تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819523382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام مهندسی کیفیت خلاء چرخه تولید کالا در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان ملی استاندارد: نظام مهندسی کیفیت خلاء چرخه تولید کالا در کشور است همدان - ایرنا - معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: ایجاد نظام مهندسی کیفیت در کشور امری ضروری است چون این خلاء در بحث کیفیت و استاندارد سازی کالا محسوس است.


به گزارش ایرنا "علی اباذری " روز شنبه در شورای استاندارد استان همدان بیان کرد: با توجه به راه اندازی نظام مهندسی در بخش ها مختلف باید این مجموعه برای کنترل کیفیت کالای تولیدی راه اندازی شود.
وی با ذکر اینکه تشکیل انجمن جامع کارشناسان استاندارد در قانون پیش بینی شده است این حرکت را بسیار مناسب و مطلوب در تولید کالاهای با کیفیت دانست و از آمادگی این سازمان برای تامین اعتبار برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان استاندارد خبر داد.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد با ذکر اینکه استاندارد هم اینک به دغدغه اصلی مسوولان و نکته اصلی برای پیشرفت کشور تبدیل شده است بیان کرد: با توجه به اهمیت بالا بودن کیفیت کالای تولیدی این موضوع در آموزه های دینی و احادیث بسیار مورد تاکید است.
اباذری یادآوری کرد: تا پیش از دوره رنسانس و پایین بودن تولیدان بشر می توانست بدون استفاده از ابزار کنترلی و تجهیزات کیفیت کالا را محک بزند ولی با سیر جامعه به سمت تولید انبوه راه اندازی دستگاه های و نهادهایی برای بررسی کیفیت ضروری به نظر رسید.
وی گفت: هر ساله سه هزار استاندارد جدید در کشور تدوین می شود و تاکنون 27 هزار سند استاندارد ملی در بخش ها و حوزه های گوناگون تهیه شده است.
وی افزود: سالانه 350 هزار نمونه برداری و بازرسی از کالاهای موجود در سطح بازار صورت می گیرد و سازمان ملی استاندارد در طول یکسال حدود 175 هزار اظهارنامه کالای وارداتی و صادراتی را تایید می کند.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندار به نمایندگی ایران اسلامی در 11 سازمان جهانی که اساس فعالیت آنها تدوین استاندارد است عضویت دارد.
اباذری با بیان اینکه بستر استقرار نظام جامع استاندارد در کشور فراهم است افزود: در حال حاضر 10 هزار نفر در حوزه تدوین استاندارد ملی با انجام کارهای اطلاعاتی و پژوهشی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: سه هزار 750 قرار داد برای تدوین استاندارد ملی تاکنون تقاضا شده که سه هزار و 50 مورد از این تعداد بعد از بررسی های کارشناسانه مورد تایید نهایی قرار گرفته است.
وی از تلاش سازمان استاندارد برای بالا بردن مطالبات مردم خبر داد و گفت: بیشتر استاندارد فراورده ها و محصولات تولیدی با همکاری اساتید دانشگاه ها تدوین و بعد از نظر کارشناسان استاندارد تایید می شود.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی برای حفظ بازار هدف، افزایش صادرات، جلب نظر مصرف کنندگان ناچار به حرکت در مسیر استاندارد هستند و این سازمان آماده همکاری برای تدوین استاندارد تولیدات فاقد استاندارد است.
22 مهر ماه روز جهانی استاندار است و "استانداردها تراز کننده رقابت" به عنوان شعار و پیام روز جهانی استاندارد در سالجاری انتخاب شده است.
7525/2624


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن