تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود مراکز تحقیق و توسعه، موجب رشد واحدهای صنعتی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: وجود مراکز تحقیق و توسعه، موجب رشد واحدهای صنعتی می شود تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی منجر به توسعه و رشد تولید می شود.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی اصغر توفیق در نخستین گردهمایی مدیران مراکز تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی کشور، افزود: تحقیق و توسعه در یک واحد صنعتی سرمایه گذاری محسوب می شود و نمی توان آن را جزء هزینه ها به حساب آورد.
وی اضافه کرد: تحقیق، پژوهش و علم از جمله دارایی های نامشهود به حساب آمده که قابل سنجش نبوده و به همین دلیل در کشور ما بیشترین توجه بر روی زمین، نیروی انسانی و ماشین آلات است.
توفیق ادامه داد: در کشور ما بین 70 تا 80 درصد دارایی های یک بنگاه تولیدی مشهود بوده و تنها 12 درصد مابقی آن به صورت نامشهود است ولی در دنیا عکس این قضیه صورت می گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بیش از 2 هزار واحد تحقیق و توسعه (R&D) در کنار واحدهای صنعتی تأسیس شده است، افزود: البته جا دارد این واحدها فعالانه تر از گذشته عمل کند.
وی در بیان آسیب شناسی مراکز تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی کشور، گفت: این واحدها همواره با سه نوع مسئله درون سازمانی، برون سازمانی و عدم حمایت مناسب دولت روبرو بوده اند.
توفیق با اشاره به حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت از مراکز تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی کشور، خاطرنشان کرد: با اصلاح پاره ای از آیین نامه های تدوین شده گذشته در حوزه تحقیق و توسعه نظیر موارد دست و پاگیر بیمه، مالیات، استخدام پرسنل و میزان سود حاصله بنگاه تولیدی طی سال مالی، در صدد هستیم تا در این زمینه گشایش های لازم را ایجاد کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیان سیاست های حمایتی وزارتخانه از واحدهای تحقیق و توسعه، اظهار داشت: ایجاد شرایط لازم برای استفاده از منابع مالی صندوق ها نظیر صندوق شکوفایی و نوآوری، صندوق حمایت از تحقیقات الکترونیک و انعقاد قرارداد با دانشگاه ها، می توان مراکز تحقیق و توسعه را کمک کرد.
وی گفت: مراکز تحقیق و توسعه با جایگزینی نگاه عرضه محور به جای نگاه تقاضا محور به خوبی می توانند دانشگاه های فنی و تخصصی را به خدمت صنعت، معدن و تجارت در آورند.
توفیق افزود: این وزارتخانه به دنبال هماهنگی بیشتر بین واحدهای تولیدی و مراکز علمی و برقراری ارتباط این واحدها با یکدیگر بویژه در بخش واحدهای نانو است.
اقتصام (1)1574**1558


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن