تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801315875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش كیفی و كمی فیلم‌های اقتباسی جشنواره‌ی سی و یكم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افزایش كیفی و كمی فیلم‌های اقتباسی جشنواره‌ی سی و یكم
سی و یكمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم كوتاه در بخش سینمای ملی شاهد افزایش فیلم‌نامه‌های اقتباسی از آثار كهن و نوی ادبیات است.


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ فیلم‌های داستانی و آثار پویانمایی بخش مسابقه‌ی ملی سی و یكمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم كوتاه تهران كه از بر اساس فیلم‌نامه‌های اقتباس‌شده از ادبیات ساخته‌شده‌اند نه‌تنها ازلحاظ كمی رشد داشته‌اند كه دارای كیفیت قابل‌توجهی نیز هستند.

بنابراین گزارش مهم‌ترین ویژگی این دست از فیلم‌های بخش مسابقه‌ی ملی اقتباس از ادبیات مدرن ایران و جهان در كنار آثار اقتباسی از آثار كهن ایرانی اسلامی است.
 
از جمله‌ی این فیلم‌های كوتاه می‌توان به فیلم این همه آب ساخته‌ی بهمن ابراهیم پور و دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها ساخته‌ی ابراهیم ایرج زاد اقتباسی از داستان‌های كوتاه ریموند كارور، زنی پوشیده با گردنبند ساخته‌ی ابراهیم ایرج زاد اقتباسی از داستان كوتاهی از آیدا مرادی آهنی، كودكان ابری ساخته‌ی رضا فهیمی اقتباسی از داستان كوتاهی نوشته‌ی محمد شریفی، مراسمی برای یك دوست ساخته‌ی كاوه ابراهیم پور اقتباسی از داستان كوتاهی نوشته‌ی دونالد بارتلمی، دكتر آت و آشغالی ساخته‌ی محمد زارع و شلاله خیری اقتباسی از یك شعر سروده‌ی تیم برتون، اسب... ساخته‌ی محمدرضا عباس پور اقتباسی از مثنوی، راز ماهی قرمز ساخته‌ی سید امیر غبار آستانه اقتباسی از داستانی به قلم حمزه شاكری و هفت‌پیكر، گنبد سیاه ساخته‌ی كیاوش جاهد پارسا اقتباسی از هفت‌پیكر اشاره كرد.
 

انتهای پیام/ اس









تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن