تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819123741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آرمان در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه ی آرمان در شماره ی روز یکشنبه به بازتاب عنوان های «مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد» و «شرح هاشمی از دیدارش با رهبر انقلاب» پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد، اختصاص داد و نوشت: آیت ا... مصباح یزدی دیروز جمله ای انتقادی نگفت. او دیروز تنها به شکل کوتاهی یاران اصولگرایش را نصیحت کرد. شاید به مصباح یزدی در مورد رویکرد حاضران در نشست اطلاعاتی داده و گفته بودند که بسیاری از آنها اعلام کردند رهبری سیاسی مصباح یزدی را نخواهند پذیرفت. با این حال در این همایش نه از قالیباف، محبوب ترین گزینه اصولگرایان در انتخابات خبری بود و نه از محسن رضایی که توانسته بود در چند استان آرای بالاتری از روحانی کسب کند و نه از ولایتی که در جذب رای میانه روها موفق عمل کرده بود. چهره های شاخص مجلس از جمله لاریجانی، باهنر و ابوترابی اما نبودند تا برای چندمین بار شایعه مثلث ائتلافی «قالیباف- لاریجانی- رضایی» جدی تر شود. یاران محسن رضایی همچون دانش جعفری و یاران با وفای شهردار در شورای شهر همچون طلایی، چمران و دنیامالی و اعضای ارشد ستاد قالیباف همچون مظفر رییس ستاد انتخاباتی او که رییس ائتلاف جمعی از اصولگرایان را بر عهده داشت و پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد او نیز از دیگر غایبان این همایش بودند!
روزنامه ی آرمان با انعکاس عنوان شرح هاشمی از دیدارش با رهبر انقلاب، نوشت: «دیدار آیت ا... هاشمی با مقام معظم رهبری.» این خبری بود که روز گذشته در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام شد. گوینده خبر هم فردی غیر از آیت ا... هاشمی نبود که به صورت کوتاه به تشریح محور این دیدار پرداخت. آیین نامه نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام موضوعی بود که به گفته رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ملاقات با مقام معظم رهبری مطرح شده است. هاشمی البته در حاشیه این خبر گفت که «الحمدلله پس از دوران نقاهت، وضعیت سلامتی ایشان به بهبودی کامل نزدیک شده است». پس از انتشار خبر این دیدار بود که برخی ابرو درهم کشیدند و با خود اندیشیدند که از این پس چگونه باید به تخریب آیت ا... هاشمی بپردازند و با دروغ سرایی به اهداف خود برسند؟ باید دانست همواره ارتباط گرمی میان مقام معظم رهبری و آیت ا... هاشمی برقرار بوده و بدخواهان هیچ گاه نتوانستند در این رابطه خدشه ای وارد کنند و تنها روسیاهی برای آنها باقی مانده است.
این روزنامه در گفتگو با احمد شیرزاد با انتخاب عنوان احمدی نژاد تغییر نکرده و نمی کند، نوشت: امثال من و آقای احمدی نژاد که دهه پنجم یا ششم زندگی خود را سپری می کنیم، به سختی می توانیم به لحاظ رفتاری و شخصیتی دچار تغییر شویم. به همین دلیل گمان نمی کنم که بخواهد یکباره مثلا به کار جمعی توجه نشان بدهد یا حتی به فکر گردهم آوری جمعی باشد. وقتی احمدی نژاد هشت سال امور اجرایی کشور را با نظر و تشخیص خودش اداره کرد، چطور می توان انتظار داشت که یک شبه تغییر کند و نظر دیگری درباره کار مشارکتی و دسته جمعی داشته باشد. حتی فکرِ اینکه دوباره رییس جمهور شود هم احمدی نژاد را به سمت کار گروهی سوق نخواهد داد.
هجمه به خاتمی برای حمله به روحانی، تیتر دیگر روزنامه ی آرمان است. هیچ کس شبهه ای ندارد که اصلاح طلبان به عنوان اصلی ترین حامیان دولت روحانی به رغم هجمه ها و تخریب های چندین ساله، توانستند بدنه اجتماعی خود را دریک بزنگاه حساس به میدان آورده و تمامی معادلات را دگرگون کنند، این نکته ای است که با نزدیکی به انتخابات مجلس هراس دوچندان تندروها را به همراه داشته و به هر نحوی از انحاء می خواهند در مسیر هم افزایی جبهه تحول خواهان خدشه و رخنه ایجاد کنند و میان اصلاح طلبان و اعتدالیون فاصله بیندازند. آنان در این مسیر 2 گزینه را برگزیده اند؛ از یک طرف با فشار به اصلاح طلبان و تنگ کردن فضا برای آنان می خواهند اصلاح طلبان و بدنه اجتماعی این طیف را از دولت مایوس کرده و چنین القا کنند که دولت بر عهد و پیمان خود باقی نیست یا نمی تواند تغییرات ملموسی ایجاد کند. نکته دوم آنکه می خواهند با بولدکردن موضوعات مناقشه برانگیز، فشار به دولت را مضاعف کرده و انرژی و پتانسیل آن را درگیر چالش های حاشیه ای کنند تا در منظر افکار عمومی دولت را ناکارآمد و فاقد کارایی نشان دهند.
این روزنامه با برجسته کردن موضوع 25 درصد خانوارهای فقیر در 4 استان نوشت: به تازگی آمارهایی در رابطه با میزان فقر، نابرابری و رفاه در ایران و... ارایه شده است که براساس آن تبدیل وضعیت سرپرست خانوار از شاغل به بازنشسته احتمال فقر خانوار را افزایش می دهد. نرخ ابتلا به فقر در خانوارهای با سرپرست زن بیش از2 برابر خانوارهای با سرپرست مرد است و روستایی بودن، احتمال ابتلا به فقر را افزایش می دهد. بر این اساس یک اقتصاددان با اشاره به نتایج بررسی در زمینه فقر، نابرابری و رفاه در ایران، بیان کرد: طی دوره 86 - 1370، درآمد حاصل از مزد و حقوق بگیری، سالانه 4.3 واحد درصد از درآمد حاصل از مشاغل آزاد، سریع تر رشد کرده است. فرهاد نیلی از تجمع 25 درصد خانوارهای فقیر در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی خبر داده و افزود: شاخص رفاه در استان تهران به نحو چشمگیری از شاخص رفاه کل کشور بالاتر است هرچند از سوی دیگر، انحراف معیار رفاه نیز در این استان از متوسط کشور بزرگ تر است. بنابراین استان تهران به عنوان مرفه ترین استان، از بیشترین شکاف رفاهی نیز برخوردار است.

**م.ش**9131


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن