تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819536450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه و دانشگاه: گذشت از مال، جان و فرزندان لازمه ولایت مداری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد حوزه و دانشگاه: گذشت از مال، جان و فرزندان لازمه ولایت مداری است گرگان - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه، قدرت و اعتبار نظام اسلامی ایران را به برکت ولایت مداری دانست و گفت: بالاترین نعمت پروردگار نعمت ولایت است و برای این که بتوانیم ولایت مدار واقعی باشیم باید به اصول آن یعنی ارتباط، اطاعت و نصرت ولایت توجه خاص داشته باشیم.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام "محمدمهدی ماندگاری" در همایش ولایت و امامت در جمع نخبگان، دانشگاهیان، روحانیون، مسئولان و مردم در جوار آستان مقدس امام زاده عبدا.. (ع) گرگان افزود: مبحث ولایت یکی از اصلی ترین آموزه های دینی به شمار می آید و درسی است که با نکته برداری و عمل به اصول ولایت باید از مال و جان و سرمایه خود گذشت کنیم.
وی با بیان این که امام زادگان و مساجد پایگاه های اصلی تفکر انقلاب و بازوی ولایت است، اظهار کرد: با احساس مسئولیت و حمایت از امام زادگان و مساجد برای وقف های جدید و وقف های مشارکتی، این پایگاه های مستحکم ولایت را حمایت کنیم.
وی با بیان این که گذشت از مال در راه ولایت و ولایت مداری کمتر از جان نیست خاطرنشان کرد: مساجد و امام زادگان نیاز به موقوفاتی دارند تا با انجام و توسعه کارهای فرهنگی و عمرانی بتوانیم زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) را فراهم سازیم و این امر مستلزم مشارکت مالی و وقف های مشارکتی است که با هم و در کنار هم برای توسعه وقف در جهت نیاز روز جامعه تلاش کنیم.
وی در ادامه مباحث ولایت مداری به جامعه کوچک یعنی کانون خانواده اشاره کرد و گفت: جامعه کوچک یعنی خانواده مستلزم حضور پدر و سیاست های اوست چرا که با نبود پدر احتمالات بیشتری در متزلزل شدن این کانون گرم به وجود می آید.
این کارشناس مذهبی افزود: خانواده ها مسئول مانوس کردن فرزندان با ائمه و اهل بیت (ع) و ولایت هستند و باید بدانیم که بالاترین نعمت پروردگار نعمت ولایت است که باید در استمرار ولایت و ولایت مداری تلاش شود و به همین جهت نتیجه گیری می شود ولایت یک جامعه پدر جامعه محسوب شده و تخطی از امر او مساوی است با نابودی جامعه و اطاعت از اوامرش واجب است.
ماندگاری با تأکید بر مقوله حجاب و تأکید بر آن گفت: بانوان سرمایه ای به نام لطافت، زیبایی و ظرافت دارند و هر چیز گرانقدر در معرض دستبرد و دزدی قرار می گیرد و دین خطاب به بانوان حجاب را توصیه کرده تا با پوشش و حجاب از این سرمایه الهی محافطت شوند.
استاد حوزه علمیه و اخلاق ادامه داد: کشور ایران در گذشته در هر جنگی مقداری از خاک خود را به دشمنان واگذار می کرد و دلیل آن به خاطر عدم ولایت پذیری مردم با روحانیت بوده اما با نگرش در تاریخ در می یابیم تمامی انبیاء، اولیاء، علماء و 35 سال نظام انقلاب اسلامی شعار ولایت مداری را فریاد می زنند و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ در برابر ابرقدرت های جهان است.
این استاد اخلاق و علوم دینی به لزوم فرهنگ سازی اسلامی و دینی اشاره کرد و افزود: امروز مردم ما قوانین راهنمایی و رانندگی، مسائل بهداشتی، آموزشی، قوانین مالیاتی و ... را رعایت می کنند اما رعایت قوانین الهی و دینی در جامعه ما کمرنگ است و باید در این زمینه بیش از همه دوران گذشته فعالیت انجام شود.
وی یادآور شد: امروز دعای ندبه، کمیل و زیارت در جامعه فراوان شده است و به همان مقدار نیز گناه در حال افزایش است و باید مراقب باشیم که این ندبه ای ها و کمیلی های ما در دام گناه گرفتار نشوند و شرایط بد گناه را برای جامعه بازگو کنیم و روشنگری انجام دهیم.
این خطیب مذهبی، عدم گمراهی و راهنمایی را یکی از نتایج ولایتمداری عنوان کرد و بیان داشت: همراهی روحانی کاروان در مراسم حج، شمایی از ولایتمداری است که متوجه می شوند اگر با ولایت، روحانیت و مرجعیت باشند هیچ گاه راه را گم نخواهند کرد و اگر از او فاصله گرفتند همچون زائری که به تنهایی بخواهد اعمال حج را به جا آورد دچار اشتباه و مشکلات خواهد شد.
وی در ادامه به بیان ثمرات ولایتمداری پرداخت و گفت: اولین نتیجه ولایتمداری، نداشتن استرس و اضطراب و احساس امنیت است؛ مملکت ما، مملکت ولایت است که امنیت دارد و الا وضعیت عراق، سوریه و مصر را می بینید که چگونه است، وجود امنیت در کشور ما به برکت وجود ولایت است.
حجت الاسلام ماندگاری دومین ثمره حرکت در مسیر ولایت را هدایت عنوان کرد و بیان داشت: اگر ولایت پیغمبر و اولاد پیغمبر را داشته باشیم هدایت می شویم، تمام زمین خوردن های ما به دلیل نبودن در مسیر ولایت پیامبر و اولاد ایشان است.
وی، سومین نتیجه ولایتمداری را حمایت دانست و اظهار داشت: علاوه بر دو ثمره ذکر شده، ایجاد حمایت از سوی ولی، دیگر ثمره ای است که به شخص ولایتمدار می رسد همان گونه که پدر خانواده جهت ساختن و پرورش خانواده خوب نیازمند حمایت اعضاء خانواده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت عید سعید غدیر خم در 45 امام زاده و بقاع متبرکه گلستان برگزار شد.
جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی از برنامه های مصوب سازمان اوقاف است که چند سالی است به صورت مدون در امام زادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.
برگزاری ایستگاه های صلواتی، همه واقف باشیم، مشاوره وقف، غرفه محصولات فرهنگی، پرسش و پاسخ و ... از دیگر برنامه های موجود در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گلستان است.
چاپ پنج هزار عدد کتابچه و بروشور در معرفی روز غدیر و فرهنگ اهل بیت (ع) از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه تهیه و تدوین شده است.
این جشن های باشکوه و گسترده که با برنامه های متنوع فرهنگی، تبلیغی و مسابقه همراه خواهد بود از عید سعید قربان آغاز شده و تا عید سعید غدیر خم ادامه می یابد.
بر اساس اعلام معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، 12 مهر برابر با 9 ذی الحجه نخستین روز دهه ولایت و 21 مهر برابر با 18 ذی الحجه و عید سعید غدیر خم آخرین روز ولایت نام گذاری شده است.
602


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن