تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804564276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب وارد فاز جدیدی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله اراکی: فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب وارد فاز جدیدی شده است تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: فعالیت های این مجمع وارد فاز جدیدی شامل میدانی کردن فعالیت های تقریبی، گسترش و تبدیل آن به پروژه های عملیاتی شده است.


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از رسانه های جمعی، پیام وحدت، همبستگی و یکپارچگی بین جوامع گسترش یابد و زمینه شکل گیری امت واحده اسلامی فراهم شود؛ همچنین جریان های ضد تقریبی منزوی شود و از حضور در جوامع اسلامی دور نگه داشته شوند.
وی با اشاره به فعالیت های گسترده مجمع جهانی تقریب در 6 ماه نخست سالجاری افزود: برای نخستین بار نشست هایی بین علمای مذاهب در چارچوب گفت و گوی بین المذاهب در حوزه علمیه قم راه اندازی شد و گفت و گوهای مفیدی بین علمای بزرگ کشور اندونزی و حوزه علمیه قم انجام شد.
اراکی، به تشکیل اتحادیه علمای مقاومت اشاره کرد و گفت: کشورهای آزادیخواه در سراسر جهان در برهه کنونی با مشکل سلطه استکبار مواجه هستند و در منطقه خاورمیانه رژیم صهیونیستی که دست افزار استکبار جهانی است، حدود ۵۰ روز در نوار غزه وحشیانه ترین جنایات را مرتکب شد.
وی تصریح کرد: این جنایت ها خود دلیل روشنی برای تشکیل چنین اتحادیه ای بود تا بتواند تلاش های علمای اسلام را در جهت حمایت از مقاومت سازماندهی کند.
آیت الله اراکی گفت: نخستین گام فعالیت این اتحادیه، جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی غزه بود که اقدام های خوبی در این زمینه در حال انجام است و طی روزهای آینده نخستین نشست کمیته مرکزی این اتحادیه در بیروت تشکیل و دبیر کل و اعضای آن تعیین خواهند شد.
وی افزود: همچنین در این نشست، نسبت به ارایه کمک های مردمی برای بازسازی غزه برنامه ریزی می شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، با اشاره به برگزاری نشست های مشترک داخلی در استان های کرمانشاه، ارومیه، سیستان بلوچستان، خراسان شمالی بین علمای شیعه و سنی افزود: در این اجلاس ها علاوه بر گفت و گوهای علمی و مذهبی، برنامه هایی برای نزدیکتر شدن علمای شیعه و سنی در نظر گرفته شد، تا فرصت تفرقه از دشمنان اسلام گرفته و راه برای وحدت و انسجام واقعی بین پیروان مذاهب مختلف هموار شود.
وی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال دوره هایی آموزشی برای طلاب حوزه علمیه قم، دانشجویان و فرهنگیان برگزار شد که هدف آن آشنایی با روش های تقریبی و آموزش های مربوط به زندگی تقریبی، نحوه تعامل با مذاهب مختلف، گسترش فرهنگ تقریب و داشتن جامعه یکدست و منسجم بود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب زمینه سازی و تلاش برای برگزاری کنفرانس وحدت در سالجاری را از دیگر اقدامات مجمع تقریب عنوان کرد و گفت: امسال چندین کنفرانس تخصصی از جمله کنفراس های بانوان جهان اسلام، بازرگانان و عاملان اقتصادی تقریبی، ویژه علمای مقاومت، احزاب اسلامی و ویژه فرهنگیان نیز برگزار می شود.
آیت الله اراکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های تقریبی در هفته وحدت امسال افزود: در این هفته برنامه های هنری، ورزشی و شب شعرهای تقریبی و وحدتی نیز اجرا می شود و از شخصت های برجسته تقریبی شیعه و سنی تجلیل به عمل می آید.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، برگزاری جایزه جهانی مصطفی (ع) را نیز از دیگر برنامه های هفته وحدت عنوان کرد و گفت: این برنامه به همت معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و فیلم محمد رسول الله (ص) نیز اکران خواهد شد.
دبیر کل مجمع تقریب تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، افغانستان، لبنان و اندونزی شاهد همگرایی بین علمای شیعه و سنی هستیم و می توان از افغانستان به عنوان کشوری الگو در این زمینه یاد کرد، چرا که در این کشور برنامه های خوبی در راستای وحدت بین شیعه و سنی انجام گرفته است.
وی افزود: انتظار داریم سیاست مداران عربستان سعودی نیز درمورد تقریب پیشگام شوند و این کشور که پذیرای سالانه 2 میلیون زائر خانه خدا است، به محل وحدت جهان اسلام تبدیل شود.
آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند، زمینه امت واحده اسلامی فراهم می شود و امیدواریم همه کشورهای اسلامی به هوش آمده و در راه تقریب و وحدت در جهان اسلام تلاش کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، درباره راهکاری عملی این مجمع برای مقابله با جریان افراط و تفریط و تفرقه بین شیعه و سنی، گفت: راهکار ما تشکیل همایش های مختلف در این زمینه و مشارکت در آنها است.
آیت الله اراکی یادآور شد: در این جهت، سال گذشته "کمیته مساعی حمیده" تشکیل و مقرر شد شخصیت های اسلامی با گروه های متخاصم گفت و گو کنند تا اختلاف ها کاهش یابد.
وی با بیان اینکه برای کمیته مساعی حمیده 6 کمیته فرعی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: قرار است شخصیتهای با نفوذ حوزه های مختلف برای نزدیک شده دیدگاه ها تلاش هایی انجام دهند.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد:مجمع جهانی تقریب مذاهب اکنون 30 نمایندگی در کشورهای مختلف دارد که به دنبال افزایش این نمایندگی ها و فعالیت بیشتر در جهت عملیات تقریبی هستیم.
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب، با اشاره به اقدام های این مجمع برای مقابله با شبهه های واردشده به قرآن و اسلام توسط افراطیون، از راه اندازی سه جریان بین المللی به نام های عشق محمد (ص)، عشق قرآن و جریان عشق حسین (ع) خبر داد.
آیت الله اراکی، درباره فعالیت های انتشاراتی مجمع تقریب در خارج از کشور نیز گفت: در زمینه نشر، دو حوزه معاونت فرهنگی و پژوهشگاه تقریبی فعال هستند و به طور مثال تاکنون بیش از 300 پروژه تقریبی به زبانهای مختلف در مجمع ترجمه شده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه نشر گفت: کشورمان علاوه بر تحریم های اقتصادی، در زمینه نشر آثار نیز محاصره است.
فراهنگ**7537**1027


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن