجرد گفت: مسوولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید نهایت تلاش را برای کارآمدی نظام به اثبات برسانند تا کارآمدی نظام اسلامی ایران الگویی موفق برای کشورهای منطقه و جهان اسلام باشد.
7190/630


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن