تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798307749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و برگزاری اولین نشست در بیروت/ اکران فیلم محمد رسول الله مجید مجیدی در هفته وحدت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله اراکی خبر داد
تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و برگزاری اولین نشست در بیروت/ اکران فیلم "محمد رسول الله" مجید مجیدی در هفته وحدت
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در روزهای آینده اولین نشست اتحادیه علمای مقاومت برگزار خواهد شد و ضمن نوشته شدن اساسنامه آن دبیر و سخنگوی آن نیز مشخص می‌شود.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت‌الله اراکی دبیرکل این مجمع در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به این که این مرکز در نیمه سال جاری فعالیت‌های گسترده‌ای در همه عرصه‌ها داشته اظهار داشت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی وارد فاز جدیدی از فعالیت خود شده که در فاز جدید میدانی کردن و گسترش فعالیت‌ها و تبدیل آن به پروژه‌های عملیاتی در دست ساخت است.  
 
وی از جمله پروژه‌های عملیاتی را که راه اندازی شده نشست‌های گفتگوی بین مذاهب عنوان و تاکید کرد: برای نخستین بار نشست بین علمای مذاهب در چارچوب گفتگوی بین مذاهب برقرار شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ماه گذشته تعداد زیادی از علمای اندونزی و قم در این نشست شرکت و گفتگو کردند.
 
آیت الله اراکی افزود: در نشست‌های بعدی شاهد علمای دیگری از کشورهای دیگر خواهیم بود.
 
وی تشکیل اتحادیه علمای مقاومت را از جمله برنامه‌های دیگری خواند که در ماه‌های گذشته برگزار شد.
 
آیت الله اراکی با اشاره به این که در منطقه ما و سراسر جهان جوامع آزاد و کشورهای آزادی‌خواه با مشکل سلطه استکبار روبه رو هستند و در منطقه ما رژیم صهیونیستی دست  ابراز استکبار جهانی است یادآور شد: در ماه‌های گذشته این رژیم یکی از وحشتناک ترین جنایت‌های خود را انجام داد و در حدود 50 روز بیش از دو هزار نفر را در منطقه کوچک غزه به شهادت رساند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این حادثه را دلیل روشنی برای شکل گیری اتحادیه علمای مقاومت عنوان کرد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: شکل گیری چنین تشکلی که بتواند تلاش‌های علمای مقاومت را سامان‌دهی کند و بتواند در راستای خواسته‌های اسلام حرکت کند ضرورت داشت.
 
وی با اشاره به اولین گام اتحادیه علمای مقاومت جمع آوری کمک‌های مردم برای بازسازی غزه را مطرح کرد.
 
آیت الله اراکی افزود: در روزهای آینده اولین جلسه آن در بیروت برگزار و اعضای آن اساسنامه اتحادیه را نوشته و دبیر و سخنگوی آن را انتخاب خواهند کرد.  
 
وی تصریح کرد: ما در داخل کشور در استان‌های کرمانشاه، کرمان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی نشست‌های بین علمای بسیاری داشته‌ایم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: برای تقریب مذاهب شیعه و سنی اجلاس‌های مشترکی داشته‌ایم و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و برای رویت هلال و مساجد مشترک اقداماتی انجام شده تا فرصت را از دشمن برای ایجاد فتنه بگیریم.  
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: برای دانشجویان و طلاب برنامه‌های آموزشی در نظرگرفته شده و با مفاهیم تقریب مذاهب آشنا شوند.
 
وی تاکید کرد: سیستم آموزش و پرورش باید طوری باشد که سبب تقریب مذاهب شده و تقریب مذاهب باید به یک جریان آموزشی تبدیل شود و فرهنگ تقریب مذاهب را باید در مدارس کشور گسترش داد و ببینیم چه طور می‌توان با وجود مذاهب گوناگون جامعه‌ای یک دل و یک دست داشت.
 
آیت الله اراکی با بیان این که در این شش ماهه زمینه‌های لازم برای هفته وحدت و کنفرانس وحدت اسلامی انجام گرفته افزود: ستاد اجرایی کنفرانس وحدت تشکیل شده و کمیته‌های آن فعالیت خود را آغاز کردندو دستاوردهای علمای تقریب در این هفته معرفی خواهند شد.  
 
وی با اشاره به این که در کنفرانس وحدت اسلامی چند کنفرانس دیگر هم قرار دارد اظهار داشت: کنفرانس احزاب اسلامی کارگردانان و فعالین اقتصادی بانوان فرهیخته و کنفرانس ویژه علمای مقاومت از کنفرانس‌های درونی کنفرانس وحدت اسلامی هستند .
 
آیت الله اراکی  با اشاره به این که یکی از برنامه‌های کنفرانس امسال تقدیر از شخصیت‌های تقریبی است تقدیر از امام موسی صدر و مرحوم فتحی یکن از علمای شیعه و سنی را برنامه‌های این نشست عنوان کرد.
 
وی برنامه دیگر را مشارکت در جایزه المصطفی عنوان کرد و گفت: از طرف معاونت فناوری ریاست جمهوری این جایزه در نظر گرفته شده و از آن‌ها تشکر می‌کنیم که این ابتکار را به خرج داده‌اند.
 
آیت‌الله اراکی اکران فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی را از برنامه‌های هفته وحدت عنوان و از کارگردان و تهیه کننده آن تشکر کرد.  
 
وی با بیان این که علمای افغانستان به عنوان افرادی که توانسته‌اند به خوبی فضای خوبی بین اهل شیعه و سنی برقرار کنند معرفی و از آنان قدردانی کرد.
 
آیت الله اراکی تاکید کرد: اگر ما یک امت واحده در جهان اسلام داشته باشیم می‌توانیم قدرت اول جهان شویم و هر کشوری که از کشورهای اسلامی پرچم تقریب را به دوش بگیرد حاضریم نیروهای خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و استقبال هم می‌کنیم.
 
وی در پایان به راه اندازی سه جریان در منطقه اشاره و گفت: جریان اول یک کمپین بین‌المللی به نام ناو محمد است که افراد زیادی از سراسر دنیا به آن پیوسته‌اند  و شبکه دوم شبکه ناو قرآن است که نمایشگاه‌های قرآن را سازماندهی می‌کند و جریان سوم هم جریان ناو حسین است که در روز عاشورا کلید می‌خورد و اعلام موجودیت می‌کند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن