تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشکسالی تولید علوفه در مراتع سمنان را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خشکسالی تولید علوفه در مراتع سمنان را کاهش داد سمنان - ایرنا - رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش شدید تولید علوفه در مراتع این استان به علت تداوم خشکسالی خبر داد.


"علی اصغر جلالی" روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون بیش از علوفه تولیدی قابل برداشت از مراتع بخصوص مراتع ییلاقی استان سمنان استفاده می شود.
وی افزود: به علت خشکسالی شدید میزان تولید علوفه در مراتع استان سمنان به 135 هزار تن کاهش یافته است.
جلالی ادامه داد: میزان تولید علوفه در مراتع با وضعیت خوب استان سمنان در هر هکتار میانگین تولید 140 کیلوگرم ، 60 کیلوگرم در مراتع متوسط و 35 کیلوگرم علوفه در مراتع ضعیف استان است.
وی یادآور شد: تولید علوفه در مراتع این استان سال گذشته حدود 200 هزار تن بود که امسال خشکسالی موجب کاهش بیش از 65 هزار تنی علوفه در این مراتع شد.
رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان جمعیت دامی مازاد در مراتع را تهدیدی برای مراتع استان دانست و گفت: اکنون یک میلیون و 400 هزار واحد دامی از مراتع این استان استفاده می کنند.
جلالی با بیان اینکه مراقبت مطلوب از مراتع توسط بهره برداران صورت نمی گیرد، چرای بی رویه و زودرس دام را از دیگر مشکلات مراتع دانست و یادآور شد: دام ها به صورت مستمر و طولانی در برخی مراتع حضور دارند.
رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، کمبود آب شرب را از دیگر مشکلات مراتع این استان بخصوص در مراتع قشلاقی دانست و گفت: تلاش بر این است با احداث چاه مالداری و آبشخورها در مراتع این کمبود تا حدودی جبران شود.
از 9 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی استان سمنان، سه میلیون و 700هزار هکتار آن، مرتع است.ک/3
599/ 684


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن